door Nik Wouters - 6 oktober 2009
Het afgelopen decennium wist je ieder jaar één ding zeker. Op elke E3 kondigt Nintendo een nieuw deel in de Mario Party-reeks aan en ieder jaar ligt datzelfde spel nog in de schappen. Die traditie is voorbij.

In 1999 kwam het eerste Mario Party-spel uit. Voor degene die het niet kent, in het spel gooi je om beurten met een virtuele dobbelsteen om je Nintendo-personage over een spelbord op weg naar de ster te verplaatsen. Tussendoor speel je hectische minigames om muntjes, die je gebruikt om de ster te kopen, van je tegenstanders te jatten.

Na het eerste deel in ’99 volgden vrijwel jaarlijks nieuwe delen die ik – zelfverklaard Mario Party-kenner - werkelijk kapot heb gespeeld. Tot halverwege 2007 deel 8 uitkwam.

Vreemd luchtje
Het lijkt erop dat Mario Party 8 – In [N]Gamer 3 van 2007 door Gerthein mild met een 6,5 beoordeeld – het einde van de serie heeft ingeluid. Dat is maar goed ook. Mario Party 8 was prutswerk. Nadat de serie met deel 7 een hoogtepunt had bereikt – sterke minigames, ieder spelbord had een leuke eigen gimmick en de spelletjes met de microfoon werkten goed – was deel 8 het dieptepunt.

Het ergste was nog niet eens dat Mario Party 8 geen breedbeeldmodus had waardoor de meeste mensen naar twee lelijke balken aan de zijkanten van het scherm moesten kijken. Zelfs met de ongeïnspireerde presentatie (het spel zag er slechter uit dan de GameCube-versies) kon ik leven. Nee, het waren de bar slechte minigames die het spel de das om deden. Vol verwachting keek ik namelijk uit naar de frisse wind die de makers van Mario Party met de Wii Remote door de serie konden laten waaien...

Maar de frisse wind bleek toch diezelfde oude muffe lucht. Spelletjes die we al vaker gedaan hadden - ren weg van één bepaalde spelers, vang de andere spelers, ontwijk een vijand – maar dan met de Wii Remote. Zouden de gamemakers bijna een jaar na het uitkomen van de Wii Remote geen ideeën hebben gehad hoe ze met dat ding Mario Party nog leuker konden maken? Misschien was het een idee geweest om even bij de makers van WarioWare aan te kloppen...

En die leuke spelletjes met de microfoon? Die had een of andere dwaas geschrapt.

Rouwen
Ruim twee jaar geleden kwam de laatste consoleversie van Mario Party uit. Mario Party 9 is in geen velden of wegen te bekennen. Ironisch dat een partyreeks als deze op hét feestconsole bij uitstek, de Wii, aan zijn einde komt.

Niemand hoeft echter om het heengaan van deze serie te rouwen. Aan partygames geen gebrek.

51 reacties
Sadist  -  6 oktober 2009, 10:48
Aan de sales zal het niet liggen. Hij verkoopt nog steeds. Volgens mij zit die over de vier miljoen heen.
Woep  -  6 oktober 2009, 10:49
Helemaal mee eens, behalve dan dat ik er wél een beetje om rouw... De Wii leende zich op papier erg goed voor een revolutionaire Mario Party, maar het laatste deeltje was om te huilen. Ik heb nog altijd gehoopt dat ze aan een nieuwe zouden werken, waarin alles gewoon klopte, maar inmiddels reken ik er ook niet meer op.

Erger nog: was MP8 niet het best verkopende deel uit de reeks? Dat zou betekenen dat kwaliteit er helemaal niet toe doet, dus verdwijnt voor Nintendo de motivatie om het nog een keer beter te doen. icon_e_sad.gif
Ik vroeg me inderdaad al af wat er met deze serie gebeurt was, ik had er ook al een tijdje niks van gehoord. Maar ja, ik ben nou niet degene die er op gaat letten of van dat soort spellen wel nieuwe delen uitkomen, ik heb nog nooit een Mario Party titel aangeraakt.
ZORA (moderator)  -  6 oktober 2009, 12:00
icon_lol.gif Mario Party, wat heb ik mij daar veel mee vermaakt met m'n kinderen en schoonzoon. Avonden en soms weekenden lang gespeeld. En wat hebben we gelachen en plezier gehad. Alleen de laatste paar jaar niet meer gespeeld. Maar als nu iemand met Mario Party bij me aanklopt om een een paar potjes te spelen doe ik het meteen. Chips en cola op tafel en spelen maar. Mario Party is niet dood, het leeft. En deel 8 doet er niet eens toe, de herspeelbaarheid van de andere delen is goed. Het spel gaat nog jaren mee, i'm telling you.
Artho  -  6 oktober 2009, 12:02
Ik heb eingelijk alleen Mario Party 5 gespeeld, meestal maar gehoord dat Mario Party maar zwakjes was (lage cijfers etc) maar ik vond het echt geniaal.

