door Kevin Plass - 10 maart 2010
  In de Amerikaanse staat Tennessee heeft een driejarig meisje zichzelf per ongeluk doodgeschoten nadat ze het wapen van haar stiefvader verwarde met een Wii-pistool.

De stiefvader gebruikte het pistool om indringers af te schrikken, waarna hij het doorgeladen wapen op tafel legde. Zijn stiefdochter was aan het gamen op de Wii, gebruikmakend van een zwarte pistoolhuls voor de Wii Remote. Vervolgens haalde ze beide door elkaar, waarna ze zichzelf in haar buik schoot. Ze is later in het ziekenhuis aan haar verwondingen overleden.

Boven: Smith&Wesson .380 pistool, onder: de WiiAuto Pistol. Zie jij het verschil?

Om dergelijke incidenten te voorkomen is het in Nederland niet toegestaan om speelgoed of lightguns te verkopen die nauwelijks van een echt wapen te onderscheiden zijn. Daarom kregen lightguns in het verleden altijd een fel kleurtje mee (denk aan de oranje NES Zapper of de blauwe GunCon voor de PlayStation). De vader van het meisje had het imitatiepistool via een webshop uit China gehaald, waar er minder strenge regels (lees: geen) bestaan voor het verkopen en produceren van accessoires die teveel lijken op echte wapens. Los daarvan, staat het natuurlijk buiten kijf dat de stiefvader in kwestie onverantwoord heeft gehandeld door zijn geladen pistool binnen bereik van zijn drie jaar oude dochter te laten en heeft Nintendo noch de producent van de WiiAuto Pistol schuld aan dit incident.

71 reacties
TheThor  - 10 maart 2010, 17:23
Deze blog kon natuurlijk niet uitblijven icon_razz.gif. Domme vader, mja ze moeten wapenbezit ook gewoon verbieden imo.
Faux  - 10 maart 2010, 17:24
He, Rodericky, je verhaal is geblogd ^^
Gio  - 10 maart 2010, 17:24
Ik vind dat de vader toch wel de meeste schuld heeft. Het is idioot een geladen pistool in de woonkamer op een tafel neer te leggen bij een 3 jarig meisje.
Veristical Blaze  - 10 maart 2010, 17:25
Kwalijke zaak, snap ook niet dat ie niet gewoon een witte wii zapper heeft gekocht in de winkel...
TheThor  - 10 maart 2010, 17:26
"Veristical Blaze" wrote:
Kwalijke zaak, snap ook niet dat ie niet gewoon een witte wii zapper heeft gekocht in de winkel...
Die zwarte gun, ziet er anders wel lijper uit dan die witte zapper.
Daniël  - 10 maart 2010, 17:27
!@#$%*! Ik kan dit ZOOOOOO niet uitstaan!
Lightguns zijn een van de weinige leuke accessoires!
Dit is NIET de schuld van de Wii.
Die stiefvader moet dat pistool goed opbergen zodat dat meisje er niet bij kan.
En kom op zeg! Bij welk spel voor 3 jaar en ouder kan je zo'n pistool gebruiken?!
Waarom zou ze uberhaupt op haar buik mikken en dan schieten!
DIT SLAAT ZOOO NERGENS OP!
Geweren in Nederland verbieden is goed. Lightguns? Nee!
626b (moderator)  - 10 maart 2010, 17:27
Het ligt niet aan dat wii-accesoire, maar aan de vader.
Hij moet maar voorzichtiger zijn met zijn wapens.
Dat hij zelfs een wapen heeft!
Maar ja, dat is dan weer Amerika icon_rolleyes.gif
Sin Cara  - 10 maart 2010, 17:30
Niet zo gek dat dat meisje dat dat het een wii gun was! Ik dacht ook eerst dat de gun rechts onder echt was XD
fortunos  - 10 maart 2010, 17:33
oh fijn jongens, weer een typisch amerikaans nieuwtje. icon_rolleyes.gif
daarom moeten pistolen dus verboden worden, omdat gekke vaders ze op tafels leggen... icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif

