door Laura Kempenaar - 28 december 2011
De Xbox 360 en PlayStation 3 hebben het al een tijdje, maar binnenkort kunnen we ook bij Nintendo rekenen op betaalde DLC (downloadbare content).


Volgend jaar kunnen we in reviews niet al te hard meer zeuren over games die te kort zijn, want met de toevoeging van DLC kun je een stuk langer genieten van je spel. Helaas geldt die beschikbaarheid van nieuwe content niet voor alle games en kost het ook nog eens geld, maar de mogelijkheid is er in ieder geval sinds de laatste update van 3DS. Want het geldt alleen voor die handheld en straks ook op Wii U, maar dat is nog toekomstmuziek.

 



Fire Emblem komt in april 2012 uit op de 3DS in Japan en dat zal de eerste titel zijn met downloadbare content. Nintendo zou volgens het Japanse Nikkei niet van plan zijn om kleine dingetjes zoals extra levens of drankjes te koop aan te bieden, dus het gaat mogelijk om nieuwe levels of misschien mini-games. Het is nog onbekend wanneer Fire Emblem naar Europa komt en of de DLC dan ook beschikbaar is.

Achievementsysteem
Het lijkt erop dat Nintendo zich steeds meer laat inspireren door concullega's Microsoft en Sony. Het was in Mario & Sonic op de Olympische Spelen Londen 2012 -adempauze- en Sonic Generations al duidelijk dat Nintendo al iets naar de achievement/award-kant neigt. In de Olympische Spelen-game is dat helaas een beetje mislukt omdat de beloningen niet van te voren bekend zijn, maar in Sonic Generations, waarbij je speciale missies moet doen om die beloningen te krijgen, heeft Nintendo het al aardig in de vingers. Het zal mij benieuwen of ze ook met interessante DLC zullen komen. Ik zie al een nieuwe rubriek in [N]Gamer: 'De beste DLC! Waar kun je nu het beste je spaarvarkentje voor stuk slaan?'



Nu ligt die bal natuurlijk niet alleen bij Nintendo, maar ook bij de andere ontwikkelaars van games voor 3DS. Ik hoop dat ontwikkelaars nu met leuke dingen komen, zoals misschien een Disney Universe op de handheld met extra werelden om te downloaden? Ja, ik baal er nog steeds van dat de Wii-variant dit niet had en andere consoles wel. Zie jij door de komst van downloadbare content al leuke nieuwe games voor je of leuke uitbreidingen?

64 reacties
NGAMERJK  - 28 december 2011, 19:50
Ja, ik wel zoals bij MK7 nieuwe characthers of nieuwe banen. En bij SM3DL nieuwe levels of dat we ook met Toad kunnen spelen of zo. Dat zou erg gaaf zijn! icon_e_biggrin.gif icon_e_smile.gif
Mikerd  - 28 december 2011, 19:58
Dat ligt aan de prijs. 5 euro voor 4 nieuwe banen bij MK7 vind ik al te duur. (Maar ik ben dan ook een vrek) Maar wie weet zitten er wel leuke dingen tussen.

Oh en ik ben helemaal voor het achievement systeem. Geeft me meer motivatie om door te spelen.
NGAMERJK  - 28 december 2011, 20:03
"Mikerd" wrote:

Oh en ik ben helemaal voor het achievement systeem. Geeft me meer motivatie om door te spelen.

Ja, ik ook! icon_e_smile.gif
Robin  - 28 december 2011, 20:19
Ze mogen van mij het best toevoegen maar dan moet het wel zoals belooft gratis zijn icon_neutral.gif
NGAMERJK  - 28 december 2011, 20:22
"Robin" wrote:
Ze mogen van mij het best toevoegen maar dan moet het wel zoals belooft gratis zijn icon_neutral.gif

Beloofd. Ja, dan eerst gratis, en dan als het goed gaat, nog steeds, en dan als het ermee slecht gaat, niet meer.
Gio  - 28 december 2011, 20:33
Als het het waard is, dan koop ik het wel. En er zijn al een paar games met betaalde DLC, Guitar Hero: Warriors of rock bijvoorbeeld...
Christhoperz  - 28 december 2011, 20:55
"NGAMERJK" wrote:
Ja, ik wel zoals bij MK7 nieuwe characthers of nieuwe banen. En bij SM3DL nieuwe levels of dat ze ook met Toad kan spelen of zo. Dat zou erg gaaf zijn! icon_e_biggrin.gif icon_e_smile.gif

Dat zou wel leuk zijn!