Echter toen 8 een 6,5 kreeg en andere lage cijfers had ik maar weer een gevoel dat het wel weer dramatisch zou zijn (zoals me altijd werd verteld).

Maarja, Mario Party 5 zal ik altijd geweldig vinden.

Op het punt van die minigames... Ik ben echt té fan van buttonbash games >_> Ik sloopde m'n vrienden er altijd mee. Bijvoorbeeld in 5 dat je zo snel mogelijk moet bashen om stenen te 'maken' had ik altijd 130 en hun maar 60 haha. Heerlijk.
Tamara (redactie)  -  6 oktober 2009, 12:12
Ik heb alleen echte ervaring met Mario Party 5 en we hebben het altijd met vier spelers gespeeld. Geniale potjes. Voorlopig zal het er wel niet meer van komen. Vier mensen die anderhalf uur kunnen stilzitten en redelijk kunnen spelen, zijn vaak moeilijk in één kamer te krijgen.
Barbabravo  -  6 oktober 2009, 12:15
Ach, er komt vanzelf wel weer een nieuwe Mario Part. Gelukkig niet meer ieder jaar, want dat begon zware uitmelkerij te worden. Als er om de 2-3 jaar een nieuw deel uitkomt, blijft de serie fris icon_e_smile.gif
Darunia  -  6 oktober 2009, 12:16
In de begindagen van het gamen vond ik Mario Party, vooral multiplayer, ontzettend leuk om te doen. Mario Party 4 en 5 hebben echt veel speelplezier gebracht. Daarna werd het almaar minder en kwam het bij mij de kast niet meer in. Nu MP letterlijk als lijk uit de kast komt, kan ik er niet heel erg om treuren. Alhoewel ik het wel met Nik eens ben dat developers van de game op de Wii echt kansen hebben laten liggen.

P.S. het moet zijn "het afgelopen decennium..." mja, een kniesoor die erop let icon_e_wink.gif
Nik (redactie)  -  6 oktober 2009, 12:44
"Darunia" wrote:
P.S. het moet zijn "het afgelopen decennium..." mja, een kniesoor die erop let icon_e_wink.gif

Klopt, kreeg het zelf ook al in de gaten.
Din  -  6 oktober 2009, 14:58
Ach, als een serie aan zijn eind loopt, moet je die niet verder uit gaan melken. Beter lang wachten op een geniaal spel dan ieder jaar zoetgehouden worden met een flop. Dat beschadig je de reputaite van de serie ook nog eens.
Gerthein (redactie)  -  6 oktober 2009, 16:19
Persoonlijk vond ik deel 6 het best: leukste borden, beste minigames, leuke mic-games, aardige extra's. 7 was ook beslist niet slecht, maar 6 vond ik net even verfijnder. 8 was inderdaad een flater, en die 6.5 was, achteraf, zeker een punt te hoog.

Maar ik zat eerlijk gezegd ook wel te wachten op een deeltje 9. Als dat deel dezelfde verbeteringen ten opzichte van deel 8 kon laten zien als 5, 6 en 7 ten opzichte van deel 4, dan kon het alsnog helemaal goed komen tussen Mario Party en de Wii.

