door Laura Kempenaar - 24 mei 2012
We kennen allemaal de games met de Olympische Spelen als thema en een prikbeest en loodgieter in de hoofdrol. Maar dit is een andere clash…

De laatste tijd heb ik min of meer kennis gemaakt met Sonic. Eigenlijk moet het een herkennismaking genoemd worden, want natuurlijk ken ik hem al een tijdje. Nu ik Sonic Generations en Sonic the Hedgehog 4: Episode 2 heb gespeeld, valt me pas echt op dat ik de games steeds naast de Nintendo-lat leg. Ik kan niet stoppen de Sonic-games met Mario-platformers te vergelijken.

Het begint al bij het geluidje van het remmen. Het mag dan een detaillistisch dingetje zijn, maar wie terugdenkt aan Mario 3, kan zich vast dat geluidje herinneren als je je snel omdraait en de andere kant op wilt rennen. Het is lastig in tekst over te brengen natuurlijk, maar dat is een soort iew-iek-iew geluid. En dan is daar Sonic, die bijna hetzelfde geluidje produceert bij het afremmen. Wat een toeval!

Verboden te remmen
Nu is het natuurlijk al hartstikke fout dat ik met Sonic afrem, want die games zijn natuurlijk gemaakt om keihard door heen te crossen. Je moet eigenlijk het hele level de voetjes van Sonic niet kunnen zien, maar ik ben toch teveel een Mario-meisje ben ik bang, want ik blijf maar afremmen. “Oh jee, ik zag net ringen voorbij flitsen die ik natuurlijk moet hebben”, enzovoorts.

Door DeviantArt-lid GagaMan

Het ringensysteem werkt net als de muntjes in Mario. Heb je er een bepaald aantal, dan krijg je er een leventje bij. Alleen raak je die ringen heel vaak kwijt, omdat je dan in al je snelheid bijvoorbeeld verkeerd op een vijand belandt. Nu kun je met die ringen wel grappige bonuslevels vrijspelen, maar ik vind dat Mario toch wat veelzijdiger is qua verzamelspulletjes. Denk aan Yoshi-munten, power-ups en natuurlijk losse paddenstoelen.

Haast haast haast
In Sonic is dat minder, of zijn het in elk geval dingen die je niet zozeer in een soort inventory kan verzamelen, maar meteen snel-snel moet gebruiken. Sowieso heeft Sega’s mascotte altijd maar haast. Hoewel, in Sonic the Hedgehog krijg je tien minuten de tijd om een level uit te spelen en in de ouderwetse 2D-scrollers met Mario maar een paar minuten. Maar, ik merk dat ik toch liever mijn tijd neem om levels in me op te nemen, even te checken in welk buisje ik wel of niet kan, enzovoorts. Dat vindt die dikke loodgieter ook wel prima.

Door DeviantArt-lid Yezen

Eigenlijk zijn Sonic-games (op de games die praktisch bij andere genres horen daargelaten) al twintig jaar hetzelfde. Steeds ren je door een level en pak je ringen. Toch is dat bij Mario niet anders. Ook daarin wandelen we al twintig jaar, op zoek naar muntjes en het einde van het level. Hoe komt het dan toch dat ik dat van Mario veel sneller accepteer dan van Sonic?

Snelheid
Ik denk dat het komt door de snelheid. Neem bijvoorbeeld Super Mario 3D Land. Als we het 3D even laten voor wat het is, maar gewoon kijken naar hoe de levels eruit zien, dan is dat elke keer toch weer heel anders. Je krijgt van Nintendo ook de tijd om hiervan te genieten, terwijl je bij Sonic veel minder snel opvalt dat details veranderd zijn door zijn haastige spoed. Het lijkt bijna of Sega zich schaamt voor zijn eigen levels (dat is wat gechargeerd natuurlijk, maar het is toch zonde dat alles voorbij knalt?)

Bovendien hebben Sonic-games vaak dezelfde muziek als hun voorgangers en dat is jammer. Het zijn deuntjes die minder blijven hangen dan die van Mario. Het grootste verschil tussen de twee vind ik echter de power-ups en verrassingselementjes. Ik denk dat je met Sonic overal zó snel langs raast, dat het bijna niet uitmaakt of er veel verschil tussen de power-ups zit. Het gaat er immers in de basis om dat je snel bent en dingen onderweg stukmaakt, dus in welke vorm zo’n power-up dan gegoten wordt, dat maakt weinig uit.

