door Nik Wouters - 2 februari 2010
Over een maand ligt de DSi XL in de winkels. Waarschijnlijk krijgt het apparaat een prijskaartje van 179,99 euro mee. Nog nooit kostte een Nintendo-handheld zoveel geld.

Nintendo's nieuwste speeltje, de big momma waar Jesse zijn handen niet van af kan houden, ligt op 5 maart in de schappen. Alles wisten we er tot nu toe van, behalve de prijs. Die wordt 179,99 euro, als we de grotere gamewinkels mogen geloven.

Om de prijs te kunnen vergelijken, heb ik de introductieprijzen van eerdere Nintendo-handhelds opgezocht (met hulp van Jos, die al zolang meeloopt dat hij zelfs nog de verkoopprijs en lanceerdatum van de Atari 2600 kan dromen).

Nintendo DS - 149,99 euro
Nintendo DS Lite - 149,99 euro
Nintendo DSi - 169,99 euro
Nintendo DSi XL - 179,99 euro

Game Boy Micro - 99,99 euro
Game Boy Advance SP - 139 euro
Game Boy Advance - 125 euro
Game Boy Color - 81 euro
Game Boy Pocket - 58 euro 
Game Boy - 90 euro  

Hoog, hoger, hoogst
Wat valt op? In de tijd van de Game Boy was het bij nieuwe versies van het apparaat vaak gebruikelijk de prijs naar beneden te halen. Een Game Boy pikte je voor 90 euro (199 gulden) mee, de latere Pocket en Color-versies waren stukken goedkoper.

Maar in de tijd van de DS is the only way up. Nintendo lijkt te testen bij welk bedrag we stoppen met het kopen van een DS... En die grens is, als we kijken naar de verkoopcijfers, nog niet bereikt.

Oude technologie
Er is geen enkel excuus om de DSi XL duurder te maken dan de 'gewone' DSi, die slechts een jaar ouder is. Goed, de DSi XL is groter, maar de technologie die erin zit stamt grotendeels uit de tijd van vóór 2004. Die technologie is in zes jaar tijd niet plotseling duurder geworden.

Aan de andere kant hoeven we helemaal niet de klagen. De DSi XL is bedoeld voor de senioren onder ons. De babyboomers die barsten van het geld. Ongetwijfeld liggen zij niet wakker van dat tientje extra...

67 reacties
invmat  -  2 februari 2010, 9:01
Waat? Hoeveel moet de opvolger van de DS dan niet gaan kosten?
Niels (beheerder)  -  2 februari 2010, 9:10
Je ziet een aantal zaken over het hoofd, Nik.

Er zit wel degelijk duurdere technologie in de DSi XL. Vooral de 2 grote LCD-schermen (4,2 inch ipv 3,25 inch) zorgen voor hogere productiekosten: er kunnen er steeds minder uit een grote plaat gesneden worden. Ook de kwaliteit van de schermen is, met een grotere kijkhoek, iets beter.

Verder heeft de DSi XL een glanslaag aan de buitenkant (niet zo simpel als het klinkt) en is de behuizing groter. Dat doen ze ook niet gratis voor je, in de fabriek. Die 10 euro extra valt dus nog wel mee.
Dit weekend was hij pre-order 170..xD
Nik (redactie)  -  2 februari 2010, 9:31
"Niels" wrote:
Je ziet een aantal zaken over het hoofd, Nik.

Er zit wel degelijk duurdere technologie in de DSi XL. Vooral de 2 grote LCD-schermen (4,2 inch ipv 3,25 inch) zorgen voor hogere productiekosten: er kunnen er steeds minder uit een grote plaat gesneden worden. Ook de kwaliteit van de schermen is, met een grotere kijkhoek, iets beter.

Verder heeft de DSi XL een glanslaag aan de buitenkant (niet zo simpel als het klinkt) en is de behuizing groter. Dat doen ze ook niet gratis voor je, in de fabriek. Die 10 euro extra valt dus nog wel mee.

Ik ontken ook niet dat er voor een deel duurdere dingen in zitten, maar die duurdere onderdelen moeten toch ruimschoots gecompenseerd worden door de inmiddels veel goedkopere 'oude' DSi onderdelen.

