door Roderick Leeuwenhart - 7 juli 2011
Wired.com deed een geestige oproep: stuur foto’s in van je Wii die stof ligt te verzamelen. Het resultaat tipte een pijnlijke waarheid aan: de console heeft de belofte voor veel mensen nooit waargemaakt.

Ten tijde van de lancering was de Wii-hype dermate groot dat iedereen in de rij stond. De Verlosser in consolevorm. Nintendo had een ambitieus plan om een nieuwe doelgroep aan te boren, maar bij hoog en laag zwoeren ze dat de hardcore gamers niet uit het oog zouden worden verloren.



Aansluiting
Of de situatie zo deprimerend is als de foto’s doen geloven is betwistbaar (zo oordeelt Gerthein dat de line-up van de Wii juist erg sterk is met veel goede titels), maar feit is dat er een aanzienlijke groep gamers is bij wie de teleurstelling groot is. Ze voelen geen aansluiting bij de Wii, iets wat bij de GameCube juist ijzersterk was. Met een GameCube maakte je destijds een gebaar dat je voor de onversneden lol in het gamen was. Dat mocht kleurrijk zijn, alles voor de games! Het gevoel van de Wii daarentegen werd na het eerste jaar met name bepaald door casual shovelware en de klinische huismoedermarketing, Nintendo’s sterke eigen line-up ten spijt.

En dus ligt er bij veel mensen ergens in de kast een Wii Remote onder een dikke laag stof en spinnenwebben. Het levert in ieder geval mooie foto’s op! Bekijk ze allemaal op http://www.wired.com/gamelife/2011/07/wiijected/



115 reacties
Marlous2604  -  7 juli 2011, 14:21
Ik heb eingenlijk hetzelfde me mijn Wii, zit er echt nooit meer op. De Wii controller is gewoon niet mijn ding.
Zo erg onder het stof als de plaatjes hier is het bij mij niet hoor icon_razz.gif
Marnick  -  7 juli 2011, 14:23
Ik heb ook controllers voor de Wii die ik niet gebruik, maar dat ziet er niet zo erg uit als op deze plaatjes.(Het 2de plaatje is echt smerig)
Heldjunior  -  7 juli 2011, 14:24
Ik speel sinds dat ik em heb op de Wii iedere dag icon_e_smile.gifIk snap niet hoe je daar tegen nee kunt zeggen dus beter gezegd 't word tijd dat de WII U uitkomt
WILL KILL  -  7 juli 2011, 14:28
ik vind dat de Wii gewoon teveel draadenwerk heeft die sensorbalk en al en dan nog eens een oplaadstation(is optioneel maar toch)
Len  -  7 juli 2011, 14:30
Enige spel dat ik nog speel op de Wii is SSBB. Verder raak ik dat ding nooit meer aan.
TheMitch  -  7 juli 2011, 14:31
Ik wii nog regelmatig was af, SSBB, Zelda, Mario etc. En anders gebruik ik het als cube icon_e_smile.gif
The Nostalgia-one  -  7 juli 2011, 14:31
Ik speel ook nooit meer op de wii, al heb ik nog wel een aantal spellen nauwelijks gespeeld. Ik weet echter niet of dat komt door de wii zelf, of het feit dat ik zelf de afgelopen tijd Nintendo in het algemeen minder ben gaan waarderen, en meer op de PC ben gaan gamen.
WILL KILL  -  7 juli 2011, 14:33
"Len" wrote:
Enige spel dat ik nog speel op de Wii is SSBB. Verder raak ik dat ding nooit meer aan.
zelfde hier,als er vrienden komen spelen we is een match of twee maar voor de rest wacht ik op SSB 3D
Alex  -  7 juli 2011, 14:41
Ik speel nog genoeg op de wii, laatst nog okami uitgespeelt. duurt niet meer lang voordat SS uitkomt dus dan ben ik er ook nog wel even zoet mee icon_cheesygrin.gif
koekiemonster  -  7 juli 2011, 14:47
Wat is een Wii?
WILL KILL  -  7 juli 2011, 14:51
"koekiemonster" wrote:
Wat is een Wii?
haha heel grappig icon_awesome.png
fdezkaan  -  7 juli 2011, 14:53
Mijn Wii is dan misschien wel stoffig, maar dat is gewoon omdat ik lang geleden voor het laatst me kamer heb afgestoft icon_rolleyes.gif Mijn controllers e.d. daarentegen zijn dat niet, want ik heb laatst Twilight Princess herontdekt (na het uitspelen lag 'ie ± een jaar onderin de gamekast) en ben daarmee dus opnieuw begonnen, en bezoek nog regelmatig mijn dorpje (Hyrule genaamd) in Animal Crossing voor de Wii. icon_cucco.png
w0ut3r  -  7 juli 2011, 14:58
dat laatste plaatje is ongelooflijk, die dinlgen samen zijn zo'n 50 à 60 euro (denk ik). die laat je toch niet ongeopend??
Nino.g  -  7 juli 2011, 15:13
Ik speel nog steeds veel op mijn wii. Niet elke dag, maar wel een paar keer per week.
Anna McCloud  -  7 juli 2011, 15:44
Ik speel ook nooit op mijn Wii. Ookal heb ik nog wat ongespeelde games liggen. Het is gewoon niet mijn console..
Vraccas  -  7 juli 2011, 16:26
Ik ben het magie van nintendo gewoon een beetje kwijtgeraakt.
Ik heb nu niet meer het gevoel als ik een game koopt op de wii om hem gelijk te doen.
Shinigami  -  7 juli 2011, 16:34
Voor mij heeft de Nintendo Wii het wel waar gemaakt.
Ik heb er geweldige tijden mee beleeft.
En stof happen zal hij nu nog altijd niet doen. icon_e_wink.gif
Sadist  -  7 juli 2011, 17:39
Meh.

Chris Kohler is nog steeds bitter vanwege NoA's lokalisatie plannen en dit is weer zo'n halve poging om te zeggen: "Hey Reggie, wat nou leuke content? Dit is de huidige staat van de Wii!!!11!1!" Aan de andere kant, dit soort foto's komen ook van die lui die de oneliner "ik heb naast Mario/Zelda/Metroid/Kart/Brawl geen game meer gekocht voor de Wii" eruit gooien. Ga je met dat soort lui in discussie dan proberen ze er zich uit te lullen.

Maar hey, tegenwoordig speelt "iedereen" liever Call of Duty, Battlefield, Mass Effect en weet ik veel wat. Oh well.
jordybutter  -  7 juli 2011, 18:42
Ik zit er nog af en toe op, maar niet mega veel ofzo icon_awesome.png
Pyoro  -  7 juli 2011, 18:49
Ik heb me in februari een ps3 gekocht, omdat de tofheid van de wii opeens weg was. Nu gebruik ik mijn wii enkel nog voor af en toe eens SSBB te spelen, maar daar blijft het dan ook bij. Eigenlijk treurig, als je weet dat ik er een 20-tal games voor heb liggen.
Wezzz  -  7 juli 2011, 19:13
Ik raak mijn Wii nog zat aan hoor. Ik wil alle games uitspelen voor de WiiU uitkomt...
AR2010  -  7 juli 2011, 19:24
Met dank aan Iwata's marketing, slechte third-party suport van Ubifail en THQ en overhyping.
Hyourinmaru  -  7 juli 2011, 19:30
Speel jij niet iedere dag Wii Sports enzo dan???? icon_eek.gif
NintendoJeroen  -  7 juli 2011, 19:30
Ik speel nog heel vaak; Conduit 2, Super Smash Bros Brawl, GoldenEye 007, New Super Mario Bros Wii, Mario Kart Wii... Dus hij verstoft bij mij zeker niet, in tegenstelling tot de PS2.
Ocean25  -  7 juli 2011, 19:40
Wat is er dan met mensen die niet meer met hun Wii spelen, of zelfs in de verpakking laten? Blijkbaar heb je dan nooit genoeg interesse gehad om er echt mee bezig te blijven. Ik wissel gewoon alles af. Ik pak de Wii als ik een leuk spel zie en koop, en de DS of PS3 als ik daar iets voor heb i.p.v. voor de Wii.
Nu heb ik laatst een spel van m'n neef geleend, en mijn Wii krijgt de kans niet om stof te verzamelen. Het is al opgebrand voor het er op ligt.

Je hebt toch wel iets om te doen op je Wii? anders had je hem net zo goed niet kunnen kopen.