Ik hoop in ieder geval dat Fire Emblem ook uit komt in Europa.
Gio  - 28 december 2011, 21:04
"Christhoperz" wrote:
"NGAMERJK" wrote:
Ja, ik wel zoals bij MK7 nieuwe characthers of nieuwe banen. En bij SM3DL nieuwe levels of dat ze ook met Toad kan spelen of zo. Dat zou erg gaaf zijn! icon_e_biggrin.gif icon_e_smile.gif

Dat zou wel leuk zijn!

Ik hoop in ieder geval dat Fire Emblem ook uit komt in Europa.
Sowieso komt die hier uit, vorige versie verkocht al goed en ze hebben ook voor het ambassadeur programma Fire Emblem: The Sacred Stones voor de GBA uitgegeven.
Het moet gek lopen als het hier niet uitkomt.
Rikyd  - 28 december 2011, 21:07
Franchises als Just Dance en Guitar Hero hadden een in-game store met (betaalde) extra nummers, dus DLC, om te downloaden. Maar ik vind het inderdaad een hoog nodige maar toch erg leuke vooruitgang.
ZaZa  - 28 december 2011, 21:32
"Blog Ngamer.nl 22 november 2011" wrote:
Reggie drukt de 3DS-bezitters op het hart dat Nintendo zelf niet van plan is om tegen betaling nieuwe content aan te gaan bieden voor hun games. “Wanneer Nintendo een spel verkoopt, vinden we dat de consument daarmee het volledige product in handen moet hebben”, zegt hij. “Overigens zijn we wel geïnteresseerd in het aanbieden van extra levels, personages en dergelijke via dit systeem in de toekomst. Maar als we dat gaan doen, zal het altijd gratis zijn!”. Volgens Reggie is dit niet alleen het standpunt van Nintendo, maar van veel van de ontwikkelaars die voor de 3DS spellen maken.

Lololol.
Alfons  - 28 december 2011, 21:35
Nu maar hopen dat Animal Crossing 3DS ook DLC gaat krijgen. Misschien is het nadeel wel dat we er voor moeten betalen, maar goed.
Zachary  - 28 december 2011, 23:37
"NGAMERJK" wrote:
Ja, ik wel zoals bij MK7 nieuwe characthers of nieuwe banen. En bij SM3DL nieuwe levels of dat we ook met Toad kunnen spelen of zo. Dat zou erg gaaf zijn! icon_e_biggrin.gif icon_e_smile.gif
+1
"NGAMERJK" wrote:
"Mikerd" wrote:
Oh en ik ben helemaal voor het achievement systeem. Geeft me meer motivatie om door te spelen.

Ja, ik ook! icon_e_smile.gif
+1
Heldjunior  - 29 december 2011, 0:34
Betaalde DLC's zijn ok, maar Achievements zie ik bij sommige Nintendo games echt niet zitten :/Kom op, straks krijg je een achievement van "Je hebt 10 Pikachu's gevangen gefeliciteerd" In een Pokémon game :/
Shinigami  - 29 december 2011, 0:39
Ik heb het niet zo met dit soort ideeen. icon_e_confused.gif
Shinigami  - 29 december 2011, 0:41
Ik heb het niet zo met dit soort ideeen.
Ik betaal wel volle pot voor een geheele game.
Plus met een hoesje dat lijkt me gewoon mooier.
Heldjunior  - 29 december 2011, 0:42
"IJsbeer" wrote:
Nu maar hopen dat Animal Crossing 3DS ook DLC gaat krijgen. Misschien is het nadeel wel dat we er voor moeten betalen, maar goed.
Als dat komplete sets/theme's zijn leg ik daar wel een vijfje voor neer icon_e_smile.gif
NIN10D0H!  - 29 december 2011, 1:55
"ZaZa" wrote:
"Blog Ngamer.nl 22 november 2011" wrote:
Reggie drukt de 3DS-bezitters op het hart dat Nintendo zelf niet van plan is om tegen betaling nieuwe content aan te gaan bieden voor hun games. “Wanneer Nintendo een spel verkoopt, vinden we dat de consument daarmee het volledige product in handen moet hebben”, zegt hij. “Overigens zijn we wel geïnteresseerd in het aanbieden van extra levels, personages en dergelijke via dit systeem in de toekomst. Maar als we dat gaan doen, zal het altijd gratis zijn!”. Volgens Reggie is dit niet alleen het standpunt van Nintendo, maar van veel van de ontwikkelaars die voor de 3DS spellen maken.