maar gelukkig zijn wapens hier verboden en lightguns nog niet dus laat dat gedoe maar lekker in amerika, dan hoeven wij niet te dubbelchecken of we geen geweer in onze handen hebben! icon_razz.gif
TheThor  - 10 maart 2010, 17:35
Het lijkt me trouwens dat het voor een meisje van 3 best een zwaar ding is (het echte geweer) en voor de trekker heb je toch ook wel wat kracht nodig.
GameFreak  - 10 maart 2010, 17:36
Maar waarom ook in haar buik en niet in de tv!
TheThor  - 10 maart 2010, 17:37
"GameFreak" wrote:
Maar waarom ook in haar buik en niet in de tv!
Misschien drukt ze gewoon het knopje in, voordat ze ging spelen.
Hina Kagiyama  - 10 maart 2010, 17:38
1. Dat kind is dom door op zichzelf te gaan schieten, ookal zou het met een Wiipistool zijn icon_razz.gif
2. Die vader is extra dom om dat wapen binnen handbereik van dat kind te leggen, geladen en schietklaar.
3. Noch Nintendo, noch de producent van het pistool voor je Wiimote kan je hier de schuld geven. Hoewel het omhulsel op een echt wapen lijkt, is het in het land van herkomst van dit artikel toegestaan dit te verkopen.
legochesser  - 10 maart 2010, 17:42
Koop gewoon de Wii Zapper, dan heb je 1- dit verwarringsprobleem niet en 2- een leuk spel erbij. *sigh* leren ouders het dan ook nooit om kinderen goed op te voeden. RIP 3 jarig meisje, ik maak graag een minuut stilte voor haar....
-Tim-  - 10 maart 2010, 17:44
Zelfs kinderen van 3 spelen tegenwoordig op de Wii shooters? icon_eek.gif
jumper  - 10 maart 2010, 17:47
Dat pistool is echt bijna niet van de andere te onderscheiden! icon_miyamoto.png icon_exclaim.gif
Zelos  - 10 maart 2010, 17:49
ik denk wel dat er verschil in zit tussen in verband met het gewicht van de 2. het geladen pistool zal wel iets zwaarder zijn dan de wii accesoire maarja kun je voorstellen wat een kind van 3 denkt? nee dat kan niemand dus daarom is dit gewoon pechtoeval geweest en die vader te dom voor woorden om een geladen wapen ( ik denk dat de veiligheidpal er ook al van af was ) ergens neer te leggen.
Haruhi  - 10 maart 2010, 17:50
"Victor" wrote:
He, Rodericky, je verhaal is geblogd ^^
En daar bedoel je mee....
Metal Electric  - 10 maart 2010, 17:53
Ach ja, ik las het gister op nu.nl. Verschrikkelijk, maar welke malloot legt er nou een wapen op tafel neer naast een Wii Remote die dan toevallig er bijna net zo uit ziet en dan laat je je kind van 3 daar rondlopen? o_0 Dat vraagt om problemen. Welk kind van 3 speelt trouwens schietspellen?
En trouwens, hoezo is dat kind dom? Het is 3 jaar, wat verwacht je anders.
Wezzz  - 10 maart 2010, 18:19
Wat erg! Maar had dat kind dan niet iets van, wat raar dat ik er geen zwiepding in moet stoppen?
kajolodokus  - 10 maart 2010, 18:24
de titel klopt niet, het moet zijn dodelijke wii-zapper
ik dacht namelijk dat iemand een ander dood had geslagen!

back on-topic arm meisje van drie... maar waarom speelt ze nu al spellen met guns! icon_eek.gif
en waarom laat die vader een GELADEN! pistool op tafel liggen icon_eek.gif icon_eek.gif ?
dark luigi  - 10 maart 2010, 18:28
zulke vaders zouden ze meteen dood moeten schieten!
Kroeskoppie  - 10 maart 2010, 18:34
"dark luigi" wrote:
zulke vaders zouden ze meteen dood moeten schieten!