Door DeviantArt-lid TPollockJR

In Mario draait het in elk deel weer om nieuwe power-ups. We vragen ons jaren van te voren al af of hij een veertje of blaadje of iets nieuws krijgt om zijn vijanden te slim af te zijn en eerlijk is eerlijk, we worden daar meestal niet in teleurgesteld. De ene keer is het een propellorhelm (New Super Mario Bros. Wii) en dan weer een dinosaurusje (Super Mario World). Verrassing is zo belangrijk in games, maar blijkbaar ook dat je de tijd krijgt om rustig te wennen aan de vernieuwing en het uit te proberen.

Oost, West...
Mario zal altijd meer als thuiskomen voelen. Enerzijds omdat ik met snorremans ben opgegroeid en anderzijds door dat belangrijke element van tijd, maar ook van verrassing. Ik wil Sonic leuk vinden want dat verdienen zijn games meestal echt wel. Dat lukt me ook, maar ik moet er een andere mindset voor hebben. Pas als ik mijn hersenen heb wijsgemaakt dat het niet erg is dat ik dingen misloop tijdens het rennen en dat ik niet mag lanterfanten, speel ik uiteindelijk ook met plezier een game met stekelmans. Toch blijft er ergens in mijn achterhoofd iemand tegen me praten met een vreemd Italiaans/Amerikaans accent…