En voor mensen die hem onder laten stoffen; je hebt toch geweldig leuke spellen als:

Monster Hunter Tri
Metroid Trilogy
Metroid Other M
Super smash Bros. Brawl
Hydroventure
Donkey Kong Country Returns
Kirby's Epic Yarn

En echt nog wel veel meer
AR2010  -  7 juli 2011, 21:33
"Ocean25" wrote:
En voor mensen die hem onder laten stoffen; je hebt toch geweldig leuke spellen als:

Monster Hunter Tri
Metroid Trilogy
Metroid Other M
Super smash Bros. Brawl
Hydroventure
Donkey Kong Country Returns
Kirby's Epic Yarn

En echt nog wel veel meer

De grootste platformer van de 21ste eeuw moeten we ook niet vergeten; Super Mario Galaxy. Daarnaast ook nog Lostwinds en Sonic Colours.
Sephi  -  7 juli 2011, 21:47
Ik speel nog regelmatig op m'n Wii.
Ook ouwe cube-games aangezien mijn zusje m'n ouwe zilveren kubus heeft ingepikt.

Anyway, wat mijn gedachte is bij mensen wiens Wii stof staat te vangen:
Waarom heb je 'm dan uberhaupt gekocht?
Er zijn zat goeie titels voor, ga die dan eens kopen dan.

Als ik één gameconsole moet noemen die ik weinig meer gebruik, is het m'n PC wel.
Maar die gebruik ik dan weer voor andere doeleinden.
gasten  -  7 juli 2011, 21:54
"AR2010" wrote:
"Ocean25" wrote:
En voor mensen die hem onder laten stoffen; je hebt toch geweldig leuke spellen als:

Monster Hunter Tri
Metroid Trilogy
Metroid Other M
Super smash Bros. Brawl
Hydroventure
Donkey Kong Country Returns
Kirby's Epic Yarn

En echt nog wel veel meer

De grootste platformer van de 21ste eeuw moeten we ook niet vergeten; Super Mario Galaxy. Daarnaast ook nog Lostwinds en Sonic Colours.

loll is dat alles, zal ik anders de lijst van ps3 of xbox 360 erbij halen
hm als ik alle games die ik leuk vind voor de wii achter mekaar zou spelen zou ik denk ik in 2 a 3 weken klaar zijn!
WILL KILL  -  7 juli 2011, 22:05
"Sephi" wrote:
Ik speel nog regelmatig op m'n Wii.
Ook ouwe cube-games aangezien mijn zusje m'n ouwe zilveren kubus heeft ingepikt.

Anyway, wat mijn gedachte is bij mensen wiens Wii stof staat te vangen:
Waarom heb je 'm dan uberhaupt gekocht?
Er zijn zat goeie titels voor, ga die dan eens kopen dan.

Als ik één gameconsole moet noemen die ik weinig meer gebruik, is het m'n PC wel.
Maar die gebruik ik dan weer voor andere doeleinden.
ik speel niet op mijn Wii, omdat hij niet zo "online vriendelijk" is zoals de ps3 en xbox die bieden een mooiere online aan en zeg nu zelf wij zitten in het tijdperk van online gaming. icon_e_sad.gif
mark  -  7 juli 2011, 23:57
Haha grappig ik kreeg mijn Wii op mijn verjaardag -6 oktober 2008 en ik raak hem nog steeds best vaak aan dus het is maar net of de controle je ligt of niet mij iig wel icon_e_wink.gif
ShoDan  -  8 juli 2011, 0:18
Ik heb ook een 360 maar ik speel vaker op me wii.

Maar het is ook meer omdat ik er n64 games op heb, snes games, cube games kan ik er ook op doen. Dat is de grootste reden. De wii heeft briljante games alleen behalve brawl hebben ze weinig replay value.

Metroid prime 3, twilgith princes, brawl, galaxy 1 en 2. mario kart, wii sports, metroid other M, donka kong wii, new super mario bros, kirby, battilon wars. Het zijn gewoon extreem goede games die je 1x speelt.

Op me 360 speel ik nog vaak halo, gears of war 2, gta. Omdat die hebben online en kan je gewoon vaker spelen. Betekent dat dat ze beter zijn dan de wii games. Nee helemaal niet. Het zijn goede games. Maar een a+ nintendo titel is gewoon veel beter dan een game op een ander platform vind ik zelf. Daarom game ik nog vooral. Omdat ik naar zulke games uitkijk.
Ocean25  -  8 juli 2011, 6:06
"WILL KILL" wrote:
"Sephi" wrote:
Ik speel nog regelmatig op m'n Wii.
Ook ouwe cube-games aangezien mijn zusje m'n ouwe zilveren kubus heeft ingepikt.

Anyway, wat mijn gedachte is bij mensen wiens Wii stof staat te vangen:
Waarom heb je 'm dan uberhaupt gekocht?
Er zijn zat goeie titels voor, ga die dan eens kopen dan.

Als ik één gameconsole moet noemen die ik weinig meer gebruik, is het m'n PC wel.
Maar die gebruik ik dan weer voor andere doeleinden.
ik speel niet op mijn Wii, omdat hij niet zo "online vriendelijk" is zoals de ps3 en xbox die bieden een mooiere online aan en zeg nu zelf wij zitten in het tijdperk van online gaming. icon_e_sad.gif
Nou, als je kijkt naar dat idiote Burnout Paradise waar je niet duidelijk online kunt racen, maar alleen rondrijden, en met wat je met Monster Hunter 3 online kunt doen, weet ik wel wat het beste is hoor. Wii Online is lang niet altijd zo (veel) slecht(er) als mensen zeggen of je willen doen geloven.
NintendoJeroen  -  8 juli 2011, 7:21
Die klachten over online gaming deel ik zeker niet als het om de Wii gaat, wel als het om de (3)DS gaat. Op de DS heb ik nooit anders gedaan dan local multiplayer en op de spellen die ik nu op de 3DS heb is het ook nog weinig goeds (RE Mercenaries, PES, Sims). Op Sims en PES ontbreekt de online optie en bij de Mercenaries krijg ik eerst 10x een 'failed to join' error voor ik eindelijk online kan.
Op de Wii speel ik juist heel vaak online met Conduit 2, GoldenEye007 en Mario Kart. SSBB valt de online functie wel tegen, daar moet je zo lang wachten.
Angelus230  -  8 juli 2011, 10:17
Ik speel ook niet meer op de Wii. Alleen kijk er nu Kirby op. Ik vind de Wii plezant, maar de PS3 is verslavender. icon_star.png
Tommy  -  8 juli 2011, 13:00
Omg, precies hetzelfde probleem, na 1,5 jaar gespeeld op de Wii te hebben, heeft de xbox mijn hart toch weer veroverd. icon_eek.gif
xevilpunkx  -  8 juli 2011, 13:12
Bij mij staat de Wii nog steeds roodgloeiend, dat had ik helemaal niet verwacht toen we hem aankochten, mijn verwachtingen heeft hij dus in elk geval zwaar overtroffen icon_e_biggrin.gif
Ik snap niet goed waarom zoveel mensen hem laten verkommeren en beweren dat er helemaal niets deftigs op uitgekomen is. Er zijn massa's goeie Wii games op de markt. Maar ja, smaken verschillen nu eenmaal want we hebben ook een PS3 en Xbox360 en dat aanbod vind ik persoonlijk wat magertjes, voor elke 10 games die erop uitkomen waar de meesten helemaal wild van worden, is het 9x een kopie van een andere game.
GamerKevos  -  8 juli 2011, 13:43
Ik wil niet weten wat de eigenaar van de WiiMote op het tweede plaatje ermee gedaan heeft... icon_drol.png
xevilpunkx  -  8 juli 2011, 13:50
Moesten mijn controllers er zo uitzien, ook al had ik iets tegen Nintendo, dan nog zou ik verlegen zijn om zulke foto's te posten... Als die controllers vol stof liggen, zal de rest van het huis er ook niet zo netjes bijliggen waarschijnlijk icon_cheesygrin.gif
NinoDude01  -  8 juli 2011, 15:56
Kan er weinig over zeggen, sinds 2 weken een eigen Wii op mijn kamer en ik ben er heel blij mee. Ik kan nu eindelijk verder met mijn backlog afwerken en als ik er zo naar kijk dan ben ik er nog wel een paar maanden mee zoet.
sirolf  -  8 juli 2011, 16:35
mijn wii vergaart vooral stof omdat mijn tv kaduuk is en ik geen dvd's, games en andere diversen er op kan spelen. icon_razz.gif
Gerthein (redactie)  -  9 juli 2011, 23:18
Tikkie tendentieus hoor; zo'n oproep kun je over elke console wel plaatsen en je krijgt geheid reacties zat. Zeker ook, destijds, voor de GameCube, die beruchte periodes van 'softwaredroogte' kende. Dat is nu vergeven en vergeten, als je achteraf, de line-up overziet en de krenten uit de pap ziet fonkelen als diamantjes (mixed metaphors ftw). Maar destijds werd er steen en been geklaagd.
Sephi  -  9 juli 2011, 23:21
Consumenten klagen nu eenmaal graag.
Het is nooit goed genoeg en je kunt nooit iedereen tevreden stellen.