Nou, dat werkt denk ik niet. Wat lost het nou op.

Ik denk dat de vader al zijn hele leven lang spijt gaat hebben aan deze fout. Onthoudt dat.

Maar goed, even terug op het onderwerp. Ik zie wel in waarom een kind het pistool verward, ze lijken wel erg veel op elkaar.

Vrij onverantwoord van de vader, het 'echte' pistool in het zicht leggen. Dan kun je wel gaan doordrammen met 'jij bent stom', maar de vader zal zich denk ik de rest van zijn leven enorm schamen om deze fout en anders tegen dingen aan kijken.

Wat een leed, toch. Bah, de rillingen lopen over mijn rug.
wiigamer65  - 10 maart 2010, 18:42
Ik vind die vader echt raar want ik heb die witte wii-handgun en die is toch ook mooi of niet?
pink rabbit  - 10 maart 2010, 19:01
tja, Amerika.

hoe sneu het ook is.

maar welke idioot laat een doorgeladen wapen in z'n huis slingeren als er kleine kinderen zijn?!
TheThor  - 10 maart 2010, 19:03
"wiigamer65" wrote:
Ik vind die vader echt raar want ik heb die witte wii-handgun en die is toch ook mooi of niet?
Die zwarte is wel lijper.
GaryCXJk  - 10 maart 2010, 19:05
"fortunos" wrote:
oh fijn jongens, weer een typisch amerikaans nieuwtje. icon_rolleyes.gif
Het zijn ook nieuwtjes zoals deze waardoor Amerikanen zelf beginnen te twijfelen aan hun eigen intelligentie.

Gelukkig hebben wij dan weer Australië om het te compenseren. In Amerika hebben zij ten minste geen bullshit regels zoals het verbannen van porno met flat-chested vrouwen, omdat dit dan weer lijkt op kinderporno, of het arresteren van een jongen die volgens de politie aanstootgevende muziek aan het draaien was (oftewel, de gemiddelde rapmuziek) terwijl hij eventjes zijn moeder wilde helpen met het inladen van de boodschappen.
corneflakes  - 10 maart 2010, 19:19
Wie legt er dan ook een wapen zo maar op een tafel. Ik vind het echt heel dom van die stiefvader.
"-Tim-" wrote:
Zelfs kinderen van 3 spelen tegenwoordig op de Wii shooters? icon_eek.gif
Ja dat vind ik ook een beetje raar icon_rolleyes.gif
Hecthor Doomhammer (gast)  - 10 maart 2010, 19:26
"-Tim-" wrote:
Zelfs kinderen van 3 spelen tegenwoordig op de Wii shooters? icon_eek.gif

Ja, dat vond ik ook al zo verbazingwekkend...