Lololol.
Precies.
NintendoJeroen  - 29 december 2011, 8:20
"Laura" wrote:
Volgend jaar kunnen we in reviews niet al te hard meer zeuren over games die te kort zijn, want met de toevoeging van DLC kun je een stuk langer genieten van je spel.

Dat is echt onzin. Die software die ze downloadbaar stellen kunnen ze ook makkelijk in het spel zelf verwerken, dus leef je maar gewoon uit in review. Ik ga niet in taferelen trappen zoals Ridge Racer op de Vita doet, gelukkig deden ze dat niet op de 3DS. Ik vind dat een spel in de winkel een eindproduct moet zijn, downloadbare content meh.
norbert langerak  - 29 december 2011, 11:36
"Blog Ngamer.nl 22 november 2011" wrote:
Reggie drukt de 3DS-bezitters op het hart dat Nintendo zelf niet van plan is om tegen betaling nieuwe content aan te gaan bieden voor hun games. “Wanneer Nintendo een spel verkoopt, vinden we dat de consument daarmee het volledige product in handen moet hebben”, zegt hij. “Overigens zijn we wel geïnteresseerd in het aanbieden van extra levels, personages en dergelijke via dit systeem in de toekomst. Maar als we dat gaan doen, zal het altijd gratis zijn!”. Volgens Reggie is dit niet alleen het standpunt van Nintendo, maar van veel van de ontwikkelaars die voor de 3DS spellen maken.

Dit is nou een van de grootste redenen dat ik van Nintendo hou ipv van microsoft of Sony (afgezien van de geweldige games die ze maken). Sony en vooral Microsoft zijn de grootste inhalige schrapers die ik maar kan bedenken. Bijv. bij de Xbox je moet zelfs betalen wil je online kunnen. Je reinste afzetterij als je het mij vraagt. En de prijzen van downloadable content is ook veel te hoog. Daarom ben ik ook zo blij dat Nintendo hun downloadable content altijd gratis gaat houden. Dat andere ontwikkelaars voor Nintendo spelcomputers dat niet gaan doen is jammer, maar ik ben al blij dat Nintendo niet zo'n gierige schraper word, maar gewoon DLC gratis houd icon_cheesygrin.gif . Ty mister icon_miyamoto.png
TVD  - 29 december 2011, 12:15
Ik vind die DLC's goed zolang je het niet per se hoeft te kopen en je al het volle spel hebt als je er 50 euro voor hebt betaald.Maar gratis DLC's lijken me prachtig icon_e_smile.gif.
Djamie  - 29 december 2011, 12:23
"TVD" wrote:
Ik vind die DLC's goed zolang je het niet per se hoeft te kopen en je al het volle spel hebt als je er 50 euro voor hebt betaald.Maar gratis DLC's lijken me prachtig icon_e_smile.gif.

Gratis blijft een magisch woord he. icon_awesome.png

Maar inderdaad, als Nintendo het zo aan kan bieden zal het prachtig zijn.
Galaxia Master  - 29 december 2011, 15:35
Nintendo: Ik wil nieuwe levels in 3D Land, een extra dungeon in Ocarina of Time en een paar nieuwe parcours in Mario Kart 7. Dan ben ik nog langer bezig met de spellen en hoef ik geen nieuwe!
albert  - 29 december 2011, 15:37
"DiddyKong12" wrote:
Nintendo: Ik wil nieuwe levels in 3D Land, een extra dungeon in Ocarina of Time en een paar nieuwe parcours in Mario Kart 7. Dan ben ik nog langer bezig met de spellen en hoef ik geen nieuwe!
als het gratis doen (wat ze niet doen) heeft zelda nog geen dlc
of heb ik dat fout want ik snap het nog niet helemaal hoe DLC werkt
Galaxia Master  - 29 december 2011, 15:49
@ Albert. Ik snap ook niet hoe DLC werkt. Heb alleen nintendo consoles. NINTENDO FTW!!!
Robin  - 29 december 2011, 15:52
"DiddyKong12" wrote:
@ Albert. Ik snap ook niet hoe DLC werkt. Heb alleen nintendo consoles. NINTENDO FTW!!!

DLC is gewoon Downloadbare content, dat houd in dat je extra dingen van een spel online kunt kopen
albert  - 29 december 2011, 16:07
"Robin" wrote:
"DiddyKong12" wrote:
@ Albert. Ik snap ook niet hoe DLC werkt. Heb alleen nintendo consoles. NINTENDO FTW!!!