Ik heb echter nog steeds het gevoel dat Hudson elk moment met een aankondiging op de proppen kan komen. Aan de sales zal het niet liggen...
Broeder  -  6 oktober 2009, 16:24
Jammer dat je Mario party DS niet hebt behandelt, die vind ik iig goed en de ds is ook een goed platform voor dit soort games

Verder heb ik nog nooit een Party op een console gespeeld dus daar kan ik niets overzeggen
mr. sjaak-braak  -  6 oktober 2009, 17:02
Ik heb alleen Mario Party 8 gespeeld, en ik vond hem eerlijk gezegd wel vermakelijk, maar het veelvoorkomende schudden vond ik wel irritant.
King Boo  -  6 oktober 2009, 17:06
Vond het best vermakelijk en de minigames vond ik leuker dan op de vorige delen, naar mijn mening zeker geen dieptepunt!
H995  -  6 oktober 2009, 18:51
ik vond mario party DS niet echt een leuke game, de mini games waren verder wel leuk, maar ik hou gwn niet van die games waar alles zo sloom gaat icon_e_biggrin.gif en ik vond het al heel snel vervelen
Princess Peach  -  6 oktober 2009, 18:52
De Mario party's heb ik ook allemaal gespeeld,meestal doe ik die op mijn verjaardag dat is lachen geblazen.
Nik (redactie)  -  6 oktober 2009, 19:02
"Gerthein" wrote:
Persoonlijk vond ik deel 6 het best: leukste borden, beste minigames, leuke mic-games, aardige extra's. 7 was ook beslist niet slecht, maar 6 vond ik net even verfijnder. 8 was inderdaad een flater, en die 6.5 was, achteraf, zeker een punt te hoog.

Maar ik zat eerlijk gezegd ook wel te wachten op een deeltje 9. Als dat deel dezelfde verbeteringen ten opzichte van deel 8 kon laten zien als 5, 6 en 7 ten opzichte van deel 4, dan kon het alsnog helemaal goed komen tussen Mario Party en de Wii.

Ik heb echter nog steeds het gevoel dat Hudson elk moment met een aankondiging op de proppen kan komen. Aan de sales zal het niet liggen...

Toch vreemd dat die aankondiging al 2,5 jaar op zich laat wachten. Als het aan de salesafdeling van Nintendo had gelegen waren we vast alweer 2 delen verder... Blijkbaar is ergens anders de beslissing genomen om de serie even op de plank te laten liggen. Misschien dat Mario Party te veel concurreert met AAA-titels als Wii Sports?
"Broeder" wrote:
Jammer dat je Mario party DS niet hebt behandelt, die vind ik iig goed en de ds is ook een goed platform voor dit soort games

Verder heb ik nog nooit een Party op een console gespeeld dus daar kan ik niets overzeggen

Het is ook een wereld van verschil als je al 8 Mario Party-delen achter de kiezen hebt en dan de DS-versie gaat spelen of als Mario Party-maagd de DS-versie opstart.

Ook raar dat na het grote verkoopsucces van Mario Party DS (volgens vgchartz 6(!) miljoen keer verkocht) er ook op dat vlak 2 jaar na data geen nieuwe titels zijn aangekondigd.
"Din" wrote:
Ach, als een serie aan zijn eind loopt, moet je die niet verder uit gaan melken. Beter lang wachten op een geniaal spel dan ieder jaar zoetgehouden worden met een flop. Dat beschadig je de reputaite van de serie ook nog eens.

En de serie heeft een goeie reputatie hoog te houden... icon_e_wink.gif
Oli4--4  -  6 oktober 2009, 20:09
Weet je wat ik hoop? Dat de studio nu bezig is met een Revolutionaire Mario Party. 6 vond ik namelijk fantastisch, maar 8... de DS versie was wel heerlijk. Mario Party 9 moet over een tijd komen, als MP 8 is uitverkocht. Dan zou ik echt blij zijn. Vooral als het spel negens krijgt, dan is MP geslaagd. En dan op de volgende console weer Mario Party 10 en misschien nog 11.
jennyd  -  6 oktober 2009, 20:13
Ik ben het er ook mee eens. Ik merk overigens dat mijn vrienden (die allemaal om en nabij de 25 jaar zijn), eigenlijk sowieso geen interesse hebben in partygames die echt partyyy zijn. Ze spelen eigenlijk altijd uren Wii Sports samen, of van die gekke shooters (zoals die ene waar het woord F*ck belachelijk vaak in voor komt).