Welke achtelijke gladiool laat zijn (stief) kind, ongeacht de leeftijd met zo'n ding spelen?
Importeren vanuit China en beide dingen binnen handbreik van een klein kind?
De stiefvader is de schuldige!
Slaz  - 10 maart 2010, 19:26
Amerikanen en hun wapengebruik slaat echt nergens op. Waarschijnlijk probeerde die stiefvader zijn stiefdochter te beschermen tegen zogenaamde 'indringers', waarna ze er dus zelf slachtoffer van werd.En in het geheel gezien dragen dit soort dingen wel bij aan het slechte imago rondom games bij overheden. Mooi werk......... :/
Cloudeater  - 10 maart 2010, 19:37
Hoe kun je nou toch zo slordig met wapens omgaan. Wapenbezit afschaffen in Amerika. Het zoveelste bewijs dat wapenbezit alleen maar tot ellende leidt. Wel weer typisch. Dit soort dingen kunnen werkelijk alleen maar in Amerika gebeuren.
willempju  - 10 maart 2010, 19:45
Het ergste is dat ik zomaar vermoed dat die vader totaal geen spijt heeft ofzo en dat hij nintendo alleen maar aan gaat klagen en dat hij dat waarschijnlijk nog gaat winnen ook. Natuurlijk heeft volgens Nederlandse (lees: normale) normen en waarden Nintendo niets fout gedaan, in Amerika werkt dat niet zo. Hij huurt waarschijnlijk een dure advocaat in, die de juryrechters volledig ompraat en vervolgens krijgt hij er nog miljoenen voor. Ik snap Amerikanen soms echt niet. Dit is alweer het zoveelste bewijs dat vrij wapenbezit fout is (net zoals juryrechtspraak trouwens), maar weet je wat het erge is: bij sommige incidenten zijn er zelfs mensen die roepen dat het wapenbezit nóg vrijer moet. Herrinner je je nog toen een paar jaar geleden iemand op een school dertig mensen doodschoot? Wat toen werd gezegd is werkelijk vreselijk: men zei dat het wapenbezit vrijer moet, omdat een leraar dan een pistool uit zijn la had kunnen pakken en de indringen neer had kunnen schieten. Hoe haal je dat überhaupt in je hoofd?
jujutsu  - 10 maart 2010, 20:01
Dit is erg om te lezen. Mijn oprechte deelneming voor de familie van het meisje.
Om eerlijk te zijn ligt de schuld volgens mij wel bij beide, de vader als je een wapen in huis hebt, laat het dan niet zomaar rondslingeren en je houdt je lader uit je pistool en het kind je voelt toch een verschil in je handen en waarom richt je nou in godsnaam op jezelf ?
Bob-Nintendo  - 10 maart 2010, 20:03
"jujutsu" wrote:
-en waarom richt je nou in godsnaam op jezelf ?
Dat meisje is 3... ik denk niet dat ze dat beseft heeft icon_neutral.gif
Darunia  - 10 maart 2010, 20:05
Inderdaad, wie:

1) voedt zn 3 jarig kind nou op met een pistool op de tafel
2) voedt zn kind op met een Wii controller die niet van een echt pistool te onderscheiden is
3) laat een geladen pistool open en bloot op tafel liggen met zn 3 jarige dochter erbij

Dat 1e en 2e kan ie niet meer doen, dat derde deed hij zeker wel. In 1 woord: dom!
kirby  - 10 maart 2010, 20:08
Ergste vader die er is, wie legt nou pistool op de tafel waar een driejarig kind hem makkelijk kan pakken?
King Boo  - 10 maart 2010, 20:15
Dit vind ik echt heel zielig, beste voor het kindje!
ZORA (moderator)  - 10 maart 2010, 20:17
Dit verhaal is zo ongelooflijk vreemd dat ik bijna ga denken dat er opzet in het spel is. Niemand kan zo stom zijn een pistool op tafel te laten liggen in deze situatie. Natuurlijk weet ik dit niet zeker maar mijn gevoel zegt dat hier een luchtje aan zit.
Nmaster  - 10 maart 2010, 20:18
"King Boo" wrote:
Dit vind ik echt heel zielig, beste voor het kindje!
Is dat niet dood?
Dit is wel idioot van die stiefvader.
RIP kind.
Wezel  - 10 maart 2010, 20:44
Ai, das balen. Ik zie trouwens wel wat verschillen tussen die 2 geweren icon_razz.gif, maar ik denk dat dat voor een 3-jarig kind nogal lastig te zien is. Ik vind die hele amerikaanse wapenwetgeving niks...
invmat  - 10 maart 2010, 20:47
Ik had het al gehoord, ik vind dit niet meer normaal. Hoe maak je zo iemand duidelijk dat hij geen wapens moet laten rondslingeren?
Insominso  - 10 maart 2010, 20:59
Heftig verhaal icon_eek.gif
JET  - 10 maart 2010, 21:20
Sick story, echt belachelijk van Nintendo en van die vader. icon_e_sad.gif
Kevin (redactie)  - 10 maart 2010, 22:50
"willempju" wrote:
Het ergste is dat ik zomaar vermoed dat die vader totaal geen spijt heeft ofzo en dat hij nintendo alleen maar aan gaat klagen en dat hij dat waarschijnlijk nog gaat winnen ook. Natuurlijk heeft volgens Nederlandse (lees: normale) normen en waarden Nintendo niets fout gedaan, in Amerika werkt dat niet zo. Hij huurt waarschijnlijk een dure advocaat in, die de juryrechters volledig ompraat en vervolgens krijgt hij er nog miljoenen voor. Ik snap Amerikanen soms echt niet. Dit is alweer het zoveelste bewijs dat vrij wapenbezit fout is (net zoals juryrechtspraak trouwens), maar weet je wat het erge is: bij sommige incidenten zijn er zelfs mensen die roepen dat het wapenbezit nóg vrijer moet. Herrinner je je nog toen een paar jaar geleden iemand op een school dertig mensen doodschoot? Wat toen werd gezegd is werkelijk vreselijk: men zei dat het wapenbezit vrijer moet, omdat een leraar dan een pistool uit zijn la had kunnen pakken en de indringen neer had kunnen schieten. Hoe haal je dat überhaupt in je hoofd?