Edit: PS. Mag mijn supertoffe Slash-avatar in het blad? icon_cool.gif
Dzhustin  -  9 juli 2011, 23:53
Bij mij hapt de Wii geen stof, maar dat komt door mijn zusje.
Ik speel vooral op de Xbox omdat ik dan lekker met mijn vrienden kan chatten en spelen. Dat is dan ook de grootste reden waar ik vind dat het bij de Wii mis ging. En dan de friendcodes, dat was ook een stap in de verkeerde richting. Dat is gewoon veel te veel rompslomp. Je kunt ook niet even snel kijken wie er allemaal online zijn als je in het hoofdmenu van een spel zit. En wat noem je nou 'hardcore'? Ik vind een Mario-game geen hardcore game, maar een kinderspel. Spellen als Metal Gears Solid, Gears of War, Uncharted, en Borderlands, kijk, dat noem ik hardcore. Ik heb Nintendo altijd gezien als een bedrijf dat spellen voor kinderen maakt, niet voor pubers/volwassenen. En ik denk dat dat beeld nooit zal gaan veranderen.
Michelangelos  - 10 juli 2011, 0:20
"Just-in Time" wrote:
Bij mij hapt de Wii geen stof, maar dat komt door mijn zusje.
Ik speel vooral op de Xbox omdat ik dan lekker met mijn vrienden kan chatten en spelen. Dat is dan ook de grootste reden waar ik vind dat het bij de Wii mis ging. En dan de friendcodes, dat was ook een stap in de verkeerde richting. Dat is gewoon veel te veel rompslomp. Je kunt ook niet even snel kijken wie er allemaal online zijn als je in het hoofdmenu van een spel zit. En wat noem je nou 'hardcore'? Ik vind een Mario-game geen hardcore game, maar een kinderspel. Spellen als Metal Gears Solid, Gears of War, Uncharted, en Borderlands, kijk, dat noem ik hardcore. Ik heb Nintendo altijd gezien als een bedrijf dat spellen voor kinderen maakt, niet voor pubers/volwassenen. En ik denk dat dat beeld nooit zal gaan veranderen.

Jongen wat loop je nu eigenlijk slap te ouwehoeren. Je vergeet voor het gemak dan maar even games als Madworld voor de Wii, misschien geen groot succes, maar het haalt meteen het laatste gedeelte van je verhaal onderuit. Sowieso waarom gebruik je een Xbox om te spelen en chatten tegelijk, als je dat zo belangrijk vindt dan is een pc altijd nog superieur aan je xbox. Zelfde aanbod van 'hardcore' games en voila nog vele betere communicatie systemen. Verder snap ik niet hoe je uberhaupt kunt beweren na het zien van enkele trailers van de Wii u dat Nintendo op kinderen richt, shooters als Battlefield, of een game als Darksiders. Of je bent gewoon blind door je fanboynisme of je hebt geen flauw idee waar je over praat. Of misschien wel beide.
Dzhustin  - 10 juli 2011, 5:20
Ik heb nog niets gezegd over de Wii U. :')
Tevens heb ik een Xbox omdat de meeste vrienden van mij dat ook hebben, dat hebben we destijds een beetje afgesproken. Als we hadden afgesproken dat we een PS3 zouden nemen, had ik nu een PS3 gehad.
Ik weet dat er ook 'volwassen' games zijn op de Wii zoals Metroid, The Legend of Zelda, Goldeneye en Mad World, maar daar kan ik niet gewoon mee met m'n vrienden chatten enzo. Gamen op de pc vind ik niet fijn en ik mag van mijn pa geen pc op mijn kamer hebben. Dan is de Xbox toch een goede oplossing?
NintendoJeroen  - 10 juli 2011, 10:55
De Xbox is nooit een goede oplossing eigenlijk. Microsoft is, en dat is ook zo bij computers, een bedrijf dat alleen op winst uit is. Natuurlijk willen Sony en Nintendo ook winst, maar dat doen ze op een andere manier. Waar Sony en Nintendo een beetje innovatief proberen te zijn, kopieert Microsoft alles letterlijk. Console Exclusive games heeft Microsoft nauwelijks, omdat het een hele slechte first party heeft (als Microsoft überhaupt zelf games maakt). De hardcore games die verschijnen dan ook vaak op PC, PS3 en Xbox. Dus dan zou je zelfs nog beter een Playstation 3 kunnen kopen. Ik zie Microsoft mijn hele leven lang al als een buitenbeetje. Misschien kan iemand mij overtuigen waarom je een Xbox zou moeten kopen, als je ook een Wii of Playstation kunt nemen.
Hencleo  - 10 juli 2011, 11:01
"NintendoJeroen" wrote:
De Xbox is nooit een goede oplossing eigenlijk. Microsoft is, en dat is ook zo bij computers, een bedrijf dat alleen op winst uit is. Natuurlijk willen Sony en Nintendo ook winst, maar dat doen ze op een andere manier. Waar Sony en Nintendo een beetje innovatief proberen te zijn, kopieert Microsoft alles letterlijk. Console Exclusive games heeft Microsoft nauwelijks, omdat het een hele slechte first party heeft (als Microsoft überhaupt zelf games maakt). De hardcore games die verschijnen dan ook vaak op PC, PS3 en Xbox. Dus dan zou je zelfs nog beter een Playstation 3 kunnen kopen. Ik zie Microsoft mijn hele leven lang al als een buitenbeetje. Misschien kan iemand mij overtuigen waarom je een Xbox zou moeten kopen, als je ook een Wii of Playstation kunt nemen.
Juist niet, de Xbox heeft de meeste exclusieve games voor z'n console.
NintendoJeroen  - 10 juli 2011, 11:07
Oke, maar ik zie weinig goede exclusive games voor de Xbox nog altijd. Als ik kijk naar alle games die ontwikkeld zijn door Microsoft zelf, dan is dat niet zo'n beste lijst.

En dat neemt nog niet weg dat Microsoft verre van innovatief is.
Michelangelos  - 10 juli 2011, 11:15
"Just-in Time" wrote:
Bij mij hapt de Wii geen stof, maar dat komt door mijn zusje.
Ik speel vooral op de Xbox omdat ik dan lekker met mijn vrienden kan chatten en spelen. Dat is dan ook de grootste reden waar ik vind dat het bij de Wii mis ging. En dan de friendcodes, dat was ook een stap in de verkeerde richting. Dat is gewoon veel te veel rompslomp. Je kunt ook niet even snel kijken wie er allemaal online zijn als je in het hoofdmenu van een spel zit. En wat noem je nou 'hardcore'? Ik vind een Mario-game geen hardcore game, maar een kinderspel. Spellen als Metal Gears Solid, Gears of War, Uncharted, en Borderlands, kijk, dat noem ik hardcore. Ik heb Nintendo altijd gezien als een bedrijf dat spellen voor kinderen maakt, niet voor pubers/volwassenen. En ik denk dat dat beeld nooit zal gaan veranderen.
"Just-in Time" wrote:
Ik heb nog niets gezegd over de Wii U. :')
Tevens heb ik een Xbox omdat de meeste vrienden van mij dat ook hebben, dat hebben we destijds een beetje afgesproken. Als we hadden afgesproken dat we een PS3 zouden nemen, had ik nu een PS3 gehad.
Ik weet dat er ook 'volwassen' games zijn op de Wii zoals Metroid, The Legend of Zelda, Goldeneye en Mad World, maar daar kan ik niet gewoon mee met m'n vrienden chatten enzo. Gamen op de pc vind ik niet fijn en ik mag van mijn pa geen pc op mijn kamer hebben. Dan is de Xbox toch een goede oplossing?