De Game Boy Color en Game Boy Pocket waren vroeger ook veel 'moderner' dan de oude Game Boy en konden toch stukken goedkoper de schappen in. (Maar ok, toen had Nintendo nog de filosofie, verkoop de handheld lekker goedkoop. De winst haal je wel uit de games)
nussert  -  2 februari 2010, 10:02
Waarom heeft Nintendo er destijds eigenlijk voor gekozen om de GameBoy Micro uit te brengen terwijl we nu een XL gaan krijgen?
Was het toen hip om alles zo klein mogelijk te hebben en hebben we daar nu last van gekregen zodat we met brillen naar een grotere handheld moeten kijken?
Of is het gewoon fasionable?
TheThor  -  2 februari 2010, 11:19
Denken jullie dat die ook duurder wordt vanwege de mmindere spellen verkoop door r4?
Hecthor Doomhammer (gast)  -  2 februari 2010, 11:32
Mij maakt het niet zoveel uit.
Ik haal de DSi XL toch wel
Ach, je krijgt toch een copromis door die DSiWare die erbij zit, want die zijn samen €13,- waard. Jammer dat de handhelds alleen maar duurder zijn geworden... Een slecte ontwikkeling wat mij betreft.... icon_e_sad.gif
Ik wacht wel eventjes met de aanschaf van een DSi vliegdekschip dan. Of als er ergens een leuke aanbieding is kijk ik wel. DS Lite werkt nog prima en ik heb ook nog een prima functionerende DS als back-up (alleen is het touch screen niet helemaal goed te kalibreren daarop).
"nussert" wrote:
Waarom heeft Nintendo er destijds eigenlijk voor gekozen om de GameBoy Micro uit te brengen terwijl we nu een XL gaan krijgen?
Was het toen hip om alles zo klein mogelijk te hebben en hebben we daar nu last van gekregen zodat we met brillen naar een grotere handheld moeten kijken?
Of is het gewoon fasionable?
Goh, dat was me nog helemaal niet opgevallen, dat vind ik best een goeie... Ik denk dat dat komt omdat Nintendo nu nieuwe doelgroepen heeft aangesproken voor de handheld (meer ouderen) en ja, daarvoor is een grotere ds natuurlijk fijner. In die goeie oude tijd van de gameboy was dat nog niet. Maar de micro was in mijn ogen meer een hebbedingetje... En persoonlijk vind ik een grotere ds met een groter scherm wel lekker, maar of ik hem ga kopen, dat weet ik nog niet... Ik wil eerst maar eens zien of het zijn prijs gaat waarmaken.
ZORA (moderator)  -  2 februari 2010, 13:55
Nee, in dit geval lig ik niet wakker van een tientje extra want ik heb helemaal geen handheld en is het al een tijd geleden dat ik een game of console heb aangeschaft. En aangezien het woord 'senioren' weer eens wordt gebruikt wil ik daar nog even iets over zeggen. Het klopt ook wel dat Nintendo de ouwetjes als doelgroep heeft ingezet maar ik heb het idee dat meer jongeren ermee aan de haal gaan dan de rollator-brigade. En de prijs is niet zo'n ramp als je je bedenkt dat het apparaat oorspronkelijk €200,- zou kosten, ongeveer dan.
Wezel  -  2 februari 2010, 14:00
"ZORA" wrote:
Nee, in dit geval lig ik niet wakker van een tientje extra want ik heb helemaal geen handheld en is het al een tijd geleden dat ik een game of console heb aangeschaft. En aangezien het woord 'senioren' weer eens wordt gebruikt wil ik daar nog even iets over zeggen. Het klopt ook wel dat Nintendo de ouwetjes als doelgroep heeft ingezet maar ik heb het idee dat meer jongeren ermee aan de haal gaan dan de rollator-brigade. En de prijs is niet zo'n ramp als je je bedenkt dat het apparaat oorspronkelijk €200,- zou kosten, ongeveer dan.
ik zou ook niet zeggen dat het (alleen) voor ouderen is. grotere schermen lijken mij juist fijner, de stylus is lekker dik, en ik vind de kleuren best mooi..
julo12  -  2 februari 2010, 14:04
Tsja, 10 euro maakt niet zon verschil, maar wel met de eerste ds (150 euro = 30 verschil). Over een tijdje zal deze dsi ook wel weer goedkoper worden.
Tsubaki  -  2 februari 2010, 14:27
Gulden prijzen vallen toch niet te vergelijken met euros.

