door Nik Wouters - 27 september 2011
Ril je nog na van de 3DS Slide Pad Expansion? Dan heb ik nu helemaal dé accessoire om je 3DS compleet te maken: De CTA Deluxe Power Grip!

Accessoires kopen voor je handheld... Ik heb het nooit begrepen. Tenzij het ding echt functionaliteit toevoegt, is mijn levensmotto: aan mijn handheld geen polonaise.

De nieuwste accessoire van CTA - oh, wat heb ik nog veel matig functionerende controllers van dit soort fabrikanten liggen - voegt wel degelijk iets toe aan je 3DS: stroom!

De batterij die je eronder klikt zou de levensduur van je 3DS moeten verdubbelen. Maar de prijs die je daarvoor betaalt, is wel erg hoog. Ik heb het dan niet over het prijskaartje van een kleine 23 euro... maar over dat verpestte uiterlijk van je 3DS.

Tuurlijk, het voelt vast lekkerder om je 3DS zo vast te houden - zeker als je bij de richtingstoets moet zijn of je 3DS heen en weer moet bewegen - maar zo heeft Nintendo het toch nooit bedoeld? Waar is je eigenwaarde heen als je dit ding aan de 3DS vastklikt? (om nog maar te zwijgen over de Slide Pad Expansion die vervolgens er niet meer bijpast)

Van mij mag deze dus direct in het rijtje met beruchte eerdere add-on-mislukkingen zoals de GPS voor de PSP en de Sega Game Gear TV Tuner... samen met de 3DS Slide Pad Expansion.

50 reacties
Ramirez  - 27 september 2011, 10:04
Gewoon nee. Ook al wordt je speeltijd verlengt, het ziet er niet uit. Dan nog liever de Slide Pad Expansie.
NintendoJeroen  - 27 september 2011, 10:17
De 3DS is goed zoals hij nu is dus nee.
J-esjeee  - 27 september 2011, 10:32
Inderdaad, nee ! Oke misschien zal het wel lekker in de hand liggen en extra batterij is handig soms, maar ik vind het gewoon zo niet nodig !Ik vind mn 3DS prima zoals die is.
T0M  - 27 september 2011, 10:50
icon_eek.gif
Wezel  - 27 september 2011, 10:56
Er zijn al superlang '3DS battery expansionpacks' op de markt.
Michelangelos  - 27 september 2011, 10:58
Doet me denken aan een X-box controller
voltage  - 27 september 2011, 11:02
Ooit heb ik eens een zelfde soort uitbreiding voor mijn GBA gekocht. Daar zat dan geen batterij in maar het zou wel lekkerder in de hand moeten liggen. Ik denk dat ik dat ding drie keer geprobeerd heb voor deze in een doos terecht kwam. Daar zal die vast nog liggen. Kleine kans dat ik zoiets nog eens ga kopen.

Hetzelfde geld voor de slide pad uitbreiding van Nintendo zelf. De 3DS heb ik nog niet gekocht, en deze uitbreiding zegt mij rustig te wachten op een ge-update model met een geïntegreerde extra slide-pad. Zal de batterij vast ook weer wat beter zijn. Voor mij dus ook geen opzetstukken en uitbreidingen op mijn handhelds meer.
Ocean25  - 27 september 2011, 11:16
A): Dit ding lijkt me lekker in de hand liggen EN verlengt de levensduur, dus ik zou hem willen. Bovendien geef ik geen reet om wat andere mensen denken.

B): Stop met zeiken over de 'Slide Pad Expansion'. Ik wil MH3G en dat ding helpt, je hebt meer knopjes en kan je acties beter verdelen. Het ENIGE slechte van dat ding is dat ze het er niet meteen in hebben gestopt.

Conclusie: Het gaat om wat jij denkt fijn te vinden en niet wat de hersenloze massa dwingt je leuk of stom te vinden.
michanefs  - 27 september 2011, 11:49
Als hier dat pookje en die knoppen op zaten was het perfect, maar gezien dat niet is en die zaken waarschijnlijk (op den duur) gewoon noodzakelijk worden heb je hier helaas weinig aan. Vind het trouwens helemaal niet lelijk dit.
Heldjunior  - 27 september 2011, 13:02
....Misschien, het enigste goeie wat ik aan dat ding zie is dat je levensduur langer houd....Maar serieus, mensen moeten stoppen deze dingen te maken het wordt steeds erger wat krijgen we straks een 2e circle pa....oh wacht
Ondoordacht Joch  - 27 september 2011, 13:18
Dit ding heeft een hoog miskoop gehalte, maar het idee dat er ook een accu in zit is dan weer niet slecht.

Tja de meeste battery expension packs maken de 3DS wel wat dikker. Dat wordt leuk als je de extra slide pad wil gebruiken, die past dan niet meer. Misschien is een slidepad expansion met langer werkende accu er in verwerkt wel een goed idee.