Juryrechtspraak hoeft niet per definitie fout te zijn. Ja, er zijn inderdaad gevallen bekend van mensen die in eerste aanleg miljoenen aan schadevergoeding kregen, wat vervolgens breed wordt uitgemeten in de Europese pers. Dat deze schadevergoeding in hoger beroep vaak flink wordt ingeperkt wordt echter nauwelijks gemeld.

Daarnaast: het vrij mogen bezitten van wapens is inderdaad niet goed, helaas is het een constitutioneel recht voor de Amerikanen. Goed, deze grondwet werd opgesteld eind 18e eeuw, toen er wellicht voor zo'n bepaling nog wat te zeggen viel. Helaas het Republikeinse deel van Amerika (vooral het zuiden) geenszins van plan het wapenbezit in te perken. Sterker nog, de wapenwet werd onder President Bush weer wat verruimd, nadat zijn voorganger Clinton nog had geprobeerd het wapenbezit in te perken.
Revolution64  - 11 maart 2010, 1:41
het is makkelijk om de vader alle schuld te geven, maar hij is eigenlijk wel de grote schuldige. Wat zit dat 3-jarig meisje eigenlijk te spelen dan?? Toch niet House of the Dead ofzo?
asianck  - 11 maart 2010, 7:17
Het meisje zat MET haar moeder in de woonkamer. Maar zij schijnt het niet gezien te hebben... Overigens is de moeder ook degene die riep dat het meisje het pistool verwarde met een Wiimote.

Wie legt trouwens een geladen pistool op tafel om hem dan vergeten op te bergen?
voltage  - 11 maart 2010, 8:25
'Slecht' verhaal! Papa is natuurlijk onverantwoordelijk en de wet op wapenbezit ook.
Laura (redactie)  - 11 maart 2010, 9:11
Heel triest, maar je weet dat 3-jarigen altijd alles pakken en met alles proberen te spelen, dus het is gewoon dom geweest. En hoe vaak gebeurt zoiets niet zonder dat er een Remote bij komt kijken; je moet je pistool gewoon niet laten slingeren, dat staat in principe los van de Wii als je het mij vraagt.
willempju  - 11 maart 2010, 9:21
"Kevin" wrote:
"willempju" wrote:
Het ergste is dat ik zomaar vermoed dat die vader totaal geen spijt heeft ofzo en dat hij nintendo alleen maar aan gaat klagen en dat hij dat waarschijnlijk nog gaat winnen ook. Natuurlijk heeft volgens Nederlandse (lees: normale) normen en waarden Nintendo niets fout gedaan, in Amerika werkt dat niet zo. Hij huurt waarschijnlijk een dure advocaat in, die de juryrechters volledig ompraat en vervolgens krijgt hij er nog miljoenen voor. Ik snap Amerikanen soms echt niet. Dit is alweer het zoveelste bewijs dat vrij wapenbezit fout is (net zoals juryrechtspraak trouwens), maar weet je wat het erge is: bij sommige incidenten zijn er zelfs mensen die roepen dat het wapenbezit nóg vrijer moet. Herrinner je je nog toen een paar jaar geleden iemand op een school dertig mensen doodschoot? Wat toen werd gezegd is werkelijk vreselijk: men zei dat het wapenbezit vrijer moet, omdat een leraar dan een pistool uit zijn la had kunnen pakken en de indringen neer had kunnen schieten. Hoe haal je dat überhaupt in je hoofd?