Een hoop werd duurder toen de euros kwamen icon_rolleyes.gif
Faux  -  2 februari 2010, 14:30
Het is ook niet raar dat 'ie zo duur is. Opa's en Oma's hebben meestal wel genoeg geld.
ZORA (moderator)  -  2 februari 2010, 14:43
"Victor" wrote:
Het is ook niet raar dat 'ie zo duur is. Opa's en Oma's hebben meestal wel genoeg geld.

Als dat zou kunnen, zeg. Niet elke oma heeft genoeg geld. icon_twisted.gif icon_rolleyes.gif
Tommy  -  2 februari 2010, 14:55
Een tientje meer? Daar kunnen de meeste mensen toch wel me leven?
invmat  -  2 februari 2010, 15:01
"Nik" wrote:
"Niels" wrote:
Je ziet een aantal zaken over het hoofd, Nik.

Er zit wel degelijk duurdere technologie in de DSi XL. Vooral de 2 grote LCD-schermen (4,2 inch ipv 3,25 inch) zorgen voor hogere productiekosten: er kunnen er steeds minder uit een grote plaat gesneden worden. Ook de kwaliteit van de schermen is, met een grotere kijkhoek, iets beter.

Verder heeft de DSi XL een glanslaag aan de buitenkant (niet zo simpel als het klinkt) en is de behuizing groter. Dat doen ze ook niet gratis voor je, in de fabriek. Die 10 euro extra valt dus nog wel mee.

Ik ontken ook niet dat er voor een deel duurdere dingen in zitten, maar die duurdere onderdelen moeten toch ruimschoots gecompenseerd worden door de inmiddels veel goedkopere 'oude' DSi onderdelen.

De Game Boy Color en Game Boy Pocket waren vroeger ook veel 'moderner' dan de oude Game Boy en konden toch stukken goedkoper de schappen in. (Maar ok, toen had Nintendo nog de filosofie, verkoop de handheld lekker goedkoop. De winst haal je wel uit de games)
Jullie hebben beide een punt:
De DSi XL zal hogere productiekosten hebben dan de DSi, maar vergeet niet dat het scherm niet zo ontzettend duur is (bovendien blijft de resolutie gelijk). Daarnaast kostte de DS Lite in het begin €150,-. Inmiddels zijn een aantal onderdelen daarvan stukken goedkoper en kost DS Lite nu zo'n €133,- (misschien zelfs minder). In dat geval betaal je nu €46,- meer voor een DSiXL. Dat vind ik niet helemaal redelijk.

Wat wel weer wat compenseert zijn de pre-loaded applicaties, maarja dat staat weer tegenover die 1000 Nintendo Points die je bij de DSi kreeg...
Oops  -  2 februari 2010, 15:21
Onzin! Volgens mij gaat de DSiXL in Europa (in ieder geval wel in Nederland) onwijs slecht verkopen. Niemand zit hier op wachten, met zo'n prijs!
Erik²  -  2 februari 2010, 15:59
"Oops" wrote:
Onzin! Volgens mij gaat de DSiXL in Europa (in ieder geval wel in Nederland) onwijs slecht verkopen. Niemand zit hier op wachten, met zo'n prijs!

Dat, en volgens mij heeft iedere halve zool nu onderhand wel een DS.
noahhaon  -  2 februari 2010, 16:15
Als ik nog geen handheld had en ik wilde er een hebben ging ik me echt geen zorgen maken over 10 euro.
Ndoll1  -  2 februari 2010, 16:30
Zowat bij zowat alle prijzen zijn in de wisseling naar de euro het gulden teken uitgewist en een euro (€) teken neer gezet.
glesto  -  2 februari 2010, 16:41
10euro is toch niet zo veel meer als je echt een DSi XL wilt koop je hem toch gewoon duurder of niet
(het is normaal dat de DSi XL duurder is want groter scherm daar heb je meer (glas) voor nodig enz.. ze willen even veel winst maken per verkocht exemplaar met de DSi XL dan met de DSi)
Nmaster  -  2 februari 2010, 16:42
Dat is wat duurder,so what?
glesto  -  2 februari 2010, 16:51
"Oops" wrote:
Onzin! Volgens mij gaat de DSiXL in Europa (in ieder geval wel in Nederland) onwijs slecht verkopen. Niemand zit hier op wachten, met zo'n prijs!
zo (veel) duur(der) is het toch niet
maar ze mochten toch wel iets veranderen van de DSi naar de DSi XL bv.betere camera of betere flachplayer zodat je filmpjes kan kijken ofzo