DLC is gewoon Downloadbare content, dat houd in dat je extra dingen van een spel online kunt kopen
maar zelda oot zit geen dlc op komt er dan wel extra content
Wezzz  - 29 december 2011, 16:33
Allemaal leuk en wel, maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat die kaarten goed te verkrijgen zijn!
albert  - 29 december 2011, 16:33
"Wezzz" wrote:
Allemaal leuk en wel, maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat die kaarten goed te verkrijgen zijn!
ach over een jaar na de dlc wel was ook bij de e shop
Master  - 29 december 2011, 22:37
"Wezzz" wrote:
Allemaal leuk en wel, maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat die kaarten goed te verkrijgen zijn!
Kun je die nog steeds nergens vinden? Bij ons zijn ze te koop bij de Primera, AH en zelfs de boekhandel.
Sephi  - 29 december 2011, 23:14
Ik ga pas betaalde DLC aanschaffen als de spellen zelf ook goedkoper worden.

Want voor een spel dat maar half af is betaal ik natuurlijk ook maar de helft.
asianck  - 30 december 2011, 4:10
Ligt eraan hoe ze de DLC gaan implementeren. Houden ze dingen achter, zoals Catwoman in Arkham City of On-Disc DLC, waarbij je een code moet kopen om het te unlocken: dan kunnen ze mooi oprotten. Ik mis de tijd waarin dat soort dingen gewoon vrijgespeeld werden. Zeg nou zelf, hoeveel toffe unlockables hebben we deze generatie nou gehad. Steeds meer dingen worden achtergehouden en later verkocht als DLC om extra winst te maken.

Stoppen ze er geheel nieuwe missies om dieper op bepaalde personages in te gaan in rpg's of bijvoorbeeld een heel nieuwe wereld in een Mario game, dan hoor je mij niet klagen. Ben benieuwd welke kant ze opgaan, want bij sommige uitgevers is het pijnlijk duidelijk dat er stuff achtergehouden worden. 3 Skins voor Mortal Kombat? Betaal daar maar €5 voor.
NintendoJeroen  - 30 december 2011, 8:58
Ik koop niet zo snel DLC denk ik, als het spel echt tof is en ik heb het uitgespeeld is het misschien leuk om de speelduur zo te verlengen maar voor een extra weapenpack of map ga ik geen geld betalen bwvs
albert  - 30 december 2011, 10:46
"Master" wrote:
"Wezzz" wrote:
Allemaal leuk en wel, maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat die kaarten goed te verkrijgen zijn!
Kun je die nog steeds nergens vinden? Bij ons zijn ze te koop bij de Primera, AH en zelfs de boekhandel.
bij wijze van spreken maar ik kon eerst niet kopen maand of 4/5 doordat er geen e shop kaarten zijn dat komt straks ook met dlc icon_rolleyes.gif
Tamara (redactie)  - 30 december 2011, 10:47
Quote:
Ligt eraan hoe ze de DLC gaan implementeren. Houden ze dingen achter, zoals Catwoman in Arkham City of On-Disc DLC, waarbij je een code moet kopen om het te unlocken: dan kunnen ze mooi oprotten. Ik mis de tijd waarin dat soort dingen gewoon vrijgespeeld werden. Zeg nou zelf, hoeveel toffe unlockables hebben we deze generatie nou gehad. Steeds meer dingen worden achtergehouden en later verkocht als DLC om extra winst te maken.

Ook leuk: DLC die al in het spel te vinden is zonder dat je ervoor hoeft te betalen. Voor Tales of Vesperia kun je o.a. levels (als in: het soort dat verdient wordt met ervaringspunten) en kostuums aanschaffen, content die je ook kunt verdienen door het spel gewoon te spelen.

Nintendo mag dan wel nobel zijn, maar hoe zit het met de rest? En hoe zal Nintendo daarmee omgaan? Zullen er scherpe richtlijnen zijn voor DLC in de naam van kwaliteitscontrole? Of gaan we net zulke onzin zien als op andere systemen?
NGAMERJK  - 30 december 2011, 10:51
"Tamara" wrote:
Quote:
Ligt eraan hoe ze de DLC gaan implementeren. Houden ze dingen achter, zoals Catwoman in Arkham City of On-Disc DLC, waarbij je een code moet kopen om het te unlocken: dan kunnen ze mooi oprotten. Ik mis de tijd waarin dat soort dingen gewoon vrijgespeeld werden. Zeg nou zelf, hoeveel toffe unlockables hebben we deze generatie nou gehad. Steeds meer dingen worden achtergehouden en later verkocht als DLC om extra winst te maken.