Juryrechtspraak hoeft niet per definitie fout te zijn. Ja, er zijn inderdaad gevallen bekend van mensen die in eerste aanleg miljoenen aan schadevergoeding kregen, wat vervolgens breed wordt uitgemeten in de Europese pers. Dat deze schadevergoeding in hoger beroep vaak flink wordt ingeperkt wordt echter nauwelijks gemeld.

Daarnaast: het vrij mogen bezitten van wapens is inderdaad niet goed, helaas is het een constitutioneel recht voor de Amerikanen. Goed, deze grondwet werd opgesteld eind 18e eeuw, toen er wellicht voor zo'n bepaling nog wat te zeggen viel. Helaas het Republikeinse deel van Amerika (vooral het zuiden) geenszins van plan het wapenbezit in te perken. Sterker nog, de wapenwet werd onder President Bush weer wat verruimd, nadat zijn voorganger Clinton nog had geprobeerd het wapenbezit in te perken.
Ik noem rechtspraak fout, als je door het inhuren van een dure advocaat eigenlijk altijd een rechtspraak kan winnen, ongeacht of je gelijk hebt of niet.

Ik weet natuurlijk ook wel dat het voorlopig (=nog zeker 100 jaar) niet zal gebeuren dat het wapenbezit wordt afgeschaft. Daar moet een enorme mentaliteitsverandering voor komen, die er voorlopig nog niet aan komt. Helaas, want dit soort incidenten kunnen daarmee echt vermeden worden.
noahhaon  - 11 maart 2010, 11:05
Ah dat is erg!Dat krig je met die wapenvergunnigen.Maar echt vreselijk voor die famile.
Kevin (redactie)  - 11 maart 2010, 11:30
"willempju" wrote:
"Kevin" wrote:
"willempju" wrote:
Het ergste is dat ik zomaar vermoed dat die vader totaal geen spijt heeft ofzo en dat hij nintendo alleen maar aan gaat klagen en dat hij dat waarschijnlijk nog gaat winnen ook. Natuurlijk heeft volgens Nederlandse (lees: normale) normen en waarden Nintendo niets fout gedaan, in Amerika werkt dat niet zo. Hij huurt waarschijnlijk een dure advocaat in, die de juryrechters volledig ompraat en vervolgens krijgt hij er nog miljoenen voor. Ik snap Amerikanen soms echt niet. Dit is alweer het zoveelste bewijs dat vrij wapenbezit fout is (net zoals juryrechtspraak trouwens), maar weet je wat het erge is: bij sommige incidenten zijn er zelfs mensen die roepen dat het wapenbezit nóg vrijer moet. Herrinner je je nog toen een paar jaar geleden iemand op een school dertig mensen doodschoot? Wat toen werd gezegd is werkelijk vreselijk: men zei dat het wapenbezit vrijer moet, omdat een leraar dan een pistool uit zijn la had kunnen pakken en de indringen neer had kunnen schieten. Hoe haal je dat überhaupt in je hoofd?

Juryrechtspraak hoeft niet per definitie fout te zijn. Ja, er zijn inderdaad gevallen bekend van mensen die in eerste aanleg miljoenen aan schadevergoeding kregen, wat vervolgens breed wordt uitgemeten in de Europese pers. Dat deze schadevergoeding in hoger beroep vaak flink wordt ingeperkt wordt echter nauwelijks gemeld.