Nee lekker tegenstrijdig
jordybutter  - 10 juli 2011, 12:56
"NintendoJeroen" wrote:
De Xbox is nooit een goede oplossing eigenlijk. Microsoft is, en dat is ook zo bij computers, een bedrijf dat alleen op winst uit is. Natuurlijk willen Sony en Nintendo ook winst, maar dat doen ze op een andere manier. Waar Sony en Nintendo een beetje innovatief proberen te zijn, kopieert Microsoft alles letterlijk. Console Exclusive games heeft Microsoft nauwelijks, omdat het een hele slechte first party heeft (als Microsoft überhaupt zelf games maakt). De hardcore games die verschijnen dan ook vaak op PC, PS3 en Xbox. Dus dan zou je zelfs nog beter een Playstation 3 kunnen kopen. Ik zie Microsoft mijn hele leven lang al als een buitenbeetje. Misschien kan iemand mij overtuigen waarom je een Xbox zou moeten kopen, als je ook een Wii of Playstation kunt nemen.
helemaal mee eens icon_awesome.png
Erik  - 10 juli 2011, 13:06
Alleen me zusje speelt nog op de Wii, ik bijna nooit. Me zusje speelt dan bijna alleen Wii Fit Plus. Ik speel eigenlijk niet meer Mario Kart, Brawl of Pokémon Battle Revolution. Misschien toch zo ff een stokdoek pakken en me oude Wii een zondagse schoonmaakbeurt geven icon_awesome.png
Heldjunior  - 10 juli 2011, 13:48
"jordybutter" wrote:
"NintendoJeroen" wrote:
De Xbox is nooit een goede oplossing eigenlijk. Microsoft is, en dat is ook zo bij computers, een bedrijf dat alleen op winst uit is. Natuurlijk willen Sony en Nintendo ook winst, maar dat doen ze op een andere manier. Waar Sony en Nintendo een beetje innovatief proberen te zijn, kopieert Microsoft alles letterlijk. Console Exclusive games heeft Microsoft nauwelijks, omdat het een hele slechte first party heeft (als Microsoft überhaupt zelf games maakt). De hardcore games die verschijnen dan ook vaak op PC, PS3 en Xbox. Dus dan zou je zelfs nog beter een Playstation 3 kunnen kopen. Ik zie Microsoft mijn hele leven lang al als een buitenbeetje. Misschien kan iemand mij overtuigen waarom je een Xbox zou moeten kopen, als je ook een Wii of Playstation kunt nemen.
helemaal mee eens icon_awesome.png
Eindelijk heb ik iemand gevonden die hetzelfde denkt als ik XBOX vind ik gewoon na aper rij maar ik speelde vroeger ook af en toe PS2 maar nu hang ik vast aan de WII icon_razz.gif en GC en N64....Ja ik hou van oude spellen xD
Tim.  - 10 juli 2011, 14:00
"NintendoJeroen" wrote:
De Xbox is nooit een goede oplossing eigenlijk. Microsoft is, en dat is ook zo bij computers, een bedrijf dat alleen op winst uit is. Natuurlijk willen Sony en Nintendo ook winst, maar dat doen ze op een andere manier.
Oh vertel
"NintendoJeroen" wrote:
Waar Sony en Nintendo een beetje innovatief proberen te zijn, kopieert Microsoft alles letterlijk.
Mjah, als je innoveert, moet je zorgen dat het goed is. En dat is in ieder geval bij de Wii helaas niet het geval. En hoezo is Sony innovatiever dan Microsoft?
"NintendoJeroen" wrote:
Console Exclusive games heeft Microsoft nauwelijks, omdat het een hele slechte first party heeft (als Microsoft überhaupt zelf games maakt). De hardcore games die verschijnen dan ook vaak op PC, PS3 en Xbox.
Nogal wiedes dat veel 'exclusieve' games ook op de PC verschijnen, aangezien Windhoos van Microsoft is. En bovendien zijn er nog genoeg titels die niet op de PS3 zijn verschenen,dus....
"NintendoJeroen" wrote:
Dus dan zou je zelfs nog beter een Playstation 3 kunnen kopen. Ik zie Microsoft mijn hele leven lang al als een buitenbeetje. Misschien kan iemand mij overtuigen waarom je een Xbox zou moeten kopen, als je ook een Wii of Playstation kunt nemen.
En waarom zou ik de moeite doen om jou te overtuigen? Jij bent waarschijnlijk toch zo eigenwijs dat het niet de moeite/tijd waard is.

Samenvattend: Geen idee wat jij hebt gesnoven/gebruikt, maar doe mij er maar 5.
Heldjunior  - 10 juli 2011, 14:09
sowieso is Microsoft sneu :')
Die hebben 2 spelcomputers en denken dan het beste bedrijf op de wereld te zijn >.>
Hoeveel Kinect spellen zijn er eigenlijk? 10 ofzo in 1 jaar O.o(Ik ben geen voorstander van dat ding das een kopie van Nintendo's Wii en Sony's Eyetoy play)
En dat ding al zelf....Alleen maar geweld das niks voor kinderen die goed opgevoed worden icon_razz.gif
nog niet eens het idee van een eigen controller hebben ze die hebben gewoon de GC controller gecombineerd met de PS2 controller
Bizarro  - 10 juli 2011, 14:31
"Heldjunior" wrote:
sowieso is Microsoft sneu :')
Die hebben 2 spelcomputers en denken dan het beste bedrijf op de wereld te zijn >.>
Hoeveel Kinect spellen zijn er eigenlijk? 10 ofzo in 1 jaar O.o(Ik ben geen voorstander van dat ding das een kopie van Nintendo's Wii en Sony's Eyetoy play)
En dat ding al zelf....Alleen maar geweld das niks voor kinderen die goed opgevoed worden icon_razz.gif
nog niet eens het idee van een eigen controller hebben ze die hebben gewoon de GC controller gecombineerd met de PS2 controller
Hoeveel goede 3DS Spellen zijn er tot nu toe? 2 ofzo.
Tim.  - 10 juli 2011, 14:36
"Heldjunior" wrote:
sowieso is Microsoft sneu :')
Die hebben 2 spelcomputers en denken dan het beste bedrijf op de wereld te zijn >.>
Hoeveel Kinect spellen zijn er eigenlijk? 10 ofzo in 1 jaar O.o(Ik ben geen voorstander van dat ding das een kopie van Nintendo's Wii en Sony's Eyetoy play)
En dat ding al zelf....Alleen maar geweld das niks voor kinderen die goed opgevoed worden icon_razz.gif
nog niet eens het idee van een eigen controller hebben ze die hebben gewoon de GC controller gecombineerd met de PS2 controller
facepalm.jpg
Mag je ook iemand eigenlijk reporten als z'n opmerking zo dom is, dat het plaatsvervangende schaamte veroorzaakt?
Heldjunior  - 10 juli 2011, 15:05
"Bizarro" wrote:
"Heldjunior" wrote:
sowieso is Microsoft sneu :')
Die hebben 2 spelcomputers en denken dan het beste bedrijf op de wereld te zijn >.>
Hoeveel Kinect spellen zijn er eigenlijk? 10 ofzo in 1 jaar O.o(Ik ben geen voorstander van dat ding das een kopie van Nintendo's Wii en Sony's Eyetoy play)
En dat ding al zelf....Alleen maar geweld das niks voor kinderen die goed opgevoed worden icon_razz.gif
nog niet eens het idee van een eigen controller hebben ze die hebben gewoon de GC controller gecombineerd met de PS2 controller
Hoeveel goede 3DS Spellen zijn er tot nu toe? 2 ofzo.
ja maar 3DS is nog geen jaar uit en na de zomervakantie komen een hele hoop top spellen uit...>.>
NintendoJeroen  - 10 juli 2011, 15:32
"Skibedebabski" wrote:
"NintendoJeroen" wrote:
De Xbox is nooit een goede oplossing eigenlijk. Microsoft is, en dat is ook zo bij computers, een bedrijf dat alleen op winst uit is. Natuurlijk willen Sony en Nintendo ook winst, maar dat doen ze op een andere manier.
Oh vertel
"NintendoJeroen" wrote:
Waar Sony en Nintendo een beetje innovatief proberen te zijn, kopieert Microsoft alles letterlijk.
Mjah, als je innoveert, moet je zorgen dat het goed is. En dat is in ieder geval bij de Wii helaas niet het geval. En hoezo is Sony innovatiever dan Microsoft?
"NintendoJeroen" wrote:
Console Exclusive games heeft Microsoft nauwelijks, omdat het een hele slechte first party heeft (als Microsoft überhaupt zelf games maakt). De hardcore games die verschijnen dan ook vaak op PC, PS3 en Xbox.
Nogal wiedes dat veel 'exclusieve' games ook op de PC verschijnen, aangezien Windhoos van Microsoft is. En bovendien zijn er nog genoeg titels die niet op de PS3 zijn verschenen,dus....
"NintendoJeroen" wrote:
Dus dan zou je zelfs nog beter een Playstation 3 kunnen kopen. Ik zie Microsoft mijn hele leven lang al als een buitenbeetje. Misschien kan iemand mij overtuigen waarom je een Xbox zou moeten kopen, als je ook een Wii of Playstation kunt nemen.
En waarom zou ik de moeite doen om jou te overtuigen? Jij bent waarschijnlijk toch zo eigenwijs dat het niet de moeite/tijd waard is.