31 reacties
626b (moderator)  - 24 mei 2012, 10:08
Oh fijn, dit weer. Persoonlijk vind ik Sonic veel leuker dan Mario, ik heb er ten minste veel meer lol aan beleefd. Tijd voor een leuke discussie icon_e_smile.gif
"Laura" wrote:
Het begint al bij het geluidje van het remmen. Het mag een enigszins detaillistisch dingetje zijn, maar wie terugdenkt aan Mario 3, kan zich vast dat geluidje herinneren als je je snel omdraait en de andere kant op wilt rennen. Het is lastig in tekst over te brengen natuurlijk, maar dat is een soort iew-iek-iew geluid. En dan is daar Sonic, waarin bijna hetzelfde geluidje zit bij afremmen. Wat een toeval!
Elke platformer heeft een afremgeluidje. Sowieso dat een afremgeluidje een argument kan zijn voor Mario > Sonic vind ik nogal raar.
Quote:
Nu is het natuurlijk al hartstikke fout dat ik met Sonic afrem, want die games zijn natuurlijk helemaal gemaakt om keihard door te gaan.
Nee. Ooit de eerste 3 Sonics (en Knuckles erbij) gespeeld? De eerste paar levels gaan misschien om snelheid, maar verder gaat het gewoon om keihard platformen. Ga maar eens Marble Zone van Sonic 1 doen en probeer daar snelheid te krijgen. Gaat je niet lukken.
Quote:
Het ringensysteem werkt net als de muntjes in Mario. Heb je er een bepaald aantal, dan krijg je er een leventje bij. Alleen raak je die ringen heel vaak kwijt, omdat je dan in al je snelheid bijvoorbeeld verkeerd op een vijand belandt. Nu kun je met die ringen wel grappige bonuslevels vrijspelen, maar ik vind dat Mario toch wat veelzijdiger is qua verzamelspulletjes. Denk aan yoshi-munten, power-ups en natuurlijk losse UP-paddenstoelen.
Het ringsysteem is heel anders dan de muntjes bij Mario. Bij Mario boeien muntjes niet veel, je leeft op items. Bij Sonic zijn de ringen juist je leven. Er 100 verzamelen voor een leven is daarom veel lastiger, wat nog voor een beetje uitdaging zorgt. Daarbij heeft Sonic veel containers met bijvoorbeeld tijdelijke onsterfelijkheid, meer snelheid, 1-ups, ringen en elementaire schilden. Voor het verzamelaspect zijn er de rode ringen, die hetzelfde zijn als Yoshi munten of Star Coins. Maar bij Sonic moet je er 5 zoeken per level ipv 3, wat het een stuk lastiger maakt. Volgens mij is Sonic dus juist veel diverser qua power-ups en muntjes!
Quote:
In Sonic is dat minder, of zijn het in ieder geval dingen die je niet zozeer in een soort inventory kan verzamelen, maar meteen snel-snel moet gebruiken. Sowieso heeft Sega’s mascotte altijd maar haast. Hoewel, in Sonic krijg je 10 minuten de tijd om een level uit te spelen en in ouderwetse 2D scrollers met Mario maar een paar minuten. Maar, ik merk dat ik toch liever mijn tijd neem om levels in me op te nemen, even te checken in welk buisje ik wel of niet kan, enzovoorts. Dat vindt die dikke loodgieter ook wel prima.
Hoevaak heeft Mario een inventory gehad? Alleen in 3 en NSMB Wii. Lijkt me dus geen groot verschil tussen de twee.Mario werkt met een tijdlimiet waarin het de bedoeling is dat je zoveel mogelijk punten haalt. Bij Sonic is dat ook, en daar heb ik toch heel vaak een S rank gehaald zonder heel snel te zijn, als je gewoon veel ringen pakt en vijanden doodt. Sonic geeft altijd twee opties: Door een level rushen als je op tijd wil spelen, of gewoon veel vijanden doden en ringen pakken. Keuzes zijn leuk icon_e_smile.gif
Quote:
Mister The Hedgehog is daar niet zo van. Die wil het liefst binnen een minuut het einde van het level halen en daarbij mag je vooral niet teveel van het level bekijken. Dat kan ook niet, want regelmatig raast de boel aan je voorbij. Heel irritant vind ik dat; hoe weet ik nu of ik niets mis? En waar zijn spannende buis-achtige elementen om uit te proberen?
Zie wat ik hierboven heb gezegd. En Sonic heeft geen buizen, maar toch zat geheime passages en uitgangen. Kijk maar eens op youtube of dergelijks, elke level heeft er wel een paar. Maar het is natuurlijk leuker om het zelf uit te zoeken. Nog een ding, Sonic levels hebben nooit echt één pad. Bij Mario is het simpel: Van links naar rechts over de grond. Soniclevels hebben meestal verschillende lagen en dus ook verschillende routes om te nemen, elke keer dat je het level doet kan je weer een nieuw pad ontdekken. Dit haalt de herspeelbaarheid erg omhoog.
Quote:
Eigenlijk zijn Sonic-games (op de games die praktisch andere genres zijn daargelaten) al twintig jaar hetzelfde. Steeds ren je door een level en pak je ringen. Toch is dat bij Mario niet anders. Ook daarin wandelen we al twintig jaar, op zoek naar muntjes en het einde van het level. Hoe komt het dan toch dat ik dat van Mario veel sneller accepteer dan van Sonic?
Beide mascottes zijn qua core nog hetzelfde, en beide hebben andere dingen geprobeerd. Mario Tennis, Sonic Riders, Mario teaches Math, Sonic Labirynth. Maar waarom de core veranderen als het nog werkt?
Quote:
Ik denk dat het komt door de snelheid. Neem bijvoorbeeld Super Mario 3D Land. Als we het 3D even laten voor wat het is, maar gewoon kijken naar hoe de levels eruit zien, dan is dat elke keer toch weer heel anders. Je krijgt van Nintendo ook de tijd om hiervan te genieten, terwijl je bij Sonic veel minder snel opvalt dat details veranderd zijn door zijn haastige spoed. Het lijkt bijna of SEGA zich schaamt voor zijn eigen levels (dat is wat gechargeerd natuurlijk, maar het is toch zonde dat alles voorbij knalt?)
Met alle respect: Super Mario 3D Land was niet echt zo'n geweldige game, hij was zo uitgespeeld, veel te snel klaar. En wederom had je bijna altijd een vast pad om te lopen. Sonic heeft, zoals ik al zei, veel meer paden per level. Jij kiest overduidelijk altijd voor de speed rush manier van spelen dat je dat niet merkt, je blijft liever op je veilige pad dat je al kent en sjeest naar de uitgang. Probeer eens andere paden te vinden, speel eens niet zoals je alleen in Green Hill Zone hoort te doen.
Quote:
Bovendien hebben Sonic-games vaak dezelfde muziek als hun voorgangers en dat is jammer. Het zijn deuntjes die minder blijven hangen dan die van Mario. Het grootste verschil tussen de twee vind ik echter de power-ups en speciale verrassingselementjes. Ik denk dat je met Sonic overal zo snel langs raast, dat het bijna niet uitmaakt of er veel verschil tussen de power-ups zit. Immers gaat het er altijd om dat je snel bent en dingen onderweg stukmaakt, dus in welke vorm zo’n power-up dan gegoten wordt, dat maakt maar weinig uit.
Sonic games dezelfde muziek? Haha, nee. Mario deuntjes worden telkens herbruikt, Sonic heeft altijd nieuwe muziek en de componisten zijn erg goed. Zelfs al is een Sonic game nagenoeg kut *kuch* Sonic 06 en de storybook series*kuch*, de muziek blijft geweldig. Live and Learn? Solaris Phase 2? Ik kan nog wel even doorgaan.
Quote:
In Mario draait het in elk deel weer om nieuwe power-ups. We vragen ons jaren van te voren al af of hij een veertje of blaadje of iets nieuws krijgt om zijn vijanden te slim af te zijn en eerlijk is eerlijk, we worden daar meestal niet in teleurgesteld. De ene keer is het een propellorhelm (New Super Mario Bros Wii) en dan weer een dinosaurusje (Super Mario World). Verrassing is zo belangrijk in games, maar blijkbaar ook dat je de tijd krijgt om rustig te wennen aan de vernieuwing en het uit te proberen.
Sonic heeft ook zo zijn nieuwe power-ups. Whisps, of ben je die vergeten? Whisps werken goed icon_e_smile.gif
Quote:
Mario zal altijd meer als thuiskomen voelen. Enerzijds omdat ik met snorremans ben opgegroeid en anderzijds door dat belangrijke element van tijd, maar ook van verrassing. Ik wil Sonic leuk vinden want dat verdienen zijn games meestal echt wel. Dat lukt me ook, maar ik moet er een andere mindset voor hebben. Steeds mijn hersens dwingend om niet te bedenken wat ik tijdens het sprinten allemaal misloop en keihard doorrennend zonder rust, speel ik uiteindelijk ook met plezier een game met stekelmans. Toch blijft er ergens in mijn achterhoofd iemand tegen me praten met een vreemd Italiaans/Amerikaans accent…
Tsja, faboy/fangirl zijn blijft altijd. Ik vind Mario en Sonic allebei erg leuk om te doen, maar er is geen game die ik zo vaak heb gespeeld als Sonic Adventure 2, die ik zelfs nog nog leuk vind.