Hoeveel mensen hebben die opzet stukjes voor de Wii remote gekocht? Die slaan echt helemaal nergens op.
Green Link  - 27 september 2011, 13:39
Dat is nou typisch zo'n ding waarvan je binnen een halve seconde weet, dat het niet thuishoort op een 3DS.
Ik vindt deze 'accu add on' een stuk beter ogen.
MrWesstar  - 27 september 2011, 14:58
Waar stond portable ook al weer voor?
ZaZa  - 27 september 2011, 15:14
Het zal vast wel lekker in de hand liggen, maar het ziet er echt niet uit. Daarbij ga ik de add-on met extra slidepad enz al kopen, dus dan is er geen plaats meer voor deze.
Parasite  - 27 september 2011, 15:22
Het kan handig zijn met de Gyroscoop en met de First Person stand van Mario Kart 7.
Shinigami  - 27 september 2011, 15:43
Dit kun je toch geen handheld meer noemen hé.
Wat een lelijk gedroch zeg.
Hencleo  - 27 september 2011, 16:07
Oke, dit is gewoon overdreven, die 3DS gaat gemakkelijk in je hand dus dit is gewoon overbodige luxe. En dan nog het uiterlijk, zei ik nou dat de 3DS Slide Pad Expansion er niet uit zag? Dit is erger waardoor hij nu wel meevalt, maar de verdubbelde batterij? Ik weet het niet meer, ik heb nooit een goeie ervaring gehad met hardware van third-parties.
TVD  - 27 september 2011, 16:16
Dit lijkt me best wel lekker spelen (en langer!). Dit is zeker wel handig als je een intercontinentale vlucht (oid) hebt.
Naamloos  - 27 september 2011, 16:19
De PSP GPS was gewoon goed hoor, en die tv tuner lijkt me ook wel handig
Wezzz  - 27 september 2011, 16:30
Dat vasthouden is dus echt onzin, maar die extra batterijduur... Dat zou wel wat zijn!
Sympharion  - 27 september 2011, 17:08
Geeft die extra analoge stick ook niet extra grip?
NintendoJeroen  - 27 september 2011, 17:11
Er zijn ook iPad en iPod gamers en die hebben helemaal geen knopjes. Alleen een touchscreen. En toch zijn er mensen die daar genoeg aan hebben. In vergelijking met de 3DS. Gyroscopische ondersteuning? Ja. Touchscreen controls? Ja. Waarom moet de 3DS nog meer knopjes hebben?
Pjotr  - 27 september 2011, 17:26
Nee, zo maak je er alleen nog maar een controller van tjonge jonge en het ziet er ook niet mooi uit.
chrismis  - 27 september 2011, 17:41
Voor de sp had ik zoiets. Daar had ik echt wel grip voor nodig, maar voor 3ds???
StiX  - 27 september 2011, 19:01
Ik vind het eigenlijk best een leuk ding, als ik em zie zou ik het best willen aanschaffen.^^
Pyoro  - 27 september 2011, 19:07
Nintendo begon goed met de 3DS, maar nu lijkt het allemaal te verslechteren, eerst die slide pad expansion en nu dit lelijke ding... icon_e_sad.gif
Sympharion  - 27 september 2011, 19:08
"Pyoro" wrote:
Nintendo begon goed met de 3DS, maar nu lijkt het allemaal te verslechteren, eerst die slide pad expansion en nu dit lelijke ding... icon_e_sad.gif
Dit ding is third-party en niet van Nintendo.
NintendoJeroen  - 27 september 2011, 19:10
"Sympharion" wrote:
"Pyoro" wrote:
Nintendo begon goed met de 3DS, maar nu lijkt het allemaal te verslechteren, eerst die slide pad expansion en nu dit lelijke ding... icon_e_sad.gif
Dit ding is third-party en niet van Nintendo.

Precies, Nintendo kan hier niets aan doen. Als ik nu een tafel maak met een 3DS holte uitgehakt zodat de 3DS erin past en het presenteer als een nieuwe add-on! Nu 3DS'en in je tafel! Wow! Dan is Nintendo's bijdrage natuurlijk 0, het is van mij en Nintendo heeft geen fout in deze.
Ocean25  - 27 september 2011, 19:21
"NintendoJeroen" wrote:
"Sympharion" wrote:
"Pyoro" wrote:
Nintendo begon goed met de 3DS, maar nu lijkt het allemaal te verslechteren, eerst die slide pad expansion en nu dit lelijke ding... icon_e_sad.gif
Dit ding is third-party en niet van Nintendo.

Precies, Nintendo kan hier niets aan doen. Als ik nu een tafel maak met een 3DS holte uitgehakt zodat de 3DS erin past en het presenteer als een nieuwe add-on! Nu 3DS'en in je tafel! Wow! Dan is Nintendo's bijdrage natuurlijk 0, het is van mij en Nintendo heeft geen fout in deze.
wow dat lijkt me echt chill!

