door Nik Wouters - 1 september 2011
Veel 3DS-bezitters hebben nog nooit een NES-titel aangeraakt. En nu krijgen die gamers ineens tien oudjes voor hun kiezen. Als dat maar goed gaat!

Een waarschuwing vooraf aan 3DS-bezitters die tien NES-titels vandaag gratis kunnen downloaden. Gamen is in twintig jaar tijd nogal veranderd. Spellen van nu zijn amper nog te vergelijken met games van toen.

Blijf kalm
Neem nou Metroid. Vond je jezelf een hele jongen toen je Metroid: Other M uitspeelde, of één van de 2D-Metroid-spellen op de Game Boy Advance?

Ha. Ha.

Maak je borst maar nat, want Metroid laat je wenen tot er geen tranen meer uit je ogen komen.

Hoezo, je weet de weg niet in het immense grottencomplex? Hoezo, je kan geen savepunt vinden? Hoezo, je wordt steeds vernederd door Kraid en Ridley (als je überhaupt zover weet te komen...). Knappe jongen die zonder Gamefaqs dit uitspeelt.

Error op je scherm
Dan maar aan Zelda II? Lekker van bovenaf de actie volgen, wat kerkertjes binnenlopen en Zelda redden zoals je dat zo vaak hebt gedaan?

Mis! Bereid je maar voor op een 2D-platformer met loeimoelijke puzzels en je moeder is nergens om je te helpen! 

Het spel gooit je meteen in het diepe. Je staat voor de kist van een slapende Zelda en of je het vanuit daar maar lekker zelf wilt uitzoeken. Vage hints van dorpsbewoners 'helpen' je verder, maar wat schiet je op met bewoners die "I am error" uitkramen?!

En dat is nog de meest heldere hint die je zult tegenkomen...

Handje
Het zijn nog maar 2 van de 10 spellen uit de vorige eeuw die je vanaf vandaag kunt downloaden.

Laat het duidelijk zijn. Dit is geen kinderspel (of wacht, dat is het wel)! Het punt is dat de games die je vandaag gaat downloaden nogal kunnen overrompelen. Deze games die Nintendo cadeau doet, houden je niet bij het handje zoals spellen dat tegenwoordig doen.

Je zult de klus helemaal zelf moeten klaren. Kun je dat wel aan? Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb!