(haters gaan haten)
Edesto  - 24 mei 2012, 12:27
Tja, iedereen zijn eigen mening. Maar ik ben het helemaal eens met 626b, Sonic games brengen ook genoeg diversiteit en andere gameplay ten opzichte van Mario. Het ligt er maar net aan wat je smaak is. Helaas zijn er een boel baggere games in de main franchise, iets wat je niet zo veel ziet bij Mario.
Marnick  - 24 mei 2012, 13:00
Taragon  - 24 mei 2012, 13:02
Stiekem zuigen ze allebei icon_boo.gif
Robbert.  - 24 mei 2012, 13:12
In mijn ogen probeert Sega steeds weer het oude trucje. Zodra ze eens iets anders doen en dat faalt kruipen ze weer terug naar het oude. Ik vind dat het bij Sonic dan ook wel aan diversiteit ontbreekt, iets waar ze bij Mario geen last van hebben. Daar durven ze tenminste elke keer weer iets anders van te maken. Ik heb het idee dat het bij Sonic soms ook wat onbreekt qua onderzoek, plus dat ze bij Mario de tijd nemen. Want hoe kan het nou gebeuren dat een game als Sonic 2006 uberhaupt op de markt gezet wordt? Schandalig.
Galaxia Master  - 24 mei 2012, 13:26
Ik ga ook voor de loodgieter. Heb hetzelfde probleem als jij Laura. Ik heb ook zoiets dat ik Sonic moet proberen, maar ik vind de meeste spellen, inspiratieloos, saai en bovenal met een klunzige besturing. Sonic is niet slecht (*Muziek*), maar ik kan er niet van houden.

En misschien ook omdat ik hard faal bij Sonic games.
mastersam  - 24 mei 2012, 13:34
Mario omdat ik me rustig op me gemak wil gamen en niet door levels heen rennen.
DonAtello  - 24 mei 2012, 13:37
"Robbert." wrote:
In mijn ogen probeert Sega steeds weer het oude trucje. Zodra ze eens iets anders doen en dat faalt kruipen ze weer terug naar het oude. Ik vind dat het bij Sonic dan ook wel aan diversiteit ontbreekt, iets waar ze bij Mario geen last van hebben. Daar durven ze tenminste elke keer weer iets anders van te maken. Ik heb het idee dat het bij Sonic soms ook wat onbreekt qua onderzoek, plus dat ze bij Mario de tijd nemen. Want hoe kan het nou gebeuren dat een game als Sonic 2006 uberhaupt op de markt gezet wordt? Schandalig.
Sega durft genoeg hoor, ik zie Nintendo hun geliefde mario niet zo snel een zwaard of pistool, of er een weerwolf van maken.