Ook leuk: DLC die al in het spel te vinden is zonder dat je ervoor hoeft te betalen. Voor Tales of Vesperia kun je o.a. levels (als in: het soort dat verdient wordt met ervaringspunten) en kostuums aanschaffen, content die je ook kunt verdienen door het spel gewoon te spelen.

Nintendo mag dan wel nobel zijn, maar hoe zit het met de rest? En hoe zal Nintendo daarmee omgaan? Zullen er scherpe richtlijnen zijn voor DLC in de naam van kwaliteitscontrole? Of gaan we net zulke onzin zien als op andere systemen?

Het ligt aan Nintendo... (Ik denk dat we net zulke onzin zullen zien als op andere systemen... icon_rolleyes.gif icon_mad.gif )
NintendoJeroen  - 30 december 2011, 10:51
Dat is wel een punt inderdaad. Gaat Nintendo zorgen dat de third-parties geen shovelDLC uitbrengen? Als dat niet gebeurt weet ik wel wat die schooiers van Activision gaan doen met toekomstige 3DS-games.
albert  - 30 december 2011, 10:53
"NGAMERJK" wrote:
"Tamara" wrote:
Quote:
Ligt eraan hoe ze de DLC gaan implementeren. Houden ze dingen achter, zoals Catwoman in Arkham City of On-Disc DLC, waarbij je een code moet kopen om het te unlocken: dan kunnen ze mooi oprotten. Ik mis de tijd waarin dat soort dingen gewoon vrijgespeeld werden. Zeg nou zelf, hoeveel toffe unlockables hebben we deze generatie nou gehad. Steeds meer dingen worden achtergehouden en later verkocht als DLC om extra winst te maken.

Ook leuk: DLC die al in het spel te vinden is zonder dat je ervoor hoeft te betalen. Voor Tales of Vesperia kun je o.a. levels (als in: het soort dat verdient wordt met ervaringspunten) en kostuums aanschaffen, content die je ook kunt verdienen door het spel gewoon te spelen.

Nintendo mag dan wel nobel zijn, maar hoe zit het met de rest? En hoe zal Nintendo daarmee omgaan? Zullen er scherpe richtlijnen zijn voor DLC in de naam van kwaliteitscontrole? Of gaan we net zulke onzin zien als op andere systemen?

Het ligt aan Nintendo... (Ik denk dat we net zulke onzin zullen zien als op andere systemen... icon_rolleyes.gif icon_mad.gif )
maar bij nintendo doen ze meestal wel dat het nog een beetje nut heeft bijv. een nieuwe map of nieuw level! icon_cheesygrin.gif
Alfons  - 30 december 2011, 10:56
"Robin" wrote:
"DiddyKong12" wrote:
@ Albert. Ik snap ook niet hoe DLC werkt. Heb alleen nintendo consoles. NINTENDO FTW!!!

DLC is gewoon Downloadbare content, dat houd in dat je extra dingen van een spel online kunt kopen
Voor de DLC van Animal Crossing: Let's go to the city hoef je niet te betalen, je kunt het zo gratis downloaden. icon_e_smile.gif
Heldjunior  - 30 december 2011, 11:03
"IJsbeer" wrote:
"Robin" wrote:
"DiddyKong12" wrote:
@ Albert. Ik snap ook niet hoe DLC werkt. Heb alleen nintendo consoles. NINTENDO FTW!!!

DLC is gewoon Downloadbare content, dat houd in dat je extra dingen van een spel online kunt kopen
Voor de DLC van Animal Crossing: Let's go to the city hoef je niet te betalen, je kunt het zo gratis downloaden. icon_e_smile.gif
En die van Pokémon xD

Maar de WII had toch ook van die betaalde Mini DLC's als liedjes, ik kan me nog herinneren dat een rode Wi-fi Cirkel betekende dat je moest betalen om de DLC's te downloaden.
Alfons  - 30 december 2011, 11:07
"Heldjunior" wrote:
En die van Pokémon xD

Maar de WII had toch ook van die betaalde Mini DLC's als liedjes, ik kan me nog herinneren dat een rode Wi-fi Cirkel betekende dat je moest betalen om de DLC's te downloaden.
Van pokemon wist ik niks van.. maar goed.