72 reacties
Haha, leuk blogje. Ga toch proberen ze eerst zelf uit te spelen, maar waarschijnlijk kom ik er toch weer niet uit en zit ik morgen al walkthroughs op te zoeken icon_razz.gif
tja, deze actie is dan ook vooral geslaagd voor de nintendo überfans. Helaas zijn dat ook vaak de mensen die de originelen nog (of weer, of eindelijk) in hun bezit hebben. Maar ja, je moet denk ik ook wel een behoorlijk grote fan (of idioot) zijn om de 3DS zo vroeg in huis te hebben gehaald denk ik. Dus de meeste mensen zullen de hoge moeilijkheidsgraad wel kennen en wellicht zelfs aankunnen
Een belangrijk stukje gamegeschiedenis dat je hier meekrijgt van Nintendo. De nieuwe gamer die nog niet in het verleden heeft gekeken moet eindelijk maar eens beseffen hoe belachelijk gemakkelijk de meeste games tegenwoordig zijn ipv zo vlug te zeggen dat die nieuwe game toch zo aartsmoeilijk is icon_cheesygrin.gif
Nou heb ik geen 3DS maar als ik in aanmerking zou komen voor dit dan zou het niet veel uitmaken: Ik heb zowat alles al als echte NES cartridge. Iets zegt me dat veel mensen die dit niet gewend zijn ook niet heel erg leuk gaan vinden na een tijdje. ''Zelda II en Metroid is te moeilijk'' en ga zo maar door.
Ik kan helaas niet alles downloaden vind echt super k*t het zijn Zelda II, NES Open Golf en het Certificaat.
Artho  -  1 september 2011, 10:08
Oftewel: Nintendo Hard.
Maargoed, daar ben ik wel aan gewend, zeker als je nagaat dat ik alle (NES) Megamans heb uitgespeeld.
Ik heb zelf ook nooit echte nes spellen gespeeld op een NES maar wel de SNES dood gespeeld. Ik wil nu vragen is de eerste of de tweede zelda moeilijker dan aLttp?
Taragon  -  1 september 2011, 10:36
Volgens mij is de originele Zelda de enige titel van deze die ik helemaal heb uitgespeeld (2x) maar die moeilijkheidsgraad ligt dan ook niet heel hoog.
Verder vind ik het nu juist een motivatie om ze wél uit te spelen. Of dat nou met of zonder walkthrough is.
Spellen tegenwoordig zijn aan de andere kant vaak weer te makkelijk, daar kan ik me ook aan ergeren. Dus misschien is het wel leuk weer eens wat pittigers te spelen.
ZORA (moderator)  -  1 september 2011, 10:52
"MartijnBrehm" wrote:
Ik heb zelf ook nooit echte nes spellen gespeeld op een NES maar wel de SNES dood gespeeld. Ik wil nu vragen is de eerste of de tweede zelda moeilijker dan aLttp?
De tweede Zelda is verreweg het moeilijkste spel uit de serie die je kunt spelen. Dit is een game voor echte bikkels. Ik ben zeer benieuwd wie zich hier aan durft te wagen. Zelf heb ik het twee keer voor elkaar gekregen, maar niet zonder de nodige scheldpartijen. Je moet je voorstellen dat je in de tijd dat ik het speelde nog geen internet had. Zoek het maar eens uit, net wat Nik zegt.
Edit: Dubbelpost, sorry.
"Artho" wrote:
Oftewel: Nintendo Hard.
Maargoed, daar ben ik wel aan gewend, zeker als je nagaat dat ik alle (NES) Megamans heb uitgespeeld.
De echte NES Mega Man (dus tot deel 6) vond ik niet super moeilijk. Mega Man 9 wel, 10 weer niet. Mega Man Zero series vond ik het aller moeilijkst maar daar heb ik ook het meeste van genoten, icon_heartcontainer.png Zero.
"MartijnBrehm" wrote:
Ik heb zelf ook nooit echte nes spellen gespeeld op een NES maar wel de SNES dood gespeeld. Ik wil nu vragen is de eerste of de tweede zelda moeilijker dan aLttp?
Zelda II is wel stukken moeilijker dan aLttP. Maar ik moet zeggen dat ik Zelda II voor de eerste keer uitspeelde toen ik 10 was wel met hulp van mijn broer (voor bijv. de spiegel) omdat ik niet zo goed Engels kon maar ik speelde het wel zelf (op de NES en later ook de NGC port). Ik vind het niet echt een bikkel game. Uitdagend dat wel, maar zo super hardcore moeilijk nou ook weer niet. Dan kijk ik toch eerder naar spellen zoals Ninja Gaiden/Shadow Warriors, TMNT1 en The Battle of Olympus (allen NES).
Zijn toch allemaal kutspellen op de NES. Niet speelbaar.
Helmeroc  -  1 september 2011, 11:31
Ik heb Zelda II nooit uitgespeeld. Ik kwam niet eens door de eerste kerker.
"Hyourinmaru" wrote:
Zijn toch allemaal kutspellen op de NES. Niet speelbaar.

Haha, ja je moet ook van 8-bit masochisme houden. Ik zit ook soms te schuimbekken achter mijn TV hoor. Ik denk dat ik binnenkort een rage video ga maken.
Kyoto  -  1 september 2011, 12:01
En ik vind Zelda 1 al moeilijk icon_eek.gif Elke keer ga ik dood door die k*tvissen in het water. En dan kan je dat klote-eind weer gaan lopen. Ook had ik geen idee waar ik naartoe moest in het begin. Beetje frustatie dus hier.

Ga er uiteindelijk wel lol aan beleven. Moet eerst nog een beetje wennen aan die oude gameplay :p
Die NES-spellen zijn even wennen, maar best leuk. Alleen als ik Donkey Kong bevrijd heb in DKjr begint het spel weer opnieuw, voorlopig vind ik 1 keer wel even genoeg, als die aap toch direct heimwee krijgt naar zijn kooi... Ga Zelda nu eens proberen.
Weazle  -  1 september 2011, 12:14
very very happy met de games!
Altijd weer leuk om Zelda I en Zelda II weer te spelen. Geniaal!
Alfons  -  1 september 2011, 12:28
Ik heb een NES hier thuis staan. Ik dacht omdat ik vroeger klein was, slecht was in Videogames. Ik doe sommige nu weer opnieuw op de 3DS.. Blijkt dat ik nog steeds slecht in NES games ben.
alinhje  -  1 september 2011, 12:36
het spel spelen op zich is voor mij niet het probleem, de besturing daarentegen.. en de vage handleiding helpt niet icon_eek.gif
Helmeroc  -  1 september 2011, 12:50
D-Pad voor lopen en A en B knoppen voor springen en schieten. Zo moeilijk is het niet.
"alinhje" wrote:
het spel spelen op zich is voor mij niet het probleem, de besturing daarentegen.. en de vage handleiding helpt niet icon_eek.gif

Met welke game heb je moeite dan?