(flachplayer heb ik waarschijnlijk fout geschreven)
agamer  -  2 februari 2010, 16:54
Als je even een tijde wacht is hij vast geen 180,- meer. De DSi is bij alle winkels bij mij in de buurt al 150,-. Mijn Gba SP heb ik niet meteen bij de release gekocht en toen heb ik hem voor 95,- gekocht. 180,- zal over 3 maanden dus al wel 170,- zijn geworden.
glesto  -  2 februari 2010, 16:56
"agamer" wrote:
Als je even een tijde wacht is hij vast geen 180,- meer. De DSi is bij alle winkels bij mij in de buurt al 150,-. Mijn Gba SP heb ik niet meteen bij de release gekocht en toen heb ik hem voor 95,- gekocht. 180,- zal over 3 maanden dus al wel 170,- zijn geworden.
ik denk niet dat ze het zo snel zullen laten zakken ik denk pas na de grote vakantie
Ik vind dat de prijs nog redelijk meevalt icon_e_wink.gif
Chrix  -  2 februari 2010, 17:13
mij gaat het er niet om een paar tientjes meer...
mij gaat het erom dat ik net een paar maanden de DSI in huis heb... en dat nintendo alweer met iets nieuws komt aanzetten,
glesto  -  2 februari 2010, 17:18
als ik geweten had dat er een DSi XL uikwam dan had ik geen DSi gekocht
Pìm  -  2 februari 2010, 17:25
"Nik" wrote:

Game Boy Micro - 99,99 euro
Game Boy Advance SP - 139 euro
Game Boy Advance - 125 euro
Game Boy Color - 81 euro
Game Boy Pocket - 58 euro
Game Boy - 90 euro

Och, die goeie oude tijd.
Sky. F  -  2 februari 2010, 17:53
Vor twee tientjes meer heb je een Wii sportpakket inclusief Wii sport en Wii sport resort.
Waar zijn de verhoudingen gebleven? icon_rolleyes.gif
Ik vind het nogal duur voor een paar tientjes meer heb je een gloednieuwe Wii daar heb je toch veel meer aan.
JET  -  2 februari 2010, 18:00
Het wordt alleen maar duurder?!
Pìm  -  2 februari 2010, 18:03
"JET" wrote:
Het wordt alleen maar duurder?!

Wat nou kredietcrisis..

26868_1.jpg
JET  -  2 februari 2010, 19:01
"Pìm" wrote:
"JET" wrote:
Het wordt alleen maar duurder?!

Wat nou kredietcrisis..

26868_1.jpg

haha ja icon_razz.gif
sander fowl  -  2 februari 2010, 19:07
weer een nieuwe? icon_e_sad.gif
ik wordt er een beetje zat van.
wat zijn nouw grote verschillen tussen deze en de dsi?
De DSi XL is misschien een klein beetje duurder om te maken, maar ik denk dat Nintendo gewoon veel winst op de hardware wilt maken. DS hardware doet het nu eenmaal stukken beter dan de software
Disgeae  -  2 februari 2010, 19:18
Productie kosten worden ook duurder, als er betere technologie is... in feite dus verwachtbaar. icon_e_wink.gif
Nik (redactie)  -  2 februari 2010, 20:43
"invmat" wrote:
Jullie hebben beide een punt:
De DSi XL zal hogere productiekosten hebben dan de DSi, maar vergeet niet dat het scherm niet zo ontzettend duur is (bovendien blijft de resolutie gelijk). Daarnaast kostte de DS Lite in het begin €150,-. Inmiddels zijn een aantal onderdelen daarvan stukken goedkoper en kost DS Lite nu zo'n €133,- (misschien zelfs minder). In dat geval betaal je nu €46,- meer voor een DSiXL. Dat vind ik niet helemaal redelijk.