En voor de rest..op een begeven moment won Nintendo van Sega met populariteit. Meer populariteit is meer geld, meer geld is betere games, betere games is meer populariteit. Dit zal wel niet helemaal juist zijn enzo, maar het komt er op neer dat Mario waarschijnlijk altijd net een kleine voorsprong zal hebben. Qua populariteit sowieso, welke game leuker is is subjectief.

Stiekem vind ik mario spellen niet uitdagend, behalve lost levels. Misschien komt het door mijn voorkeur maar een zogenaamd slecht in elkaar gezet level uitspelen door 15 keer hetzelfde stukje te proberen geeft me meer voldoening.
Robbert.  - 24 mei 2012, 13:52
En die dingen die je opnoemt faalden stuk voor stuk in de Sonic games...
Edesto  - 24 mei 2012, 14:16
"Robbert." wrote:
En die dingen die je opnoemt faalden stuk voor stuk in de Sonic games...

Sonic Unleashed was nog best wel een leuk spel. De weerwolf stukjes waren gewoon middelmatige beat 'em ups, en de Sonic levels waren geweldig. Het feit dat beat 'em ups niet thuis hoort in de Sonic wereld was het grootste punt van kritiek, maar objectief gezien waren die levels nog zo heel slecht niet. De whisps in Sonic colours was ook een experiment van Sega, en ik vindt dat dat wel goed heeft uitgewerkt. Sega probeert over het algemeen wel veel te experimenteren met Sonic, maar wordt vaak afgekraakt omdat ze niet bij hun "Roots" blijven. Dan zal ik als ik Sega was ook teruggaan naar de formule van de oude games, wat dus wel warm onthaald wordt.
DonAtello  - 24 mei 2012, 14:34
"Robbert." wrote:
En die dingen die je opnoemt faalden stuk voor stuk in de Sonic games...
jaah, dat weet ik. Was ook een grapje, maar feit blijft dat ze in ieder geval wel iets hebben geprobeerd en wat hebben geëxperimenteerd.
Erik  - 24 mei 2012, 15:16
Sega does, what Nintendon't icon_razz.gif

Sonic heeft (de laatste jaren) vaak mindere spellen gehad, en ik hoop dat er ooit gewoon weer een Sonic komt en dat we kunnen zeggen: "Kiesen tussen Sonic of Mario?" "Lastige keuze."
Lex88  - 24 mei 2012, 16:31
Same here, Laura. Ik ben ook altijd meer een Nintendo-, dan een Sega-mens geweest; ik heb altijd het idee dat Sega gewoon minder goed werk aflevert, alhoewel dat aan mij kan liggen...In een Mario-game bijvoorbeeld zit gewoon iedere keer iets vernieuwends, iets unieks, iets wat je steeds probeert te pakken/halen als je de kans krijgt. Bij een Sonic-game is het meer - excuses voor mijn woordkeuze - hersenloos naar die goal toe, de weg ernaartoe doet er dan minder toe.
Wezzz  - 24 mei 2012, 17:59
Mario heeft bij mij de voorkeur. Gewoon omdat ik die spelletjes altijd snapte, en het was het eerste persongae ooit. Sonic begreep ik niet, en nu ik het eindelijk snap is er een andere setting... tja, Mario dan maar
markiee  - 24 mei 2012, 18:48
Voor mij is Sonic toch nét leuker dan Mario. Vooral omdat Mario gewoon bijna niks nieuws meer doet de laatste tijd. Wéér MarioKart, wéér Mario tennis, nog maar eens een Mario Galaxy en SM3Dland had gewoon niks wat me kon boeien. Hij was hartstikke leuk, maar het voelt nu net alsof ik bij elke nieuwe Mario-game weer voor hetzelfde spel betaal. icon_neutral.gif