En het stomme is dat ik partygames wel heel erg leuk vind, maar dus niet echt iemand heb om het mee te spelen, behalve mezelf. Ik denk dat het niet echt een loss is voor de gamewereld, dat marioparty nu (even) niet op het programma staat. Overigens vraag ik me wel af wat dan nog de partygames van kwaliteit verder zijn, want ik zie ze over het algemeen bij Eplaza allemaal in de goedkopie-bak eindigen...
Erik²  -  6 oktober 2009, 20:42
En terecht. Mario Party 7 was ook gewoon veruit het beste deel. Dat molen level! Dan speel je die maar op je Wii.
Sadist  -  6 oktober 2009, 20:44
"jennyd" wrote:
Overigens vraag ik me wel af wat dan nog de partygames van kwaliteit verder zijn, want ik zie ze over het algemeen bij Eplaza allemaal in de goedkopie-bak eindigen...
Je vraagt om een utopie. icon_mrgreen.gif
Erik²  -  6 oktober 2009, 20:46
"Sadist" wrote:
"jennyd" wrote:
Overigens vraag ik me wel af wat dan nog de partygames van kwaliteit verder zijn, want ik zie ze over het algemeen bij Eplaza allemaal in de goedkopie-bak eindigen...
Je vraagt om een utopie. icon_mrgreen.gif

Mario Kart, Super Smash Bros.? Lijkt mij party game genoeg.
Nik (redactie)  -  6 oktober 2009, 20:50
En is Wii Sports ook niet een partygame?
jennyd  -  6 oktober 2009, 20:52
ik vind alle bovengenoemde games wel partygames, maar dat zijn ook games die je speelt vanwege de 1 player storymode, tenminste ik wel (op smash bros na, maar ik begreep hier al dat dat ook een vette story mode heeft).
Maar die spelletjes die echt voor party gemaakt zijn, die zijn allemaal goedkoop:
viva pinata party animals, mijn verjaardag, en ik kom nu verder even niet op een titel..
mr. sjaak-braak  -  6 oktober 2009, 21:08
Mario kart is multiplayer leuker
Super Smash bros. is multiplayer leuker
Wii Sports is multiplayer leuker...

geen partygames? lol..

Mario kart heeft geen verhaalmodus, en Wii Sports ook niet. Super Smash bros. wel, maar je kan veel langer de multiplayer spelen dan singleplayer.
chantalleke888  -  6 oktober 2009, 21:53
Ik moet zeggen dat ik hte wel jammer vind dat er geen deel 9 komt. Ik heb mario party altijd heel leuk gevonden (vooral deel 6 en 7) deel 8 viel in mijn ogen zeker wel wat tgen. maar dit is voor mij geen reden om er mee te kappen. De wii is namelijk een perfect apparaat om wat nieuwigheid in de mario party reeks te brengen.
jennyd  -  6 oktober 2009, 22:37
"mr. sjaak-braak" wrote:
Mario kart is multiplayer leuker
Super Smash bros. is multiplayer leuker
Wii Sports is multiplayer leuker...

geen partygames? lol..

Mario kart heeft geen verhaalmodus, en Wii Sports ook niet. Super Smash bros. wel, maar je kan veel langer de multiplayer spelen dan singleplayer.
Sjaak, het zijn wel partygames, maar niet van die partygames die er zo om schreeuwen dat ze het zijn. En dat Wii sports multiplayer leuker is, is echt jouw mening. Ik vind het zelf leuker om het alleen te doen.
Funfair Party, Family Party en dus Mijn Verjaardag. Zulke bedoel ik. Of zie ik nu een verschil dat er eigenlijk niet is?
Erik²  -  6 oktober 2009, 22:57
"jennyd" wrote:
"mr. sjaak-braak" wrote:
Mario kart is multiplayer leuker
Super Smash bros. is multiplayer leuker
Wii Sports is multiplayer leuker...

geen partygames? lol..

Mario kart heeft geen verhaalmodus, en Wii Sports ook niet. Super Smash bros. wel, maar je kan veel langer de multiplayer spelen dan singleplayer.
Sjaak, het zijn wel partygames, maar niet van die partygames die er zo om schreeuwen dat ze het zijn. En dat Wii sports multiplayer leuker is, is echt jouw mening. Ik vind het zelf leuker om het alleen te doen.
Funfair Party, Family Party en dus Mijn Verjaardag. Zulke bedoel ik. Of zie ik nu een verschil dat er eigenlijk niet is?


Je ziet een verschil dat er eigenlijk niet is icon_e_wink.gif Want Mario Kart en Smash Bros. wordt 80% van de tijd in de multiplayer gespeeld en het worden ook partygames genoemd.
OverlordKite  -  6 oktober 2009, 23:11
Tja ik vind het wel jammer, maar dat het al 2,5 jaar geleden is? Dat is mij dan weer nooit opgevallen... Ik snap wel dat men het gauw uitmelken vindt, dat zij al op 10 delen zaten (vergeet de advance versie niet). Ik vond het maar vanzelfsprekend dat er elk jaar eentje uitkwam...