Wat wel weer wat compenseert zijn de pre-loaded applicaties, maarja dat staat weer tegenover die 1000 Nintendo Points die je bij de DSi kreeg...

En die applicaties kosten Nintendo 0 euro om erop te zetten. Het is tenslotte software die gewoon ergens op een harde schijf staat. Die maken de productiekosten dus niet hoger.
invmat  -  2 februari 2010, 22:06
"Nik" wrote:
En die applicaties kosten Nintendo 0 euro om erop te zetten. Het is tenslotte software die gewoon ergens op een harde schijf staat. Die maken de productiekosten dus niet hoger.
Oké, maar als je het zo bekijkt kun je ook zeggen dat Nintendo geen kosten heeft aan WiiWare. Dat is ook een kwestie van downloaden en je kunt sterren inruilen voor Nintendo Points.
Jos (redactie)  -  3 februari 2010, 0:17
Vergeet niet dat bij de eerste Game Boy ook al een spel zat, en niet zomaar een. En oordopjes! En batterijen! icon_e_smile.gif
"Jos" wrote:
Vergeet niet dat bij de eerste Game Boy ook al een spel zat, en niet zomaar een. En oordopjes! En batterijen! icon_e_smile.gif
Oh ja? Ik kan me alleen herinneren dat er batterijen inbegrepen waren toen ik mijn gameboy kreeg.
Tamara (redactie)  -  3 februari 2010, 8:24
TETRIS.
Slaz  -  3 februari 2010, 8:42
Er komt toch ook wat software meegeleverd op de DSi XL? Niet dat het veel is, maar het geeft nog iets meer waarde als je de prijzen daarvan in de DSi shop vergelijkt.
Faux  -  3 februari 2010, 10:03
"Erik²" wrote:
"Oops" wrote:
Onzin! Volgens mij gaat de DSiXL in Europa (in ieder geval wel in Nederland) onwijs slecht verkopen. Niemand zit hier op wachten, met zo'n prijs!

Dat, en volgens mij heeft iedere halve zool nu onderhand wel een DS.
Iedereen heeft inderdaad wel een DS, maar toch denk ik dat 'ie in Nederland/Europa toch wel goed gaat verkopen. Er zijn altijd wel een paar mensen die alles willen hebben (*ahum*) of de opa's en oma's spelen toch liever Brain Training dan we hadden gedacht. Waarschijnlijk is dit ook een fijnere handheld voor mensen met iets aan de ogen, dus ik denk dat de XL best gaat verkopen icon_e_wink.gif
Kaz (gast)  -  3 februari 2010, 15:13
Ik koop hem sowieso niet me dsi vind ik goed genoeg.
invmat  -  3 februari 2010, 15:15
"Kaz" wrote:
Ik koop hem sowieso niet me dsi vind ik goed genoeg.
Gelijk heb je, €180,- voor wat grote schermen (dat is echt het enige voordeel in jouw geval) is het zeker niet waard.
626b (moderator)  -  3 februari 2010, 16:51
"Tamara" wrote:
TETRIS.
Want wat moet je anders doen tijdens natuurkunde?
Pìm  -  3 februari 2010, 16:51
"626b" wrote:
"Tamara" wrote:
TETRIS.
Want wat moet je anders doen tijdens natuurkunde?

Opletten. Maar dat doet de jeugd niet meer op school!
Tsubaki  -  3 februari 2010, 16:58
Is dat zo, Mijnheer Jeugdige afgevaardige
Max5344  -  4 februari 2010, 14:22
Nik, je maakt een grote fout. Het is niet vreemd dat de handheld meer kost. De software wordt verschrikkelijk veel illegaal gedownload, dus het is wel logisch dat ze dan de hardware duurder maken. Cartridges zijn duur om te maken, dus daar blijven die chinezen natuurlijk van af. Als je het zo bekijkt zie je ook dat Nintendo veel meer spellen verkocht in de GB-periode dan tegenwoordig. Dankzij de piraterij dus.
Sky. F  -  4 februari 2010, 15:23
"Nintendofreak" wrote:
Nik, je maakt een grote fout. Het is niet vreemd dat de handheld meer kost. De software wordt verschrikkelijk veel illegaal gedownload, dus het is wel logisch dat ze dan de hardware duurder maken. Cartridges zijn duur om te maken, dus daar blijven die chinezen natuurlijk van af. Als je het zo bekijkt zie je ook dat Nintendo veel meer spellen verkocht in de GB-periode dan tegenwoordig. Dankzij de piraterij dus.