Ik vind de reacties van mensen tot nu toe wel leuk. Ik heb al 3 mensen gehad op MSN die het te moeilijk vinden *geniet van de pijn van anderen icon_twisted.gif *.
"MartijnBrehm" wrote:
Ik heb zelf ook nooit echte nes spellen gespeeld op een NES maar wel de SNES dood gespeeld. Ik wil nu vragen is de eerste of de tweede zelda moeilijker dan aLttp?

aLttp is doodsimpel. Of lag dat aan de remake op de gba? Zelda 2 is me nog niet gelukt (en 1 trouwens ook niet) maar die heb ik ook niet heel hard geprobeerd (de final fantasy serie was meer mijn ding in de tijd dat ik op de NES begon te spelen). Bij Zelda 2 had ik wel echt het gevoel het met een erg moeilijk spel te maken hebben.
Taragon  -  1 september 2011, 12:57
Zo, de eerste kerker van Zelda 2 zit erop, leuk spelletje tot nu toe. Het is ook totaal niet erg om dood te gaan, krijg je lekker veel XP van.
"Kyoto" wrote:
En ik vind Zelda 1 al moeilijk icon_eek.gif Elke keer ga ik dood door die k*tvissen in het water.
Zo moeilijk zijn die toch niet te ontwijken? Zolang je maar niet gaat proberen ze te verslaan is het niet zo moeilijk.
"Taragon" wrote:
Zo, de eerste kerker van Zelda 2 zit erop, leuk spelletje tot nu toe. Het is ook totaal niet erg om dood te gaan, krijg je lekker veel XP van.

Een tip voor je XP, je moet echt wachten tot het erbij is geteld. Het is niet zo dat als je iets doodmaakt en je loopt snel door naar de volgende scene dat de punten erbij zijn geteld. icon_rolleyes.gif
Koeky7  -  1 september 2011, 13:53
Yeah, deze blog klopt wel helemaal icon_razz.gif. Ik vind de meeste titels hartstikke moeilijk, alleen Super Mario Bros, Donkey Kong jr. en Yoshi and Mario speel ik nog met redelijk gemak uit. Maar goed, die speelde ik vroeger ook vaak.
Kom maar op! Ik heb wel zin in echte uitdaging!
Oh my LOG... Ik vindt Super Mario Bros. op Super Mario All-Stars op de SNES al moeilijk... ik heb alleen geen 3DS snik

Nu weet ik wat Cranky Kong bedoelde met z'n gezaag over dat de spellen van vroeger veel moeilijker waren.... D:
Kusanagi (moderator)  -  1 september 2011, 14:43
Dit waren nog eens spellen. Dagen lang vast zitten, omdat je gewoonweg niet wist waar je naartoe moest. Geniale poep!

Ik kan me dan ook helemaal vinden in dit artikel. Zo moesten games vandaag de dag nog zijn. Geen zeikende jonge kindertjes online, maar allemaal gamers die elkaar proberen te helpen, omdat iedereen wel eens vast kan komen te zitten.

Dit zijn pas games! (Wel weer ff wennen xD)
Gelukkig zit er nog wat uitdaging in. Vroeger was gamen veel socialer, je ging aan mensen vragen hoe je verder moest komen in een spel, tegenwoordig zoek je een FAQ.
626b (moderator)  -  1 september 2011, 15:50
Ik heb ze allemaal even gespeeld. Sommige spellen zijn makkelijk om te doen, zoals Super Mario Bros, of vermakelijke puzzels zoals Yoshi. Maar er zijn inderdaad ook games waar ik niks van snap, zoals NES open Tournament.

Dit was trouwens mijn eerste keer met een 2D Metroid game. De lengte van je beam :')
Hencleo  -  1 september 2011, 16:15
"626b" wrote:
Ik heb ze allemaal even gespeeld. Sommige spellen zijn makkelijk om te doen, zoals Super Mario Bros, of vermakelijke puzzels zoals Yoshi. Maar er zijn inderdaad ook games waar ik niks van snap, zoals NES open Tournament.

Dit was trouwens mijn eerste keer met een 2D Metroid game. De lengte van je beam :')
Met een upgrade wordt de lengte verlengd. Tenminste, wel in de remake Zero Mission.