Samenvattend: Geen idee wat jij hebt gesnoven/gebruikt, maar doe mij er maar 5.

Ok duidelijk dat jij een Xbox fanboy bent.

Je zegt dat de Wii niet innovatief genoeg is. Motion controle was nieuw na de GameCube en dat is op zich al innovatief. Speldesigner hebben leuke dingen gedaan met motion controle en vooral bij shooters werkt het uitstekend. En zie daar, Microsoft brengt Kinect! Wauw!

Exclusive games die op de PC verschijnen, komen ook op de PS3 en Xbox uit. Ook al komen ze alleen op de PC, dan zien de meeste mensen het als casual games. Zoo tycoon bijvoorbeeld is een Microsoft Game. Hele leuke game, maar zie jij het al voor je op de Wii? Dacht 't niet.
Tim.  - 10 juli 2011, 15:46
"NintendoJeroen" wrote:
Ok duidelijk dat jij een Xbox fanboy bent.
Xbox fanboy :'). Sony en Microsoft hebben bij mij op dit moment evenveel 'aanzien', mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik kan er alleen niet tegen als mensen harde onzin uitkramen.
"NintendoJeroen" wrote:
Je zegt dat de Wii niet innovatief genoeg is. Motion controle was nieuw na de GameCube en dat is op zich al innovatief. Speldesigner hebben leuke dingen gedaan met motion controle en vooral bij shooters werkt het uitstekend. En zie daar, Microsoft brengt Kinect! Wauw!
He he! Niet de waarheid verdraaien. Ik heb helemaal niet gezegd dat de Wii niet innovatief genoeg is, ik heb alleen gezegd dat die zogenaamde innovatie van Nintendo geen goede innovatie is.
"NintendoJeroen" wrote:
Exclusive games die op de PC verschijnen, komen ook op de PS3 en Xbox uit. Ook al komen ze alleen op de PC, dan zien de meeste mensen het als casual games. Zoo tycoon bijvoorbeeld is een Microsoft Game. Hele leuke game, maar zie jij het al voor je op de Wii? Dacht 't niet.
Is dit een reactie op wat ik gezegd heb of wat? Ik heb geen idee wat je hiermee wilt zeggen.
Dzhustin  - 10 juli 2011, 16:48
"Heldjunior" wrote:
sowieso is Microsoft sneu :')
Die hebben 2 spelcomputers en denken dan het beste bedrijf op de wereld te zijn >.>
Hoeveel Kinect spellen zijn er eigenlijk? 10 ofzo in 1 jaar O.o(Ik ben geen voorstander van dat ding das een kopie van Nintendo's Wii en Sony's Eyetoy play)
Wat is Sony's Move controller dan? Dat is klakkeloos overgenomen.
"Heldjunior" wrote:
En dat ding al zelf....Alleen maar geweld das niks voor kinderen die goed opgevoed worden icon_razz.gif
Daarom vind ik dat de Xbox 360 en PS3 een andere doelgroep hebben, pubers en volwassenen. Volgens mij speel jij alleen maar Mario en ga je niet lekker met wat vrienden(als je die hebt) even online spelen.
"Heldjunior" wrote:
nog niet eens het idee van een eigen controller hebben ze die hebben gewoon de GC controller gecombineerd met de PS2 controller
En wat bedoel je in hemelsnaam met 'geen eigen controller controller'? Dat slaat toch helemaal nergens op?! Als je de traditional controller, dualshock 3 en de Xbox 360 controlller met elkaar vergelijkt, dan ligt de Xbox 360 controller toch het fijnst in de hand.
Guitarherozero  - 10 juli 2011, 16:50
Ik vind de Wii opzich een leuk ding, alleen heeft het gewoon kutgames. Daarom speel ik er amper op. Ik heb laatst nog wat GC-spellen gekocht bij de Gamemania voor 5 euro ofzo. Heb sinds tijden niet meer zoveel op m'n Wii gespeeld. Ja ik denk dat dat het verschil is met de Wii: de GC had wel goede games.

Eerlijk gezegd heb ik best spijt dat ik een Wii heb gekocht en geen Xbox. De Xbox heeft veel beter spellen dan de Wii naar mijn mening.
Robin  - 10 juli 2011, 16:57
Welke spellen speel/speelde jij eigenlijk dan op de Wii? en ik ben het hellemaal met je eens dat de Gamecube veel betere games heeft
Guitarherozero  - 10 juli 2011, 16:59
Ik speelde ooit Guitar Hero, maar dat verveeld nu heel erg. Ik speel nog wel eens Mario Kart Wii als er maten bij me zijn, en Brawl doet het niet meer bij mij. Eigenlijk alleen Mario Kart dus.
NintendoJeroen  - 10 juli 2011, 17:00
Haha, eigenlijk is Nintendo wel geniaal dat ze zoveel console's verkopen aan mensen die het dan weer in de kast zetten. Ze hebben het toch weten te realiseren dat deze mensen er wél een hebben gekocht.
Robin  - 10 juli 2011, 17:02
"Guitarherozero" wrote:
Ik speelde ooit Guitar Hero, maar dat verveeld nu heel erg. Ik speel nog wel eens Mario Kart Wii als er maten bij me zijn, en Brawl doet het niet meer bij mij. Eigenlijk alleen Mario Kart dus.

Oke, voor de rest geen andere spellen geprobeer zoals Donky Kong country returns of New Super Mario bros, of speel je liever andere spellen?
Guitarherozero  - 10 juli 2011, 17:11
Ik hou niet zo van dat soort spellen. Ik speel spellen als Resident Evil 4, Soul Calibur, F-Zero etc. Spellen waar een beetje pit in zit en waar je een beetje je best voor moet doen.
Heldjunior  - 10 juli 2011, 19:02
"Just-in Time" wrote:
"Heldjunior" wrote:
sowieso is Microsoft sneu :')
Die hebben 2 spelcomputers en denken dan het beste bedrijf op de wereld te zijn >.>
Hoeveel Kinect spellen zijn er eigenlijk? 10 ofzo in 1 jaar O.o(Ik ben geen voorstander van dat ding das een kopie van Nintendo's Wii en Sony's Eyetoy play)
Wat is Sony's Move controller dan? Dat is klakkeloos overgenomen.
"Heldjunior" wrote:
En dat ding al zelf....Alleen maar geweld das niks voor kinderen die goed opgevoed worden icon_razz.gif
Daarom vind ik dat de Xbox 360 en PS3 een andere doelgroep hebben, pubers en volwassenen. Volgens mij speel jij alleen maar Mario en ga je niet lekker met wat vrienden(als je die hebt) even online spelen.
"Heldjunior" wrote:
nog niet eens het idee van een eigen controller hebben ze die hebben gewoon de GC controller gecombineerd met de PS2 controller
En wat bedoel je in hemelsnaam met 'geen eigen controller controller'? Dat slaat toch helemaal nergens op?! Als je de traditional controller, dualshock 3 en de Xbox 360 controlller met elkaar vergelijkt, dan ligt de Xbox 360 controller toch het fijnst in de hand.

1.Daarvoor heeft Nintendo de CD gaming van Sony afgepakt dus ze staan quite

2.Ik ben liever buiten bezig met vrienden want ik ben niet zo dat ik alleen maar online vrienden heb >.>En pubers en volwassene klopt ook niet want er zijn genoeg volwassene die hebben een HEKEL aan Microsoft

3.Ok Controller zo of zo das gewoon bij iedereen anders dus die houden we maar ff weg icon_boo.gif
Robin  - 10 juli 2011, 19:06
Waarom zouden ze de CD hebben na-geaapt? ze zijn gewoon over geschakeld naar de CD omdat je daar veel meer op kunt zetten en die veel goedkoper is
Heldjunior  - 10 juli 2011, 19:07
"Robin" wrote:
Waarom zouden ze de CD hebben na-geaapt? ze zijn gewoon over geschakeld naar de CD omdat je daar veel meer op kunt zetten en die veel goedkoper is
of dat icon_razz.gif Maar ik ben en blijf altijd trouw aan Nintendo icon_razz.gif
Taragon  - 10 juli 2011, 19:36
"Heldjunior" wrote:
1.Daarvoor heeft Nintendo de CD gaming van Sony afgepakt dus ze staan quite
Grappige is dat de CD gaming van Sony het idee was van Nintendo
Wiki:
Quote:
The first conceptions of the PlayStation date back to 1986. Nintendo had been attempting to work with disc-based technology since the Famicom, but the medium had problems. The Famicom Disk System's rewritable magnetic discs could be easily erased (thus leading to a lack of durability), and they lacked any sort of copy protection, thus were vulnerable to piracy. Consequently, when details of CDROM/XA (which had neither of those problems) were released to the public, Nintendo was interested. Simultaneously developed by Sony and Philips, CD-ROM/XA was an extension of the CD-ROM format that combines compressed audio, visual, and computer data, allowing all to be accessed simultaneously. Nintendo approached Sony to develop a CD-ROM add-on, tentatively titled the "SNES-CD". A contract was signed, and work began. Nintendo's choice of Sony was due to a prior dealing: Ken Kutaragi, the person who would later be dubbed "The Father of the PlayStation", was the individual who had sold Nintendo on using the Sony SPC-700 processor for use as the eight-channel ADPCM sound set in the Super Famicom/SNES console through an impressive demonstration of the processor's capabilities.[12]

Sony also planned to develop a Super Famicom-compatible, Sony-branded console, but one which would be more of a home entertainment system playing both Super Nintendo cartridges and a new CD format which Sony would design. This was also to be the format used in SNES-CD discs, giving a large degree of control to Sony despite Nintendo's leading position in the video gaming market.