Ik heb de serie met veel plezier gespeeld, maar ik was afgehaakt bij deel 6 en 7 tot deel 8 uitkwam en toen wilde ik toch wel deel 6 en 7 hebben. Ik vond 6 en 7 het minst interessants, die heb ik het minste aangeraakt van de serie. Toch vind ik dat er best nog een deel 11 (MP 9 dus) uit mag komen, maarja dan wel graag met wat minder repetatieve bewegingen. Misschien dat er een Motion+ spel uitkomt? Dat zou een uitkomst zijn en een vernieuwing, waar menig MP fan op wacht (en nee geen Metriod Prime),

MP staat bij mij altijd voor Mario Party of Minister President en dat zal nooit veranderen. Ik ben ermee opgegroeit en ik vind het zeker geen slechte serie. Ik geloof echter nog niet dat de serie dood is,

mvg,

Kite
Sadist  -  6 oktober 2009, 23:22
"Erik²" wrote:
Mario Kart, Super Smash Bros.? Lijkt mij party game genoeg.
Niet echt. Bij partygames denk ik aan niet boeiende mini-games die maar voor de helft werken. Die twee je opnoemt behoren niet in die categorie. Daarnaast, ik vind het begrip "party" heel breed. Wat is het? Wat valt er onder? Wat is de exacte criteria daarvoor? Daarnaast, omdat het een multiplayergame is wil niet zeggen dat het daadwerkelijk ook party is. Die benamingen zijn er omdat een paar elitaire droplullen niet blij zijn met bepaalde veranderingen en aangezien mensen graag schapen gedrag vertonen...
"Nik" wrote:
En is Wii Sports ook niet een partygame?
Nee, "wij" (als in de "hardcore") hebben dat zo benoemd omdat we er zo snel even geen andere naam konden geven. Wii Sports is gewoon een multiplayer game. Niets meer, niets minder. Plus, het de titel party meegeven is in principe niet echt positief, zeker omdat de kwaliteit van Wii Sports beter is dan games die onder die noemer vallen.

Ik ben gewoon ziek van labels.
OverlordKite  -  6 oktober 2009, 23:43
"Sadist" wrote:

Ik ben gewoon ziek van labels.

Ik geef je groot gelijk, maarja die labels zijn er helaas... Hokjes geest van de mensheid he? Ik denk dat het een vereiste is....
Sadist  -  7 oktober 2009, 0:24
Dat en daarom zal de videogame industrie ook niet echt volwassen worden voorlopig. Want ontwikkelaars denken ook zo nog jammer genoeg. Ik bedoel men loopt nog steeds met de volgende gedachten rond: de Xbox is de shooterbox, de PS3 word stiekem gezien als de grote weldoener vanwege zijn voorgangers en Nintendo... ach, het is maar Nintendo dus kiddy/casual. Zolang dit niet verandert...

Dit kun je dus ook toepassen op het hele genre discussie en de hilarische hardcore en casual debat.
OverlordKite  -  7 oktober 2009, 0:28
"Sadist" wrote:
Dat en daarom zal de videogame industrie ook niet echt volwassen worden voorlopig. Want ontwikkelaars denken ook zo nog jammer genoeg. Ik bedoel men loopt nog steeds met de volgende gedachten rond: de Xbox is de shooterbox, de PS3 word stiekem gezien als de grote weldoener vanwege zijn voorgangers en Nintendo... ach, het is maar Nintendo dus kiddy/casual. Zolang dit niet verandert...

Dit kun je dus ook toepassen op hete hele genre discussie en hilarische hardcore en casual debat.