En die liedjes, ja ik weet wat je bedoeld. Dat was volgens mij bij Guitar Hero en DJ Hero.
albert  - 30 december 2011, 11:10
"IJsbeer" wrote:
"Heldjunior" wrote:
En die van Pokémon xD

Maar de WII had toch ook van die betaalde Mini DLC's als liedjes, ik kan me nog herinneren dat een rode Wi-fi Cirkel betekende dat je moest betalen om de DLC's te downloaden.
Van pokemon wist ik niks van.. maar goed.

En die liedjes, ja ik weet wat je bedoeld. Dat was volgens mij bij Guitar Hero en DJ Hero.
maar hoe moet het dan in zelda komen? icon_e_biggrin.gif
Heldjunior  - 30 december 2011, 11:11
"albert" wrote:
"IJsbeer" wrote:
"Heldjunior" wrote:
En die van Pokémon xD

Maar de WII had toch ook van die betaalde Mini DLC's als liedjes, ik kan me nog herinneren dat een rode Wi-fi Cirkel betekende dat je moest betalen om de DLC's te downloaden.
Van pokemon wist ik niks van.. maar goed.

En die liedjes, ja ik weet wat je bedoeld. Dat was volgens mij bij Guitar Hero en DJ Hero.
maar hoe moet het dan in zelda komen? icon_e_biggrin.gif
LoZ Games hebben nog nooit DLC's gehad.
albert  - 30 december 2011, 11:12
En die liedjes, ja ik weet wat je bedoeld. Dat was volgens mij bij Guitar Hero en DJ Hero.[/quote]
maar hoe moet het dan in zelda komen? :D[/quote] LoZ Games hebben nog nooit DLC's gehad.[/quote] maar als het komt wordt het wel leuk [/quote]
thebowserjr  - 30 december 2011, 11:13
hoe stel jij je dat voor? icon_link.png
albert  - 30 december 2011, 11:15
"thebowserjr" wrote:
hoe stel jij je dat voor? icon_link.png
nieuwe kerker bijv. in de wolken bij Oot dat je dan bij een winkel in de wolken beland en dan ben je er nieuw dlc icon_link.png icon_link.png
thebowserjr  - 30 december 2011, 11:16
"albert" wrote:
"thebowserjr" wrote:
hoe stel jij je dat voor? icon_link.png
nieuwe kerker bijv. in de wolken bij Oot dat je dan bij een winkel in de wolken beland en dan ben je er nieuw dlc icon_link.png icon_link.png

als dat kon zal ik dat zeker doen icon_awesome.png
albert  - 30 december 2011, 11:18
"thebowserjr" wrote:
"albert" wrote:
"thebowserjr" wrote:
hoe stel jij je dat voor? icon_link.png
nieuwe kerker bijv. in de wolken bij Oot dat je dan bij een winkel in de wolken beland en dan ben je er nieuw dlc icon_link.png icon_link.png

als dat kon zal ik dat zeker doen icon_awesome.png
dus er kan best wel dlc bij Oot alleen moet je een rijke fantatie hebben icon_lol.gif
thebowserjr  - 30 december 2011, 11:22
ook wel bij kirby icon_kirby.png :.... nieuwe levels....? dat kun je bij iedere game wel bedenken... voor kirby weet ik niks
albert  - 30 december 2011, 11:25
"thebowserjr" wrote:
ook wel bij kirby icon_kirby.png :.... nieuwe levels....? dat kun je bij iedere game wel bedenken... voor kirby weet ik niks
ik doe even een oude game als voorbeeld(gba dus kan niet maar heb dan eve een voorbeeld) een nieuw gebied moet bijv. helemaal omhoog in de begin kamer en dan kom je in een andere begin kamer bij ww 2 dus niet een nieuw level maar een hele nieuwe kaart icon_lol.gif
thebowserjr  - 30 december 2011, 11:29
wow... oke jij hebt wel best veel fantasie.... maar hoeveel mag DAT wel niet kosten???? dat van zelda mieschien 10 of 20 euro maar dit denk ik wel zo'n 50 euro icon_cry.gif
albert  - 30 december 2011, 11:31
"thebowserjr" wrote:
wow... oke jij hebt wel best veel fantasie.... maar hoeveel mag DAT wel niet kosten???? dat van zelda mieschien 10 of 20 euro maar dit denk ik wel zo'n 50 euro icon_cry.gif
heel lochisch je hebt 10 euro nieuwe wereld + 2 route's je kan er 1 bij kopen voor 5 euro ofzo icon_awesome.png
thebowserjr  - 30 december 2011, 11:36
oww... icon_redface.gif ik dacht: je hebt een game met b.v 8 werelden en je kan er nog acht kopen en het spel kost 50 euro kost de DLC dan ook 50 euro
albert  - 30 december 2011, 11:45
"thebowserjr" wrote:
oww... icon_redface.gif ik dacht: je hebt een game met b.v 8 werelden en je kan er nog acht kopen en het spel kost 50 euro kost de DLC dan ook 50 euro
nee want dit is goedkooper omdat je geen plastic nodig hebt voor hoesje gamecard enz.
Woep  - 30 december 2011, 12:50
DLC doet me weinig. Nieuwe nummers in Guitar Hero snap ik nog wel, maar van een extra set missies in een strategiegame kan ik de lol niet inzien. Opeens heeft je spel nieuwe content die je niet verwachtte, terwijl het spel eerder al vertelde dat je klaar was. Soms staan de extra's zelfs los het overkoepelende thema (lololol er zijn opeens zombies!!1). Bewaar dat dan maar voor een aparte game ofzo.