OT: Mensen zeiken te veel over de Wii, de Wii heeft genoeg goeie games gehad. Dat sommige games door bijna niemand gespeeld zijn kan je de Wii niet aanrekenen.
Heldjunior  - 10 juli 2011, 19:42
"Taragon" wrote:
"Heldjunior" wrote:
1.Daarvoor heeft Nintendo de CD gaming van Sony afgepakt dus ze staan quite
Grappige is dat de CD gaming van Sony het idee was van Nintendo
Wiki:
Quote:
The first conceptions of the PlayStation date back to 1986. Nintendo had been attempting to work with disc-based technology since the Famicom, but the medium had problems. The Famicom Disk System's rewritable magnetic discs could be easily erased (thus leading to a lack of durability), and they lacked any sort of copy protection, thus were vulnerable to piracy. Consequently, when details of CDROM/XA (which had neither of those problems) were released to the public, Nintendo was interested. Simultaneously developed by Sony and Philips, CD-ROM/XA was an extension of the CD-ROM format that combines compressed audio, visual, and computer data, allowing all to be accessed simultaneously. Nintendo approached Sony to develop a CD-ROM add-on, tentatively titled the "SNES-CD". A contract was signed, and work began. Nintendo's choice of Sony was due to a prior dealing: Ken Kutaragi, the person who would later be dubbed "The Father of the PlayStation", was the individual who had sold Nintendo on using the Sony SPC-700 processor for use as the eight-channel ADPCM sound set in the Super Famicom/SNES console through an impressive demonstration of the processor's capabilities.[12]

Sony also planned to develop a Super Famicom-compatible, Sony-branded console, but one which would be more of a home entertainment system playing both Super Nintendo cartridges and a new CD format which Sony would design. This was also to be the format used in SNES-CD discs, giving a large degree of control to Sony despite Nintendo's leading position in the video gaming market.

OT: Mensen zeiken te veel over de Wii, de Wii heeft genoeg goeie games gehad. Dat sommige games door bijna niemand gespeeld zijn kan je de Wii niet aanrekenen.
ok wist ik niet icon_e_smile.gif
Ja idd wii heeft nog steeds goeie games en verheug me vooral nu op Mario Party 9
Sephi  - 10 juli 2011, 20:54
"Guitarherozero" wrote:
Ik hou niet zo van dat soort spellen. Ik speel spellen als Resident Evil 4, Soul Calibur, F-Zero etc. Spellen waar een beetje pit in zit en waar je een beetje je best voor moet doen.

Dan moet je juist Donkey Kong Country Returns eens proberen.
In tijden niet meer zo'n pittige platformer gespeeld.

Overigens speel ik op dit moment op m'n Wii nog: Guitar Hero (Legend of Rock, World Tour en Metallica), Okami, Super Mario Galaxy 1 en 2, Goldeneye en No More Heroes 2.
Zat te doen dus.
Erik  - 10 juli 2011, 21:31
"Heldjunior" wrote:
Eindelijk heb ik iemand gevonden die hetzelfde denkt als ik XBOX vind ik gewoon na aper rij maar ik speelde vroeger ook af en toe PS2 maar nu hang ik vast aan de WII icon_razz.gif en GC en N64....Ja ik hou van oude spellen xD

O ja, en Sony die een Nunchuk/Wii-remote like controller uitbrengt is niet na-aperig? Dat MS/Xbox nu ook een soort Eyetoy like ding hebben uitgebracht is ook best wel een beetje na-aperig. Maar nu klinkt het zo (voor mijn gevoel) of Sony altijd origineel is gebleven en dat MS gewoon alles domweg kopieert, waar Sony zich zelf ook schuldig aan maakt icon_e_wink.gif
Hina Kagiyama  - 10 juli 2011, 22:24
Mja, ik vind de Wii ook flink tegenvallen, ik moet nog steeds eens een PS3 kopen om dat aan te vullen, maar ik moet ook eens een fatsoenlijke tv hebben icon_razz.gif
Guitarherozero  - 11 juli 2011, 11:28
Er zijn wel coole games hoor. Madworld en No More Heroes enzo. Maar die speel je niet meer dan 2 keer. Dan heb je ze wel gezien.
NintendoJeroen  - 11 juli 2011, 12:40
"Hina Kagiyama" wrote:
Mja, ik vind de Wii ook flink tegenvallen, ik moet nog steeds eens een PS3 kopen om dat aan te vullen, maar ik moet ook eens een fatsoenlijke tv hebben icon_razz.gif

Kan je net zo goed wachten op de Wii U
Hina Kagiyama  - 11 juli 2011, 13:51
"NintendoJeroen" wrote:
"Hina Kagiyama" wrote:
Mja, ik vind de Wii ook flink tegenvallen, ik moet nog steeds eens een PS3 kopen om dat aan te vullen, maar ik moet ook eens een fatsoenlijke tv hebben icon_razz.gif

Kan je net zo goed wachten op de Wii U
Of niet. Straks wordt dat net zo'n kansloos apparaat (hoewel ze nu de motion control gelukkig weer verwijderd hebben).
Heldjunior  - 11 juli 2011, 17:07
"NintendoJeroen" wrote:
"Hina Kagiyama" wrote:
Mja, ik vind de Wii ook flink tegenvallen, ik moet nog steeds eens een PS3 kopen om dat aan te vullen, maar ik moet ook eens een fatsoenlijke tv hebben icon_razz.gif

Kan je net zo goed wachten op de Wii U
Wii U?Daar wacht ik nog ff op totdat er een normaal NINTENDO spel komt serieus die line-up is Anti-Nintendo veel te veel geweldspellen opzich een beetje geweld mag maar de WII U hadden ze dan beter Playstation 4 kunnen noemen
Bizarro  - 11 juli 2011, 17:10
"Heldjunior" wrote:
Wii U?Daar wacht ik nog ff op totdat er een normaal NINTENDO spel komt serieus die line-up is Anti-Nintendo veel te veel geweldspellen opzich een beetje geweld mag maar de WII U hadden ze dan beter Playstation 4 kunnen noemen
Serieus gast, wat heb jij tegen een beetje geweld. Mario is ook geweldadig hij stampt op hoofden voor geen enkele rede. In Call of Duty en Battlefield stampen ze niet op hoofden. En Link steekt Ganondorf/Ganon vaak door zijn hoofd met een zwaard.
Hina Kagiyama  - 11 juli 2011, 17:34
Och heden, geweld :') Eindelijk eens (hopelijk) fatsoenlijke shooters op een Nintendosysteem zal je bedoelen.
Hyourinmaru  - 11 juli 2011, 17:38
"Bizarro" wrote:
"Heldjunior" wrote:
Wii U?Daar wacht ik nog ff op totdat er een normaal NINTENDO spel komt serieus die line-up is Anti-Nintendo veel te veel geweldspellen opzich een beetje geweld mag maar de WII U hadden ze dan beter Playstation 4 kunnen noemen
Serieus gast, wat heb jij tegen een beetje geweld. Mario is ook geweldadig hij stampt op hoofden voor geen enkele rede. In Call of Duty en Battlefield stampen ze niet op hoofden. En Link steekt Ganondorf/Ganon vaak door zijn hoofd met een zwaard.