Dat soort discussies zijn eindeloos. Fanboys endergelijk zijn gewoon niet voor reden vatbaar..
Zelf heb ik zo een beetje alle huidige en oude consoles uit mijn leven en ik vermaak mij prima met de X-Box 360, PS2 was goed (PS 3 heb ik net), maar toch zit ik meer achter de Wii dan die andere 2. Dit omdat het lekker ontspannend is en dat vind ik wel leuk.
Toch zit ik het meest achter de DS (PC niet meegeteld)
jennyd  -  7 oktober 2009, 10:13
Euh; mensen moeten in labels denken, dat is gewoon hoe onze hersenen werken. Om iets te plaatsen heb je toch een soort label nodig. Ik vond het eerst ook altijd heel vervelend, maar op mijn school leer je wel dat labels toch echt wel een belangrijke functie hebben. Ik denk niet dat we ooit in een labelloze wereld terecht komen. Maar ja, misschien zie ik wel een verschil in partygames die er helemaal niet is. Maar inderdaad, misschien bedoel ik meer het verschil tussen multiplayer en party icon_e_smile.gif thanks.
Gerthein (redactie)  -  7 oktober 2009, 14:02
"Nik" wrote:
Toch vreemd dat die aankondiging al 2,5 jaar op zich laat wachten. Als het aan de salesafdeling van Nintendo had gelegen waren we vast alweer 2 delen verder... Blijkbaar is ergens anders de beslissing genomen om de serie even op de plank te laten liggen. Misschien dat Mario Party te veel concurreert met AAA-titels als Wii Sports?

Het blijft gissen naar de reden. Ik kan me voorstellen dat er op aandringen van Nintendo een pauze is ingelast, ter (tijdelijke) bescherming van het merk Mario, om NSMBWii en SMG2 wat meer tot hun recht te laten komen. Dat zou dan voor het eerst zijn, natuurlijk, maar het is ook voor het eerst dat er twee high-profile AAA-platformers met snorremans in de pijplijn zitten. Ook qua andere Mario spin-offs is het immers verdacht stil op het moment (en op de afgelopen E3).

Een verdere verklaring is dat het team achter de reeks druk is met andere projecten. Ik zou alleen niet weten welke, want de studio-structuur van Hudson Soft is wat minder transparant dan die van Nintendo zelf. Misschien zijn de mannen in kwestie zelfs wel weg bij Hudson, alhoewel de vraag die zich dan opdringt is: How hard can it be? icon_e_wink.gif

Maar ik wil wel wedden dat er op of voor de volgende E3 een nieuwe Mario Party aangekondigd wordt hoor. Wat zetten we erop? icon_e_smile.gif
Nik (redactie)  -  7 oktober 2009, 18:00
"Sadist" wrote:
"Erik²" wrote:
Mario Kart, Super Smash Bros.? Lijkt mij party game genoeg.
Niet echt. Bij partygames denk ik aan niet boeiende mini-games die maar voor de helft werken. Die twee je opnoemt behoren niet in die categorie. Daarnaast, ik vind het begrip "party" heel breed. Wat is het? Wat valt er onder? Wat is de exacte criteria daarvoor? Daarnaast, omdat het een multiplayergame is wil niet zeggen dat het daadwerkelijk ook party is. Die benamingen zijn er omdat een paar elitaire droplullen niet blij zijn met bepaalde veranderingen en aangezien mensen graag schapen gedrag vertonen...

Noem ze hoe je wilt, maar Wii Sports, Mario Kart en Mario Party zijn wel degelijk elkaars concurrenten. In plaats van vroeger met vrienden een potje Mario Party te spelen, staat er tegenwoordig Wii Sports/WarioWare op het programma.
"Gerthein" wrote:
Maar ik wil wel wedden dat er op of voor de volgende E3 een nieuwe Mario Party aangekondigd wordt hoor. Wat zetten we erop? icon_e_smile.gif

Voor mij een krat Duvel. Jouw wens hoor ik graag. We kunnen er ook van maken dat als er volgend jaar een MP-deel uitkomt, jij wint.