Daarnaast: het vrij mogen bezitten van wapens is inderdaad niet goed, helaas is het een constitutioneel recht voor de Amerikanen. Goed, deze grondwet werd opgesteld eind 18e eeuw, toen er wellicht voor zo'n bepaling nog wat te zeggen viel. Helaas het Republikeinse deel van Amerika (vooral het zuiden) geenszins van plan het wapenbezit in te perken. Sterker nog, de wapenwet werd onder President Bush weer wat verruimd, nadat zijn voorganger Clinton nog had geprobeerd het wapenbezit in te perken.
Ik noem rechtspraak fout, als je door het inhuren van een dure advocaat eigenlijk altijd een rechtspraak kan winnen, ongeacht of je gelijk hebt of niet.

Ik weet natuurlijk ook wel dat het voorlopig (=nog zeker 100 jaar) niet zal gebeuren dat het wapenbezit wordt afgeschaft. Daar moet een enorme mentaliteitsverandering voor komen, die er voorlopig nog niet aan komt. Helaas, want dit soort incidenten kunnen daarmee echt vermeden worden.

Rechtspraak via een jury is niet per definitie fout: een dure advocaat kan ook met een onzinnige zaak helemaal niets. Het is alleen wel zo dat je zaken kunt winnen waar je weliswaar geen gelijk hebt, maar waar de tegenpartij (of dat nu de openbare aanklager is of een andere advocaat) niets tegenin kan brengen. En dat is een kwestie van je werk goed doen. Bovendien verlies je uit het oog dat ook in landen met juryrechtspraak, het aantal uitspraken die tot stand komen mét een jury betrekkelijk laag is (nog geen 10% van alle zaken).
Fawful-san  - 12 maart 2010, 8:41
Zie, dit bewijst weer dat als er een product fout is, dat China er dan weer mee te maken heeft...
Artho  - 12 maart 2010, 8:44
"Fawful-san" wrote:
Zie, dit bewijst weer dat als er een product fout is, dat China er dan weer mee te maken heeft...
Productfout? Het was alleen een imitatie pistool/wiimote uit China.
Voorlopig is het meisje overleden door een (waarschijnlijk) Amerikaans pistool.
Laura (redactie)  - 12 maart 2010, 9:50
"Fawful-san" wrote:
Zie, dit bewijst weer dat als er een product fout is, dat China er dan weer mee te maken heeft...
Hoezo dat China er dan weer mee te maken heeft? Denk je dat ze het expres doen, om die snotapen van een Amerikaanse kinderen om te leggen ofzo? icon_razz.gif
Wezzz  - 12 maart 2010, 16:34
Nog even en we ontrafelen een duister complot! En komt die hele zooi niet uit Japan?
Sky  - 12 maart 2010, 21:53
nu zie je hoe dom mensen toch kunnen zijn icon_rolleyes.gif
Brentt  - 14 maart 2010, 8:16
"Slaz" wrote:
Amerikanen en hun wapengebruik slaat echt nergens op. Waarschijnlijk probeerde die stiefvader zijn stiefdochter te beschermen tegen zogenaamde 'indringers', waarna ze er dus zelf slachtoffer van werd.En in het geheel gezien dragen dit soort dingen wel bij aan het slechte imago rondom games bij overheden. Mooi werk......... :/

Slaz icon_e_surprised.gif hoe heet die game die je in je ava hebt staan???
Maar ontopic: dit is natuurlijk erg tragisch.. waarom moest de vader het nu geladen op een tafel leggen met een driejarig kind in de buurt... en dan nog wat: speelt een 3 jarig kind shooters?? En hoe kan een 3 jarig kind aan een pistool dat bovenop een tafel ligt? Had die man het pistool dan écht op de rand gelegd ofzo? Achja, dit zaakje is louche en tragisch en zal wel weer een hele "games zijn slecht voor je!"-rel uitlokken...
Princess Peach  - 14 maart 2010, 10:07
Wie laat er dan ook een geladen pistool op tafel ligggen erg dom van die vader en zeker met kinderen in de buurt. Je hoort gewoon geen pistool in huis te hebben dan kun je beter een knuppel pakken.
YoshiToady  - 14 maart 2010, 20:46
Ik vind het een gekke vader en ook heb ik een paar redens:
1. Je gaat je wapen niet rondslingeren als je een 3 jarige meisje hebt.
2. Als het een schiet spel was moet je dat haar niet aanleren.
3. De wii is voor 7 jaar en ouder kijk in de doos van de wii.