( icon_awesome.png )
Pyoro  - 27 september 2011, 20:00
"NintendoJeroen" wrote:
"Sympharion" wrote:
"Pyoro" wrote:
Nintendo begon goed met de 3DS, maar nu lijkt het allemaal te verslechteren, eerst die slide pad expansion en nu dit lelijke ding... icon_e_sad.gif
Dit ding is third-party en niet van Nintendo.

Precies, Nintendo kan hier niets aan doen. Als ik nu een tafel maak met een 3DS holte uitgehakt zodat de 3DS erin past en het presenteer als een nieuwe add-on! Nu 3DS'en in je tafel! Wow! Dan is Nintendo's bijdrage natuurlijk 0, het is van mij en Nintendo heeft geen fout in deze.

Ja, juist, je hebt gelijk, dat was ff dom van me. icon_redface.gif
Maartoch, dat ding ziet er niet uit.
En voor je idee mag je bij die Third Party gaan werken die dit ding uitbrengt. je gaat er ngo veel geld voor krijgen icon_e_wink.gif
NintendoJeroen  - 27 september 2011, 20:08
Ja, en dan draagbaar!!

En dienblad met gat voor je 3DS à la ontbijt op 3DS. Nee serieus, deze toevoegingen halen echt niets uit. Ik koop liever een echte game dan zulke prutstroep.
Zachary  - 27 september 2011, 20:09
"Green Link" wrote:
Dat is nou typisch zo'n ding waarvan je binnen een halve seconde weet, dat het niet thuishoort op een 3DS.
Ik vindt deze 'accu add on' een stuk beter ogen.
Idd , die zie je tenminste niet ;p
NIN10D0H!  - 27 september 2011, 20:53
Dit klinkt waarschijnlijk erg negatief, maar eigenlijk vind ik het zelfs een beetje tegenvallen, die extra batterijduur. Deze zou hierdoor 2x zo groot worden, maar als ik de verhoudingen bekijk:
- add-on is meer dan 2 keer zo groot als de 3ds zelf (als ik het goed zie icon_e_smile.gif)
- accu is ongeveer hetzelfde als die van de 3ds (, hij verdubbeld namelijk icon_razz.gif )

- 3ds heeft ook nog allemaal andere dingen erin zitten behalve de batterij, en nu gaat een add-on die ong. 2x zo groot is en alleen extra stroom hoeft te geven dezelfde hoeveelheid stroom geven als de 3ds doet, dat vind ik toch wel raar.
Ik kan het natuurlijk mis hebben : x
Hina Kagiyama  - 27 september 2011, 21:30
Wat een lelijk ding. En je klikt het vast voor extra batterijduur, of wat? Of vervangt de accu in dit ding de accu van de 3DS.

Hoe dan ook, het blijft een lelijk ding icon_razz.gif
MrWesstar  - 27 september 2011, 21:31
Ik heb nog last gehad van een lege batterij binnen 5 uur zonder opladen, ook al gebruik ik vaak internet, de 3d modus en helderheid op vier, maar wel op besparende stand. Dit ding is dus (voor mij) geheel nutteloos. icon_mario.png icon_coin.gif
g@mer  - 28 september 2011, 16:07
Bij een zwarte 3DS ziet ie er misschien iéts beter uit.
gekke-gerrit  - 28 september 2011, 19:58
Altijd leuk als je handheld een beetje goed in de hand ligt, maar wees dan zo slim om dat gelijk te integreren, net als die 2nd thumbstick, ipv 1000 verneukte add-ons icon_rolleyes.gif
markiee  - 29 september 2011, 15:24
Voor wie wil weten hoe hij eruitziet op een zwarte 3DS:
2rdvntj.jpg
NGAMERJK  -  3 oktober 2011, 19:41
De 3ds krijgt een lelijk uiterlijk hierdoor, maar het verlengt wel je batterijduur. Zouden jullie ervoor kiezen? Ik weet het niet, maar als dat ding (de batterijduurverlenger) ook in het blauw is, zou ik ervoor kiezen.
NintendoJeroen  -  3 oktober 2011, 19:43
Ik niet al was de batterijduur maar 1 uur dan laad ik hem toch weer op na 1 uur. Ik ga toch niet 5 uur achter elkaar op mijn 3DS zitten spelen zonder hem tussendoor op te kunnen laden. Het is alleen een probleem als je langere tijd geen stopcontact hebt maarja dan heb je ook niet zoveel aan een batterij van 10 uur.... (like een vakantie van 2 weken zonder stopcontact)
Heldjunior  -  3 oktober 2011, 19:43
20 euro, maximaal.
Anders komt dat ding niet aan mijn 3DS icon_razz.gif
Opzich is het wel een leuk idee,maar dan gebruik ik em Net als de 2e circle pad alleen thuis, het ziet er niet uit en je ziet erdoor nog gekker uit,een controller mee naar buiten nemen O_O
michanefs  -  3 oktober 2011, 22:36
"NintendoJeroen" wrote:
Ik niet al was de batterijduur maar 1 uur dan laad ik hem toch weer op na 1 uur. Ik ga toch niet 5 uur achter elkaar op mijn 3DS zitten spelen zonder hem tussendoor op te kunnen laden. Het is alleen een probleem als je langere tijd geen stopcontact hebt maarja dan heb je ook niet zoveel aan een batterij van 10 uur.... (like een vakantie van 2 weken zonder stopcontact)