Ik vind het ook jamer dat Nintendo met de Wii afgestapt is van cartridges. Een cd/dvd'tje geeft een heel ander gevoel dan die echte Nintendo cartridge. Voor de verzamelaars heeft dit ook meer waarde. Cartridges zijn ook minder gevoelig voor piraterij.
Sorry maar ik vind het onzin.
Die 10 zal wel passen, maar de mensen zullen het niet doorhebben dat er meer aan zit dan dat hij alleen groter is.
Dat komt misschien door de naam DSi XL het komt omdat de i in het woord laat zien dat het een navolgeling van de DSi is, dus klinkt het dat er niet veel verschilt alleen dat hij groter is.ook al zijn er meer andere dingen
Dus ik ben het met Nik eens. icon_neutral.gif
Pìm  -  5 februari 2010, 8:16
Ik ga hem niet halen, want zoveel verschil is het nu ook weer niet, behalve dat hij duurder is. Ik houd het wel gewoon bij m'n DS, fijn beestje.
Nik (redactie)  -  5 februari 2010, 10:24
"Nintendofreak" wrote:
Nik, je maakt een grote fout. Het is niet vreemd dat de handheld meer kost. De software wordt verschrikkelijk veel illegaal gedownload, dus het is wel logisch dat ze dan de hardware duurder maken. Cartridges zijn duur om te maken, dus daar blijven die chinezen natuurlijk van af. Als je het zo bekijkt zie je ook dat Nintendo veel meer spellen verkocht in de GB-periode dan tegenwoordig. Dankzij de piraterij dus.

En in de tijd van de Game Boy was er geen piraterij? Hoeveel vriendjes van mij in die tijd wel niet zo'n 1000-spellen-in-1-cartridge hadden... Lijkt mij ook niet bevorderlijk voor de inkomsten van Nintendo. Piraterij is (helaas) van alle tijden.
Tamara (redactie)  -  5 februari 2010, 16:00
En voor de SNES had je de copybox. Die kon je gebruiken om games op diskette te zetten en die dan weer af te spelen op de SNES. Het was meer gedoe dan een schijfje branden en zo'n copybox was niet goedkoop, maar reken maar dat mensen er gebruik van maakten.
Quote:
Ik vind het ook jamer dat Nintendo met de Wii afgestapt is van cartridges. Een cd/dvd'tje geeft een heel ander gevoel dan die echte Nintendo cartridge. Voor de verzamelaars heeft dit ook meer waarde. Cartridges zijn ook minder gevoelig voor piraterij.

De Gamecube maakte al gebruik van schijfjes. Lieve, kleine schijfjes die piraten een doorn in het oog waren icon_e_smile.gif

En zoals al gezegd, cartridges zijn nog altijd duurder om te produceren. Een N64-game kostte soms wel 220 gulden terwijl die voor de Playstation hooguit 150 waren.
IJves  -  6 februari 2010, 18:50
Redenen om hem duurder te maken:
Quote:
• Als je het wilt, koop je het toch, 't is geen monsterprijs i.m.o.
• Nintendo heeft te kampen met flashcards, dan moeten ze maar andere manieren vinden om geld te verdienen
• Een drankje @ café kostte vroeger ook véél minder & wat is daar aan veranderd? ... (Absurde vergelijking? Misschien, maar de kosten die nintendo maakt zullen net zoals in de caféetjes verhoogd zijn)
• ...
ZORA (moderator)  -  6 maart 2010, 16:05
Ik was vanmorgen in Wageningen in het winkelcentrum en heb daar eindelijk de DSi-XL gezien en bewonderd. Nou, er is niets teveel gezegd, hoor. Een prachtig apparaat en inderdaad, die grote schermen zijn gewoon super. Z'n kleine voorganger lag ernaast en het verschil was hemelsbreed. Fantastisch, alleen.... die wijnrode kleur viel tegen, doe mij toch maar die donkerbruine. Het lijkt ook een beetje grijsachtig, mooie kleur. De DSi-XL lag bij Dixons, Intertoys en warempel in een winkel die ik nog niet eerder zag in Wageningen, de E-Plaza.
Een mooi apparaat hoor, maar hij komt wel erg snel na de DSi. icon_e_confused.gif
Als ze zo doorgaan word de DS wel erg uitgemolken...
Natuurlijk zijn er nieuwe dingen, zoals de camera toegevoegd aan de DSi, maar ik heb toch liever een compleet nieuwe handheld dan steeds verbeterde versies van de DS(i).
"svenienator" wrote:
Een mooi apparaat hoor, maar hij komt wel erg snel na de DSi. icon_e_confused.gif
Als ze zo doorgaan word de DS wel erg uitgemolken...
Natuurlijk zijn er nieuwe dingen, zoals de camera toegevoegd aan de DSi, maar ik heb toch liever een compleet nieuwe handheld dan steeds verbeterde versies van de DS(i).