En ik vind het gewoon veel leuker om keihard door levels heen te sjeezen icon_awesome.png
626b (moderator)  - 24 mei 2012, 19:18
"Robbert." wrote:
In mijn ogen probeert Sega steeds weer het oude trucje. Zodra ze eens iets anders doen en dat faalt kruipen ze weer terug naar het oude. Ik vind dat het bij Sonic dan ook wel aan diversiteit ontbreekt, iets waar ze bij Mario geen last van hebben. Daar durven ze tenminste elke keer weer iets anders van te maken. Ik heb het idee dat het bij Sonic soms ook wat onbreekt qua onderzoek, plus dat ze bij Mario de tijd nemen. Want hoe kan het nou gebeuren dat een game als Sonic 2006 uberhaupt op de markt gezet wordt? Schandalig.
Daar ben ik het mee eens, ze gaan nu wel weer terug. Maar laten we eerlijk zijn: Mario doet dat ook. En de vernieuwingen bij Sonic waren ook niet echt geweldig, alleen Whisps waren een succes. Sonic 06 is een schande, mee eens. Maar Mario heeft ook zo zijn falende games gehad. Veel minder, dat wel. Volgens mij is het grootste verschil dat Sega er in een jaar 4 Sonics uit wil persen terwijl Nintendo jaren over een Mario doet. Dat maakt wel een verschil uit. Wat mij betreft kan Sega met een erg goede Sonic game komen als ze eens niet zo snel willen zijn. Sonic 06 had een hele goede game kunnen worden: Een Sonic Adventure 3 eigenlijk. Maar nee, het moest per se snel af zijn en dat was te merken. Haastige spoed bij Sonic is niet goed, wat ironisch.
yannick-pro-gamer  - 24 mei 2012, 19:25
mario is gewoon beter dan sonic
Beedle  - 24 mei 2012, 19:54
Mario ik vind zijn games veel gevarieerder
sirolf  - 24 mei 2012, 20:40
en luigi is weer spuit elf

luigi_okay.jpg
Buttobi  - 24 mei 2012, 20:43
Sonic icon_e_biggrin.gif. Ook al had Sonic het een beetje lastig voor een paar jaartjes, hij is nu weer zo'n beetje terug!
Dry-Guy  - 25 mei 2012, 12:27
100% Mario, als hij ook op alle consoles te koop zou zijn dan.. verder heb ik niets tegen Sonic ik draag met een warm hart toe, maar de Mario spellen zijn naar mijn smaak veel en veel beter.
Ruben*  - 25 mei 2012, 12:48
Mario is beter, de meeste goede games zijn met Mario (Denk aan MK7, SM3DL, MTO). En met Mario vind ik het beter om mee te spelen.
Taragon  - 25 mei 2012, 12:50
"Ruben*" wrote:
de meeste goede games zijn met Mario (Denk aan MK7, SM3DL, MTO).
Heh, wat?
Ruben*  - 25 mei 2012, 12:53
"Taragon" wrote:
"Ruben*" wrote:
de meeste goede games zijn met Mario (Denk aan MK7, SM3DL, MTO).
Heh, wat?
Dat de meeste games van Mario goed zijn. Zoals de 3DS werd pas echt goed verkocht toen MK7 en SM3DL uit kwamen.
Taragon  - 25 mei 2012, 12:55
Goed verkocht =/= goed.
Ruben*  - 25 mei 2012, 12:56
"Taragon" wrote:
Goed verkocht =/= goed.

Ja! icon_e_wink.gif Volgens de meeste mensen wel anders zouden ze het niet kopen.
Robbert.  - 25 mei 2012, 13:02
Mario is gewoon de koning der platformers, klaar. Weinig spellen die dezelfde elementen na al die jaren nog steeds zo goed kunnen bewaren.
MasterMauz  -  1 juni 2012, 21:30
Eerlijk gezegd blijven de deuntjes uit de Sonic games me eerder in het hoofd hangen dan de Mario deuntjes.. Ze zijn goed hoor, maar die van Sonic zijn gewoon beter.