In je autorit naar zuid frankrijk is 10 uur toch wel erg handig... Dito voor je vlucht naar India.
PirateBunny  -  3 oktober 2011, 22:53
De extra batterij maakt het wel interessant maar voor de rest denk ik: Derrrrrrp.
NintendoJeroen  -  4 oktober 2011, 13:04
"michanefs" wrote:
"NintendoJeroen" wrote:
Ik niet al was de batterijduur maar 1 uur dan laad ik hem toch weer op na 1 uur. Ik ga toch niet 5 uur achter elkaar op mijn 3DS zitten spelen zonder hem tussendoor op te kunnen laden. Het is alleen een probleem als je langere tijd geen stopcontact hebt maarja dan heb je ook niet zoveel aan een batterij van 10 uur.... (like een vakantie van 2 weken zonder stopcontact)

In je autorit naar zuid frankrijk is 10 uur toch wel erg handig... Dito voor je vlucht naar India.

Ik word snel autoziek maar buiten dat: ik speel geen 10 uur en ook geen 5 uur aan een stuk op mijn 3DS zoals gezegd icon_razz.gif. Kan natuurlijk voor jou anders liggen, maar ik merk eigenlijk niet dat ik op de DS langer kon spelen en dat dat ook een voordeel was.
Heldjunior  -  4 oktober 2011, 17:57
"michanefs" wrote:
"NintendoJeroen" wrote:
Ik niet al was de batterijduur maar 1 uur dan laad ik hem toch weer op na 1 uur. Ik ga toch niet 5 uur achter elkaar op mijn 3DS zitten spelen zonder hem tussendoor op te kunnen laden. Het is alleen een probleem als je langere tijd geen stopcontact hebt maarja dan heb je ook niet zoveel aan een batterij van 10 uur.... (like een vakantie van 2 weken zonder stopcontact)

In je autorit naar zuid frankrijk is 10 uur toch wel erg handig... Dito voor je vlucht naar India.
als ik al weet dat ik langer dan 4 uur in de auto kom te zitten neem ik nog iets anders mee, een boek ofzo
michanefs  -  4 oktober 2011, 22:15
lezen in de auto is voor mij geen succes. Maar dan nog is het wel handig dat op een rit van 10+ uur je spelcomputer het meer dan 5 uur volhoudt denk ik
Parasite  -  5 oktober 2011, 9:33
Koop een auto-oplader.
michanefs  -  5 oktober 2011, 13:27
"Parasite" wrote:
Koop een auto-oplader.

da's leuk, alleen zit daar waarschijnlijk al het GPS systeem in of de CD-speler van je zusje icon_e_wink.gif
Parasite  -  5 oktober 2011, 16:56
Wij hebben een best grote auto er zitten er dacht ik 5 of 6 in. Dan kan ik zelfs nog een film kijken.
Pìm  -  5 oktober 2011, 17:21
"T0M" wrote:
:shock:

Nice comment :'D

Maar, persoonlijk vind ik het wel tof. Ik weet niet hoe de 3DS vasthoudt, ik heb er namelijk geen, maar bij de DS betrapte ik mezelf er wel eens op dat ik last van mijn handen begon te krijgen van hoe ik het koelkastje vast moest houden. Dan is dit wel handig, maar de kleur van die 'controller' moet natuurlijk wel bij je 3DS matchen. Misschien een beetje gay gezegd, maar anders is het nog lelijker.
Laatste posts
Waarheid of Leugen (wacht 3 posts) (2631)
door De Baron, 23:28
3DS-Clubhuis (214)
door Dutchstar, 23:28
Rayman Origins (98)
door bartjebigger, 23:18
Games worden te makkelijk, (25)
door Straw-Hat, 23:15
WWE (69)
door Pìm, 23:13
Tweet laden...
NGamer 01-2012
[N]Gamer Crew
[N]Gamer schrijft al acht jaar onafhankelijk over Nintendo. Heb je een nieuwstip of een vraag aan de redactie? Mail ons!
www.nedgame.nl, het grootste assortiment aan games en accessoires (nieuw en gebruikt)!