Vrees dat ik van deze weddenschap snel spijt ga krijgen icon_e_wink.gif
Michelangelos  -  7 oktober 2009, 18:03
Ik denk dat er niet meer zo snel een mario party game meer wordt aangekondigd. Ik denk dat Nintendo het momenteel wel eventjes welletjes vind, maar als we nu over de volgende E3 gaan beginnen icon_eek.gif, dat is toch weer een jaartje verder. Ik hoop dat Nintendo deze serie alleen niet als een nachtkaars uit laat gaan. Zo van POEF en nu kappen we ermee. Ik vind dat Mario Party wel een fatsoenlijk (aangekondigd) afscheid moet krijgen, dat verdient een van de meest succesvolle, waarschijnlijk de succesvolste party game reeks wel!
Kaz (gast)  -  7 oktober 2009, 18:13
Eigelijk heb ik altijd al een hekel gehad aan mario party.
Sadist  -  7 oktober 2009, 19:55
"Nik" wrote:
Noem ze hoe je wilt, maar Wii Sports, Mario Kart en Mario Party zijn wel degelijk elkaars concurrenten. In plaats van vroeger met vrienden een potje Mario Party te spelen, staat er tegenwoordig Wii Sports/WarioWare op het programma.
Ontken ik dan dat ze elkaars concurrenten zijn? icon_e_wink.gif Ik spreek de terminologie tegen, niet de multiplayer ervaring.
Erik²  -  8 oktober 2009, 0:11
En ik denk bij party games dan weer aan spellen die je veel met je vrienden speelt, en dara valt dus niet elk spel met een multiplayer optie onder. Want de ene game is namelijk geschikter om met vrienden dan de andere game, en Mario Kart is nou heel erg geschikt om met vrienden of online te spelen; in je eentje is er namelijk niet veel aan.
jennyd  -  8 oktober 2009, 13:52
Ik denk dat MP wel dood is, maar nog niet begraven icon_e_wink.gif
Gerthein (redactie)  -  8 oktober 2009, 15:14
"Nik" wrote:
Voor mij een krat Duvel. Jouw wens hoor ik graag. We kunnen er ook van maken dat als er volgend jaar een MP-deel uitkomt, jij wint.

Vrees dat ik van deze weddenschap snel spijt ga krijgen icon_e_wink.gif

Krat Duvel is voor mij ook prima. Ik zet in op de aankondiging van een Mario Party titel, vóór of tijdens de E3 2010. Systeem maakt niet uit.
Nik (redactie)  -  8 oktober 2009, 22:06
D-d-d-deal!
Erik²  -  8 oktober 2009, 23:25
Niet eens Heineken? Valt me tegen van jullie!
Michelangelos  -  9 oktober 2009, 7:49
Na duvel is zeker ook wel lekker, het is wat minder voorkomend, maar mijn vader drinkt het ook vaak icon_e_biggrin.gif
Sadist  -  9 oktober 2009, 15:30
"Erik²" wrote:
Niet eens Heineken? Valt me tegen van jullie!
Lol Heineken, het is dat je een mede U2 fan bent icon_razz.gif
yoshi  - 10 oktober 2009, 9:23
Ik vind marioparty nog wel leuk
ik vindt dat er elk jaar nog een nieuwe moet uitkomen!!!
mr. sjaak-braak  - 10 oktober 2009, 10:10
"yoshi" wrote:
Ik vind marioparty nog wel leuk
ik vindt dat er elk jaar nog een nieuwe moet uitkomen!!!

Elk jaar blijft een beetje overdreven niet?
ZORA (moderator)  - 10 oktober 2009, 10:25
icon_rolleyes.gif Welnee joh, elk jaar Mario Party vind ik er bij horen, mits er bij elk deel een leuke toevoeging zit.
@ Gerthein en Nik. Wij onthouden natuurlijk ook jullie weddenschap. En de verliezer laat het natuurlijk wel even weten op de site, haha.
sirius black  - 18 oktober 2009, 21:03
aaaw ik vind mario party zo leuk icon_e_sad.gif
Als iedereen MP8 zo slecht vond (Resecenten dan) , Dan begrijp ik dat Nintendo (voorlopig??) Stopt. Maar ze brengen nu Wii Party, en het zijn tenslotte allemaal minigames.. Alleen zonder mario. Waarom zou je eigenlijk geen spel met Mii's en Mario Maken? Voor ieder wat wils dan icon_e_wink.gif
Laatste posts
Avatar: The Legend of Korra (202)
door 626b, 23:42
Feestwolven van Wakkerdam: Special #4 (52)
door Biefstuk, 23:40
Waarheid of Leugen (wacht 3 posts) (2631)
door De Baron, 23:28
3DS-Clubhuis (214)
door Dutchstar, 23:28
Rayman Origins (98)
door bartjebigger, 23:18
Tweet laden...
NGamer 01-2012
[N]Gamer Crew
[N]Gamer schrijft al acht jaar onafhankelijk over Nintendo. Heb je een nieuwstip of een vraag aan de redactie? Mail ons!
www.nedgame.nl, het grootste assortiment aan games en accessoires (nieuw en gebruikt)!