Die van Donkey Kong zijn echter nóg beter!
Fear Factory ftw :3
Falco Lombardi  -  1 juni 2012, 23:02
"626b" wrote:
"Robbert." wrote:
In mijn ogen probeert Sega steeds weer het oude trucje. Zodra ze eens iets anders doen en dat faalt kruipen ze weer terug naar het oude. Ik vind dat het bij Sonic dan ook wel aan diversiteit ontbreekt, iets waar ze bij Mario geen last van hebben. Daar durven ze tenminste elke keer weer iets anders van te maken. Ik heb het idee dat het bij Sonic soms ook wat onbreekt qua onderzoek, plus dat ze bij Mario de tijd nemen. Want hoe kan het nou gebeuren dat een game als Sonic 2006 uberhaupt op de markt gezet wordt? Schandalig.
Daar ben ik het mee eens, ze gaan nu wel weer terug. Maar laten we eerlijk zijn: Mario doet dat ook. En de vernieuwingen bij Sonic waren ook niet echt geweldig, alleen Whisps waren een succes. Sonic 06 is een schande, mee eens. Maar Mario heeft ook zo zijn falende games gehad. Veel minder, dat wel. Volgens mij is het grootste verschil dat Sega er in een jaar 4 Sonics uit wil persen terwijl Nintendo jaren over een Mario doet. Dat maakt wel een verschil uit. Wat mij betreft kan Sega met een erg goede Sonic game komen als ze eens niet zo snel willen zijn. Sonic 06 had een hele goede game kunnen worden: Een Sonic Adventure 3 eigenlijk. Maar nee, het moest per se snel af zijn en dat was te merken. Haastige spoed bij Sonic is niet goed, wat ironisch.


Sega kan het zich niet veroorloven om lang aan een Sonic-game te werken. Ze moeten snel geld verdienen, anders zijn ze failliet.
markiee  -  2 juni 2012, 16:07
"Falco Lombardi" wrote:
"626b" wrote:
"Robbert." wrote:
In mijn ogen probeert Sega steeds weer het oude trucje. Zodra ze eens iets anders doen en dat faalt kruipen ze weer terug naar het oude. Ik vind dat het bij Sonic dan ook wel aan diversiteit ontbreekt, iets waar ze bij Mario geen last van hebben. Daar durven ze tenminste elke keer weer iets anders van te maken. Ik heb het idee dat het bij Sonic soms ook wat onbreekt qua onderzoek, plus dat ze bij Mario de tijd nemen. Want hoe kan het nou gebeuren dat een game als Sonic 2006 uberhaupt op de markt gezet wordt? Schandalig.
Daar ben ik het mee eens, ze gaan nu wel weer terug. Maar laten we eerlijk zijn: Mario doet dat ook. En de vernieuwingen bij Sonic waren ook niet echt geweldig, alleen Whisps waren een succes. Sonic 06 is een schande, mee eens. Maar Mario heeft ook zo zijn falende games gehad. Veel minder, dat wel. Volgens mij is het grootste verschil dat Sega er in een jaar 4 Sonics uit wil persen terwijl Nintendo jaren over een Mario doet. Dat maakt wel een verschil uit. Wat mij betreft kan Sega met een erg goede Sonic game komen als ze eens niet zo snel willen zijn. Sonic 06 had een hele goede game kunnen worden: Een Sonic Adventure 3 eigenlijk. Maar nee, het moest per se snel af zijn en dat was te merken. Haastige spoed bij Sonic is niet goed, wat ironisch.
Sega kan het zich niet veroorloven om lang aan een Sonic-game te werken. Ze moeten snel geld verdienen, anders zijn ze failliet.
Dat, en Sega werd toen ze Sonic 06 hadden aangekondigt zeer onder druk gezet door Microsoft en Sony. Zij wilden naar verluid zo snel mogelijk een Sonic spel voor hun nieuwe consoles hebben. Hierdoor zijn ze als een gek aan het werk gegaan en dat was wel te zien aan het resultaat... Behalve de muziek dan, die hadden ze denk al eerder af ofzo, want daar is helemaal niks mis mee!
Major Thom  -  2 juni 2012, 23:33
Wacht wat? Waar zijn de roze dingen, cupcakes, handarbeiddingetjes en knuffeltjes Laura? Dit kan je onmogelijk zelf hebben geschreven. icon_e_smile.gif
Laatste posts
Pokémon X & Y (1754)
door Elmo., 18:36
Kies uit de 2 leden boven je. (wacht wel minimaal ... (18596)
door Floris, 18:31
Pokémon events (Deoxys t/m 31 mei) (725)
door Floris, 18:28
Linehotel (2)
door Floris, 18:22
Het Café - Waar Willem koning is (275873)
door Elmo., 18:15
Tweet laden...
NGamer 05-2012
[N]Gamer Crew
[N]Gamer schrijft al bijna 10 jaar onafhankelijk over Nintendo. Heb je een nieuwstip of een vraag aan de redactie? Mail ons!
www.nedgame.nl, het grootste assortiment aan games en accessoires (nieuw en gebruikt)!