Maarja, dat krijg je als je met Nintendo opgegroeid bent. Ik verwacht een compleet spel als ik een schijfje koop, met gelijke content voor iedereen, maar dat schijnt een verouderd concept te zijn. (Net als een goed werkend spel afleveren dat geen patches nodig heeft.) Binnenkort zal ik er wel minder kritisch tegenover staan; heb toch geen keus meer icon_e_smile.gif
albert  - 30 december 2011, 12:51
"Woep" wrote:
DLC doet me weinig. Nieuwe nummers in Guitar Hero snap ik nog wel, maar van een extra set missies in een strategiegame kan ik de lol niet inzien. Opeens heeft je spel nieuwe content die je niet verwachtte, terwijl het spel eerder al vertelde dat je klaar was. Soms staan de extra's zelfs los het overkoepelende thema (lololol er zijn opeens zombies!!1). Bewaar dat dan maar voor een aparte game ofzo.

Maarja, dat krijg je als je met Nintendo opgegroeid bent. Ik verwacht een compleet spel als ik een schijfje koop, met gelijke content voor iedereen, maar dat schijnt een verouderd concept te zijn. (Net als een goed werkend spel afleveren dat geen patches nodig heeft.) Binnenkort zal ik er wel minder kritisch tegenover staan; heb toch geen keus meer icon_e_smile.gif
ik ook maar extra zijn toch nooit weg?
thebowserjr  - 30 december 2011, 12:59
"albert" wrote:
"Woep" wrote:
DLC doet me weinig. Nieuwe nummers in Guitar Hero snap ik nog wel, maar van een extra set missies in een strategiegame kan ik de lol niet inzien. Opeens heeft je spel nieuwe content die je niet verwachtte, terwijl het spel eerder al vertelde dat je klaar was. Soms staan de extra's zelfs los het overkoepelende thema (lololol er zijn opeens zombies!!1). Bewaar dat dan maar voor een aparte game ofzo.

Maarja, dat krijg je als je met Nintendo opgegroeid bent. Ik verwacht een compleet spel als ik een schijfje koop, met gelijke content voor iedereen, maar dat schijnt een verouderd concept te zijn. (Net als een goed werkend spel afleveren dat geen patches nodig heeft.) Binnenkort zal ik er wel minder kritisch tegenover staan; heb toch geen keus meer icon_e_smile.gif
ik ook maar extra zijn toch nooit weg?

2 euro voor een personage vindt ik best maar anders ben ik het (bijna)volledig met woep eens.
albert  - 30 december 2011, 13:01
"thebowserjr" wrote:
"albert" wrote:
"Woep" wrote:
DLC doet me weinig. Nieuwe nummers in Guitar Hero snap ik nog wel, maar van een extra set missies in een strategiegame kan ik de lol niet inzien. Opeens heeft je spel nieuwe content die je niet verwachtte, terwijl het spel eerder al vertelde dat je klaar was. Soms staan de extra's zelfs los het overkoepelende thema (lololol er zijn opeens zombies!!1). Bewaar dat dan maar voor een aparte game ofzo.