Zo zijn er nog wel 100 voorbeelden op te noemen. Beter brengen ze goeie oorlogsspellen enzo uit, vooral die van WW2 die zijn keihard.
Bizarro  - 11 juli 2011, 17:39
"Hyourinmaru" wrote:
"Bizarro" wrote:
"Heldjunior" wrote:
Wii U?Daar wacht ik nog ff op totdat er een normaal NINTENDO spel komt serieus die line-up is Anti-Nintendo veel te veel geweldspellen opzich een beetje geweld mag maar de WII U hadden ze dan beter Playstation 4 kunnen noemen
Serieus gast, wat heb jij tegen een beetje geweld. Mario is ook geweldadig hij stampt op hoofden voor geen enkele rede. In Call of Duty en Battlefield stampen ze niet op hoofden. En Link steekt Ganondorf/Ganon vaak door zijn hoofd met een zwaard.

Zo zijn er nog wel 100 voorbeelden op te noemen. Beter brengen ze goeie oorlogsspellen enzo uit, vooral die van WW2 die zijn keihard.
Ik had geen zin om 39578620 voorbeelden op te noemen.
Tim.  - 11 juli 2011, 18:28
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Bizarro  - 11 juli 2011, 18:58
Jonge, Donald Duck scheldt, waarschijnlijk kunnen zijn Nintendofanboy-kinderlijke-hersenen dat ook niet aan.
Guitarherozero  - 11 juli 2011, 19:01
Wii Sports is ook gewelddadig. Boksen enzo.
Bizarro  - 11 juli 2011, 19:04
In Mario Kart gooi je met bommen icon_e_surprised.gif.
Ocean25  - 12 juli 2011, 19:23
En pokémon?
In Pokemon worden huisdieren aangemoedigd om elkaar te verscheuren, verbranden, verdrinken, electrocuteren, verpletteren, begraven, bevriezen, smelten, versplinteren, in een coma slaan, ......
Ocean25  - 12 juli 2011, 19:28
"Robin" wrote:
"Guitarherozero" wrote:
Ik speelde ooit Guitar Hero, maar dat verveeld nu heel erg. Ik speel nog wel eens Mario Kart Wii als er maten bij me zijn, en Brawl doet het niet meer bij mij. Eigenlijk alleen Mario Kart dus.

Oke, voor de rest geen andere spellen geprobeer zoals Donky Kong country returns of New Super Mario bros, of speel je liever andere spellen?
"Guitarherozero" wrote:
Ik hou niet zo van dat soort spellen. Ik speel spellen als Resident Evil 4, Soul Calibur, F-Zero etc. Spellen waar een beetje pit in zit en waar je een beetje je best voor moet doen.
En waarom heb je je nek dan nog niet gebroken toen je over Monster Hunter Tri struikelde?
Er zit pit in, een goeie en leuke moeilijkheidsgraad, je moet er vaak genoeg echt je best voor doen, je kunt er mee online, en het is het mooiste spel voor de Wii (@ least close enough)
Alien1375  - 12 juli 2011, 21:55
Sommige mensen moeten gewoon meer stofzuigen... icon_neutral.gif


Maar serieus. Ik game de laatste tijd (laatste 3 maanden) een stuk minder op mijn Wii, er zijn nu echt te weinig games. Alleen Zelda komt nog dit jaar en misschien Rythmn Heaven, maar voor de rest heb ik geen wensen meer....
Heldjunior  - 13 juli 2011, 8:26
"Skibedebabski" wrote:
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers
Bizarro  - 13 juli 2011, 8:39
"Heldjunior" wrote:
"Skibedebabski" wrote:
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers
Wie zijn 'jullie'? En de mensen die geweldadig worden zijn meestal niet goed in hun hoofd. En de mensen die nooit games hebben gespeeld en denken dat je er agressief van wordt, zij worden beinvloed door de media die al dit soort bullshit verspreidt. Die onderzoeken zijn sowieso al biased en verzonnen waarom zouden Microsoft en Sony hun eigen spellen in een kwaad daglicht willen stellen?
Mensen zoals Skibabski, Justin enz. worden ook niet agressief van 'geweldadige spelen'.

Ga met je EO-console spelen en STFU.
NintendoJeroen  - 13 juli 2011, 9:08
"Heldjunior" wrote:
"Skibedebabski" wrote:
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers

Of geweldadige mensen spelen op Microsoft en Playstation. Gister bij de Mediamarkt kon je daar gratis spelen op een 360, ps3 of Wii en die vent die achter de ps3 daar dirt stond te spelen riep de hele winkel bij elkaar, al scheldend.
Guitarherozero  - 13 juli 2011, 9:16
"Heldjunior" wrote:
"Skibedebabski" wrote:
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers

Kerel ik speel vaak geweldadige games (RE4, Soul Calibur en nu Silent Hill) en ik ben nooit geweldadig. Ik heb in 7 jaar niemand op z'n bek geslagen.
Dzhustin  - 13 juli 2011, 9:56
"NintendoJeroen" wrote:
"Heldjunior" wrote:
"Skibedebabski" wrote:
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers

Of geweldadige mensen spelen op Microsoft en Playstation. Gister bij de Mediamarkt kon je daar gratis spelen op een 360, ps3 of Wii en die vent die achter de ps3 daar dirt stond te spelen riep de hele winkel bij elkaar, al scheldend.
Of wat jullie zeggen slaat helemaal nergens op.
Ik heb nog nooit echt met iemand gevochten ofzo hoor.
Kom dan eens met goede argumenten i.p.v. deze onzin.
Ocean25  - 13 juli 2011, 10:18
Jullie dan allemaal vreemd. Er zijn gewoon van die mofo's die helemaal getikt gaan lopen doen van een spel, is het nou racen of iemand tot pulp slaan enz. Wat boeit het? Zolang jij je maar niet zo gedraagt.
Tim.  - 13 juli 2011, 10:23
"NintendoJeroen" wrote:
"Heldjunior" wrote:
"Skibedebabski" wrote:
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers

Of geweldadige mensen spelen op Microsoft en Playstation. Gister bij de Mediamarkt kon je daar gratis spelen op een 360, ps3 of Wii en die vent die achter de ps3 daar dirt stond te spelen riep de hele winkel bij elkaar, al scheldend.
Klopt want die observatie is echt representatief...
"Heldjunior" wrote:
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers
Bron?
Nino.g  - 13 juli 2011, 10:32
"Heldjunior" wrote:
"Skibedebabski" wrote:
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers

Ja joh. Ik speel al Gta sinds ik 9 was en ik mep nooit iemand voor z'n bek. Dat aggresieve gamers eerder gewelddadige spellen spelen dan bijv. Mario, is te begrijpen. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die gewelddadige spellen speelt aggresief is.
Heldjunior  - 13 juli 2011, 10:58
"Nino.g" wrote:
"Heldjunior" wrote:
"Skibedebabski" wrote:
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers

Ja joh. Ik speel al Gta sinds ik 9 was en ik mep nooit iemand voor z'n bek. Dat aggresieve gamers eerder gewelddadige spellen spelen dan bijv. Mario, is te begrijpen. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die gewelddadige spellen speelt aggresief is.
Nee niet over in elkaar slaan maar de manier van om gaan en al het schelden....En een van mijn klasgenoten was zo agressief geworden dat ie de controller van z'n PS3 door de TV heeft gegooid O.o"
Elmo.  - 13 juli 2011, 11:10
"Heldjunior" wrote:
Nee niet over in elkaar slaan maar de manier van om gaan en al het schelden....En een van mijn klasgenoten was zo agressief geworden dat ie de controller van z'n PS3 door de TV heeft gegooid O.o"
Was dat een autochtone jongen? Niet stigmatiserend bedoeld oid, maar voor m'n pws.
Heldjunior  - 13 juli 2011, 11:14
"Elmo." wrote:
"Heldjunior" wrote:
Nee niet over in elkaar slaan maar de manier van om gaan en al het schelden....En een van mijn klasgenoten was zo agressief geworden dat ie de controller van z'n PS3 door de TV heeft gegooid O.o"
Was dat een autochtone jongen? Niet stigmatiserend bedoeld oid, maar voor m'n pws.
Nee icon_razz.gif Nederlander IK ben niet van NL daarom ben ik waarschijnlijk zo anders vergeleken met jullie
NintendoJeroen  - 13 juli 2011, 16:25
"Skibedebabski" wrote:
Klopt want die observatie is echt representatief...?

Nee maar ik gaf een voorbeeld van een malloot die Dirt stond te spelen op een ps3 in de mediamarkt, die vent spoorde niet. Ik zeg toch niet dat dat representatief is.
Bizarro  - 13 juli 2011, 16:27
"NintendoJeroen" wrote:
"Skibedebabski" wrote:
Klopt want die observatie is echt representatief...?