Hebben we het weer, Uitgemolken, Dat is het helemaal niet.
En jij zegt wel nieuwe handheld, maar een handheld IS een schermpje met wat knoppen, precies hetzelfde wat we nu hebbben, Dus niet janken.
Wezel  -  6 maart 2010, 20:31
"svenienator" wrote:
Een mooi apparaat hoor, maar hij komt wel erg snel na de DSi. icon_e_confused.gif
Als ze zo doorgaan word de DS wel erg uitgemolken...
Natuurlijk zijn er nieuwe dingen, zoals de camera toegevoegd aan de DSi, maar ik heb toch liever een compleet nieuwe handheld dan steeds verbeterde versies van de DS(i).
Idd jammer dat hij al zo snel na de DSi uitkomt. De i ligt nog geen jaar in de winkels (ja, in japan wel). Als ik dat zou hebben geweten had ik nog een jaartje gewacht... nouja, nu wacht ik wel op een prijsverlaging icon_razz.gif
"Hyourinmaru" wrote:
"svenienator" wrote:
Een mooi apparaat hoor, maar hij komt wel erg snel na de DSi. icon_e_confused.gif
Als ze zo doorgaan word de DS wel erg uitgemolken...
Natuurlijk zijn er nieuwe dingen, zoals de camera toegevoegd aan de DSi, maar ik heb toch liever een compleet nieuwe handheld dan steeds verbeterde versies van de DS(i).

Hebben we het weer, Uitgemolken, Dat is het helemaal niet.
En jij zegt wel nieuwe handheld, maar een handheld IS een schermpje met wat knoppen, precies hetzelfde wat we nu hebbben, Dus niet janken.

ik zei toch ook compleet nieuwe handheld...
Sky. F  - 22 maart 2010, 19:38
IK heb de DSI- XL nu ook een paar keer in de winkel zien liggen en hij ziet er inderdaad mooi uit. Toch is het niet een dusdanige verandering dat ik hem zou kopen want ik heb al een DS lite en daar doe ik het voorlopig wel mee.
Esmée  - 22 maart 2010, 20:07
Dat dit gedrocht de naam 'handheld' nog meekrijgt.
Kleine kinderen moeten hem bijna op tafel leggen omdat ie te zwaar is, jah :')
Sky. F  - 22 maart 2010, 22:47
"TheThor" wrote:
Kleine kinderen moeten hem bijna op tafel leggen omdat ie te zwaar is, jah :')


Voor kleine kinderen lijkt hij mij inderdaad niet geschikt toch meer voor de wat oudere gamer.
Laatste posts
Het eShop topic (4132)
door NintendoJeroen, 07:39
Heroes of Ruin [RPG] (57)
door NintendoJeroen, 07:38
Het Café - Waar de titel weer normaal is (246005)
door Nino.g, 07:22
Het grote associatie topic. (9959)
door De Baron, 07:21
Bikkeltopic [3:00 - 5:00] (2113)
door Marco, 04:55
Tweet laden...
NGamer 06-2011
[N]Gamer Crew
[N]Gamer schrijft al acht jaar onafhankelijk over Nintendo. Heb je een nieuwstip of een vraag aan de redactie? Mail ons!
www.nedgame.nl, het grootste assortiment aan games en accessoires (nieuw en gebruikt)!