Als ik die domme vader was zou ik voor de dieven niet dood schieten,maar alarms in huis doen dat is ook makkelijk dan worden ze toch bang icon_e_confused.gif
Wezel  - 15 maart 2010, 21:03
"YoshiToady" wrote:
3. De wii is voor 7 jaar en ouder kijk in de doos van de wii.
Net of jij nog nooit een 16+ game hebt aangeraakt icon_rolleyes.gif
netram4  - 19 maart 2010, 17:02
Wow erg! Maar waarom schiet ze op zichzelf?
Pìm  - 19 maart 2010, 17:04
"netram4" wrote:
Wow erg! Maar waarom schiet ze op zichzelf?

Tsja, waarschijnlijk al verpest door het spelen van Wii-games met de zapper..
Oli4--4  - 19 maart 2010, 17:09
Waarom schoot ze in haar maag? Je zou zeggen dat ze met het schieten per ongeluk de TV kapotknalde...
Turtletim  - 19 maart 2010, 17:11
het kan zijn dat ze zich verveelde omdat hij moest laden
Quinten10  - 21 maart 2010, 19:39
Dat is zielig nog wel een 3 jarig meisje icon_cry.gif icon_cry.gif
mr. sjaak-braak  - 21 maart 2010, 20:08
Een meisje van 3 dat shooters speelt icon_e_confused.gif Ontzettend onverantwoord van die vader
Anna McCloud  - 22 maart 2010, 14:24
misschien nintendo het beter op wit houden...
TheThor  - 22 maart 2010, 14:26
"Anna McCloud" wrote:
misschien nintendo het beter op wit houden...
Alsof dit van nintendo was, uit china geïmporteerd. Dooooh
netram4  - 22 maart 2010, 19:29
Nintendo zelf maakt ook zwarte remotes hoor
Flashy  - 22 maart 2010, 20:03
Klinkt alsof de stiefvader het kind doodschoot en een leuke smoes bedacht icon_e_confused.gif

En tja wie zegt dat het kind een spel aan het spelen was met de zapper? Ze kan ook gewoon de met de Wii remote spelen want het kind is 3 icon_rolleyes.gif oftewel die snapt toch nog niet zoveel daarvan.
Zet het nieuws aan, geef het kind een Wii-remote en zeg dat ze het nieuws bestuurd en ze gelooft het.

En waarom ze niet op de tv schoot dat is ook vrij logisch omdat het kind 3 is. Ik bedoel, mijn neefje van 3 houd een barbiepop op zijn kop vast dus... icon_question.gif

+ een shooter? kan altijd nog WiiPlay zijn icon_neutral.gif

Toch koop ik het niet echt... misschien een krantenkopje? Foto's(andere...)?
TheThor  - 22 maart 2010, 20:04
"netram4" wrote:
Nintendo zelf maakt ook zwarte remotes hoor
Het gaat hier over zo'n handgun.
Laatste posts
Het Café - Waar de titel weer normaal is (246006)
door Taragon, 08:33
Het eShop topic (4132)
door NintendoJeroen, 07:39
Heroes of Ruin [RPG] (57)
door NintendoJeroen, 07:38
Het grote associatie topic. (9959)
door De Baron, 07:21
Bikkeltopic [3:00 - 5:00] (2113)
door Marco, 04:55
Tweet laden...
NGamer 06-2011
[N]Gamer Crew
[N]Gamer schrijft al acht jaar onafhankelijk over Nintendo. Heb je een nieuwstip of een vraag aan de redactie? Mail ons!
www.nedgame.nl, het grootste assortiment aan games en accessoires (nieuw en gebruikt)!