Nee maar ik gaf een voorbeeld van een malloot die Dirt stond te spelen op een ps3 in de mediamarkt, die vent spoorde niet. Ik zeg toch niet dat dat representatief is.
Vandaar die post van Skibedebabski.
Guitarherozero  - 13 juli 2011, 16:33
Als je een PS3 door een raam gooit ben je niet agressief. Dan ben je gewoon dom.
Bizarro  - 13 juli 2011, 16:37
En als je een Wii door een raam gooit, dan maak je ruimte voor je nieuwe PS3.
Tim.  - 13 juli 2011, 16:37
"Heldjunior" wrote:
"Elmo." wrote:
"Heldjunior" wrote:
Nee niet over in elkaar slaan maar de manier van om gaan en al het schelden....En een van mijn klasgenoten was zo agressief geworden dat ie de controller van z'n PS3 door de TV heeft gegooid O.o"
Was dat een autochtone jongen? Niet stigmatiserend bedoeld oid, maar voor m'n pws.
Nee icon_razz.gif Nederlander IK ben niet van NL daarom ben ik waarschijnlijk zo anders vergeleken met jullie
:') :') :') :') :')

Volgens mij zit ie nou keihard te lachen om het feit dat wij serieus op zijn posts ingaan. Dat hoop ik in ieder geval voor hem, want als hij dit serieus bedoelt, is er echt iets mis.
Bizarro  - 13 juli 2011, 16:40
"Skibedebabski" wrote:
:') :') :') :') :')

Volgens mij zit ie nou keihard te lachen om het feit dat wij serieus op zijn posts ingaan. Dat hoop ik in ieder geval voor hem, want als hij dit serieus bedoelt, is er echt iets mis.
Ong. een maand geleden wist hij niet eens wat sarcasme inhield, dus ik denk dat hij serieus is.
Ocean25  - 13 juli 2011, 16:40
"Guitarherozero" wrote:
Als je een PS3 door een raam gooit ben je niet agressief. Dan ben je gewoon dom.
helemaal mee eens icon_e_biggrin.gif
En dan maar klagen dat je zo lang moet sparen voor een console :'D

EDIT: en stop met Heldjunior afzeiken
J-esjeee  - 19 juli 2011, 11:42
Wow wat een plaatjes !
Vooral die 2e..
Zou die persoon gewoon heeeeeeeel veel stof in zn huisverzamelen en dat het na een korte tijd al zo is ? icon_razz.gif
mijn WII word helaas ook niet meer veel gespeeld.
Als ik speel dan is het mario kart of animal crossing.
En dat speel ik ook nog maar nauwlijks maar dat komt gewoon doordat we nu een ps3 hebben met black ops waar ik nu echt aan verslaafd ben. (vooral zombies)
Maar ik zat wel telkens te denken laatst laat ik weer een naar mn dorpje gaan met AC..
Ooh doe toch maar niet, dan ben ik ook al mijn bloemen kwijt omdat ik al 2 maanden niet heb gespeeld, icon_cry.gif
Erik  - 19 juli 2011, 18:50
"Bizarro" wrote:
En als je een Wii door een raam gooit, dan maak je ruimte voor je nieuwe PS3.
"Guitarherozero" wrote:
Als je een PS3 door een raam gooit ben je niet agressief. Dan ben je gewoon dom.


En dan maak je ruimte voor je Xbox 360 icon_awesome.png icon_twisted.gif En ook voor je NES, SNES en N64 en Cube, die Wii mag lekker buiten wegrotten icon_twisted.gif icon_awesome.png
"J-esjeee" wrote:
Wow wat een plaatjes !
Als ik speel dan is het mario kart of animal crossing.
En dat speel ik ook nog maar nauwlijks maar dat komt gewoon doordat we nu een ps3 hebben met black ops waar ik nu echt aan verslaafd ben. (vooral zombies)

Ben ook nooit zo echt verslaafd geweest aan me Wii. Alleen met Brawl en MK, meer niet. Met me Xbox 360 ben ik met meerdere spellen verslaafd geweest, gewoon omdat deze meer te bieden hadden t.o.v. Nintendo spellen icon_e_wink.gif
Sephi  - 19 juli 2011, 20:30
ik word soms agressief als Mario voor de 16e keer in hetzelfde level door een flipswitch een donker gat in sodemietert.
Dan scheld ik die dikke italiaanse loodgieter ook uit voor alles wat god verboden heeft.

Daarna lucht het wel lekker op door duitsers een kogel uit een sluipschuttergeweer door den kopf zu schiessen, of een hele meute demonische gedrochten aan mijn kettingzwaarden te rijgen.

Hoezo zijn enkel de spellen voor PS3 en Xbox360 agressie-opwekkend?
Kijk maar naar de Angry Videogame Nerd.
Elmida  - 19 juli 2011, 23:42
Ik vind stoffige consoles niet de schuld van de kwaliteit van de Wii, je kan 'm ook gewoon even schoonmaken af en toe. Met je luie reet.
Hyourinmaru  - 19 juli 2011, 23:48
"Heldjunior" wrote:
Nee niet over in elkaar slaan maar de manier van om gaan en al het schelden....En een van mijn klasgenoten was zo agressief geworden dat ie de controller van z'n PS3 door de TV heeft gegooid O.o"

En dat gebeurt niet met zo'n beetje iedere Wii Remote?
Dzhustin  - 19 juli 2011, 23:49
"Heldjunior" wrote:
"Skibedebabski" wrote:
Heldjunior heeft denk ik gewoon het liefst een console van de EO met alleen Smurfen en Donald Duck (alhoewel dat ook redelijk gewelddadig is).
Ik heb het niet over geweld in spellen maar over HOE GEWELDADIG JULLIE WORDEN van die spellen...serieus uit onderzoek blijkt dat Sony en Microsoft gamers veel agressiever dan Nintendo gamers
Ik speel haast dagelijk Call of Duty, ik heb nog nooit gevochten. :')

"Heldjunior" wrote:
"Elmo." wrote:
"Heldjunior" wrote:
Nee niet over in elkaar slaan maar de manier van om gaan en al het schelden....En een van mijn klasgenoten was zo agressief geworden dat ie de controller van z'n PS3 door de TV heeft gegooid O.o"
Was dat een autochtone jongen? Niet stigmatiserend bedoeld oid, maar voor m'n pws.
Nee icon_razz.gif Nederlander IK ben niet van NL daarom ben ik waarschijnlijk zo anders vergeleken met jullie
En speel je liever spellen die bedoelt zijn voor mensen die 10 jaar jonger zijn dan jij?
michanefs  - 20 juli 2011, 8:02
Tof om te zien dat hier zoveel mensen zitten met een academische opleiding en alle citaten die zij gebruiken uit officieel onderzoek compleet met juiste bronvermelding over het feit of games al dan niet de (mede)oorzaak zijn van aggressie.

Het enige feit is dat er vrijwel niets vaststaat:
Er is wellicht een verband, maar welke kant die opgaat (zoeken aggressieve mensen aggressieve games op, of maken aggressieve games mensen met aggressieve neigingen aggressief) is onbekend.

Ook leuk dat mensen ervanuitgaan dat als zij afwijken van een bepaalde norm de norm niet bestaat (als in: ik heb al jaren niemand in elkaar geslagen dus wordt je niet aggressief van aggressieve games). Als we op die manier onderzoek gaan interpreteren kunnen we een hoop zaken die we nu als feit zien weer schrappen: inclusief dat de aarde niet plat is...

Kortom: laat het interpreteren van wetenschappelijk onderzoek over aan wetenschappers en haal het alleen aan als je minimaal een bruikbare bron kan vermelden.

oh, en misschien is het een idee om weer terug ontopic te gaan icon_e_wink.gif
Lysanne201  - 31 december 2012, 0:58
Hier moet ik nee zeggen tegen de kids die me 's morgens wakker maken, anders draait ie overuren.
Laatste posts
Wat heb je zojuist gegeten/gedronken? (3949)
door Elmo., 17:56
Pokémon X & Y (1745)
door Elmo., 17:54
Het Café - Waar Willem koning is (275872)
door Erik, 17:42
ThornTail Store (update 18-5) (318)
door Anna McCloud, 16:57
Pokémon Gen V Toernooi (139)
door Elmo., 16:55
Tweet laden...
NGamer 05-2012
[N]Gamer Crew
[N]Gamer schrijft al bijna 10 jaar onafhankelijk over Nintendo. Heb je een nieuwstip of een vraag aan de redactie? Mail ons!
www.nedgame.nl, het grootste assortiment aan games en accessoires (nieuw en gebruikt)!