Maarja, dat krijg je als je met Nintendo opgegroeid bent. Ik verwacht een compleet spel als ik een schijfje koop, met gelijke content voor iedereen, maar dat schijnt een verouderd concept te zijn. (Net als een goed werkend spel afleveren dat geen patches nodig heeft.) Binnenkort zal ik er wel minder kritisch tegenover staan; heb toch geen keus meer icon_e_smile.gif
ik ook maar extra zijn toch nooit weg?
het is een volledige game maar je krijgt er nog een extra op dat is het icon_eek.gif

2 euro voor een personage vindt ik best maar anders ben ik het (bijna)volledig met woep eens.
Ant-99  - 31 december 2011, 20:33
"NGAMERJK" wrote:
Ja, ik wel zoals bij MK7 nieuwe characthers of nieuwe banen. En bij SM3DL nieuwe levels of dat we ook met Toad kunnen spelen of zo. Dat zou erg gaaf zijn! icon_e_biggrin.gif icon_e_smile.gif
vet = Geen goed idee.
T0M  -  2 januari 2012, 23:30
Nintendo heeft een keer gezegd dat er geen DLC komt voor MK7 en SM3DL geloof ik. Maar ja, ze zeiden ook dat áls ze uberhaupt DLC hadden, het gratis was icon_e_confused.gif

Het zou erg gaaf zijn als SM3DL eindelijk DLC krijgt: Meer (moeilijkere) werelden!!! Multiplayer/online modus zal er wel niet inzitten. Het zou ook gaaf zijn als er nieuwe characters kwamen, of nieuwe bosses!

Bij MK7 weet ik het nog niet. Het zou wel gaaf zijn! Maar ik denk dat ze die nieuwe tracks/characters eerder gaan gebruiken voor een volgend deel. icon_e_sad.gif
vincent14  -  3 januari 2012, 13:50
als ze dit gaan door voeren vindt ik het echt achtelijk.
waarom zou je dit doen, ze hebben toch de game al en oke het is crisis, maar dan hoef je niet overal geld voor te vragen
Ganon  -  8 januari 2012, 3:22
Het hoeft niet vervelend te zijn. Zo heb ik pas een nieuwe 'act' bijgekocht voor mijn Gears of War 3 op de Xbox 360. Normaal gesproken was het verhaaltje al uit geweest, maar door de DLC heb ik nu een extra hoofdstuk kunnen beleven! Hoe gaaf zou het zijn dat Nintendo ineens een extra kerker in een Zelda game kan toevoegen? Er zijn veel opties mogelijk ...
Djamie  -  8 januari 2012, 8:39
"vincent14" wrote:
als ze dit gaan door voeren vindt ik het echt achtelijk.
waarom zou je dit doen, ze hebben toch de game al en oke het is crisis, maar dan hoef je niet overal geld voor te vragen

Je hoeft de extra's in een spel ook niet aan te schaffen...
Er zijn genoeg mensen die vele eurootjes in een spel willen stoppen, dus daar zou Nintendo dan mooi op in spelen. icon_e_wink.gif
NintendoJeroen  -  8 januari 2012, 8:59
"Ganon" wrote:
Het hoeft niet vervelend te zijn. Zo heb ik pas een nieuwe 'act' bijgekocht voor mijn Gears of War 3 op de Xbox 360. Normaal gesproken was het verhaaltje al uit geweest, maar door de DLC heb ik nu een extra hoofdstuk kunnen beleven! Hoe gaaf zou het zijn dat Nintendo ineens een extra kerker in een Zelda game kan toevoegen? Er zijn veel opties mogelijk ...

Dat is geldaftroggelen; een incompleet spel verkopen.
Sephi  -  8 januari 2012, 17:20
Extra's zijn extra's.

Als die extra Act van Gears 3 los staat van het overkoepelende verhaal, vind ik het best.
Als het een gapend gat in het hoofdverhaal opvult, had het eigenlijk in de eerste instantie al in het spel moeten zitten. Dan is het wel een vorm van geld uit je zak kloppen.

RDR: Undead Nightmare bijvoorbeeld staat geheel los van het verhaal uit RDR zelf. Het is dus een extra verhaal dat je kunt, maar niet hoeft te kopen om het verhaal compleet te hebben.
Ook al is een ondode John Marston tien keer cooler dan zijn zoon.
Laatste posts
Waar erger jij je aan? (6985)
door Helmeroc, 00:02
Lompe Plaatjes & Filmpjes (3566)
door TheMitch, 00:02
Wat heb je zojuist gegeten/gedronken? (3373)
door Marco, 23:54
Het Café - Zonder regering (253298)
door Marco, 23:54
Stel je vraag aan de Redactie (3291)
door Yaromir, 23:48
Tweet laden...
NGamer 01-2012
[N]Gamer Crew
[N]Gamer schrijft al acht jaar onafhankelijk over Nintendo. Heb je een nieuwstip of een vraag aan de redactie? Mail ons!
www.nedgame.nl, het grootste assortiment aan games en accessoires (nieuw en gebruikt)!