En hierbij beloof ik plechtig dit spel te spelen zonder guide. (Hoop ik...)
Aeruon  -  1 september 2011, 16:26
Als ik maar kan genieten van de games. En sowieso, als de games later (tegen betaling) voor de rest beschikbaar is, kunnnen wij ze gratis updaten en dan zal alles zeker opgelost zijn. Ik bedoel, Nintendo zal echt niet mensen TEGEN BETALING een Virtual Console game aanbieden vol glitches en fouten. icon_e_wink.gif By the way, ik download ze morgen, ik kijk erg uit naar Super Mario Bros. icon_mario.png en The Legend of Zelda icon_link.png !
626b (moderator)  -  1 september 2011, 16:26
Dat weet ik, maar die moet ik eerst zoeken. Ik kan natuurlijk ook een password gebruiken :F
Nmaster  -  1 september 2011, 17:02
Geodownload, dit kan nog leuk worden icon_e_smile.gif
Old school games hell yea dat zijn uitdagingen.
Ik heb hier ook een rekje vol staan amper allemaal uitgespeelt. icon_e_confused.gif
alinhje  -  1 september 2011, 17:17
"PirateBunny" wrote:
"alinhje" wrote:
het spel spelen op zich is voor mij niet het probleem, de besturing daarentegen.. en de vage handleiding helpt niet icon_eek.gif

Met welke game heb je moeite dan?

Ik vind de reacties van mensen tot nu toe wel leuk. Ik heb al 3 mensen gehad op MSN die het te moeilijk vinden *geniet van de pijn van anderen icon_twisted.gif *.

het Mario golfspel, daar kan ik niet mee overweg,
en de eerste Zelda, op het moment dat ik mijn boog in plaats van bommen zou willen gebruiken,
en gewoon het spel eens opslaan in Zelda is ook geen eitje, maar dat stond dan wel in die "handleiding"
Kyoto  -  1 september 2011, 17:21
Hell, wat is Metroid moeilijk! icon_razz.gif

Ik ben nu in zo'n paars gebied (waar je ook weer respawned als je doodgaat) en kom daar nog niet echt verder.

Ik blijf maar oefenen en oefenen en kom er nog niet door icon_razz.gif Wel leip!

In Zelda 1 zit ik nu trouwens ook weer vast. Kan de 2e dungeon niet vinden :\
TheMitch  -  1 september 2011, 17:24
Ik kan niet eens dungeon 1 vinden in Zelda. :')
626b (moderator)  -  1 september 2011, 17:25
"TheMitch" wrote:
Ik kan niet eens dungeon 1 vinden in Zelda. :')
Ik die nog wel, maar dat komt omdat iemand me dat vorig jaar had verteld :F
Marethyu  -  1 september 2011, 17:26
"TheMitch" wrote:
Ik kan niet eens dungeon 1 vinden in Zelda. :')

Ik ook niet hoor, de game geeft ook zero hints en de hele map is gelijk al begaanbaar. Erg irritant.
TheMitch  -  1 september 2011, 17:27
"626b" wrote:
"TheMitch" wrote:
Ik kan niet eens dungeon 1 vinden in Zelda. :')
Ik die nog wel, maar dat komt omdat iemand me dat vorig jaar had verteld :F
Ik heb wel de derde dungeon gevonden icon_e_smile.gif En toen rage quitte ik.
626b (moderator)  -  1 september 2011, 17:27
Gewoon goed zoeken. In het echte leven begin je ook al op de hele map, dus dit moet makkelijk zijn!
TheMitch  -  1 september 2011, 17:31
Ja, maar ik heb altijd een aversie gehad om nutteloos de hele map over te lopen op zoek naar iets waarvan ik niet weet wat het is, waar het is, waarom het er is. Al was het maar in het begin, ga naar het oosten, dan was het zo veel toffer.
Taragon  -  1 september 2011, 17:34
De hints die je krijgt in de dungeons zijn wel handig. Eastmost peninsula is the key.
TheMitch  -  1 september 2011, 17:34
Ja, maar dan moet je wel eerst in een dungeon komen :"D
Taragon  -  1 september 2011, 17:42
Zo moeilijk is ie ook weer niet te vinden icon_razz.gif
Maarja, ik weet het meeste nog uit mijn hoofd, al word dat verderop in het spel waarschijnlijk weer minder.
Ik had een halfjaar geleden Zelda I gespeeld zonder zwaard, tot de eindbaas (want daar heb je het echt nodig). Leuk als je het spel al een keer hebt uitgespeeld.
ZORA (moderator)  -  1 september 2011, 18:34
"TheMitch" wrote:
Ik kan niet eens dungeon 1 vinden in Zelda. :')
Een stuk of vier schermen omhoog.
Alfons  -  1 september 2011, 18:45
Wel jammer dat ze niet in 3D zijn.. had ik eigenlijk wel verwacht.. icon_neutral.gif
ZORA (moderator)  -  1 september 2011, 18:51
Toch speel ik de eerste twee Zelda-games veel liever op Virtual Console. Ik ben zeer benieuwd wie dungeon 5 van de eerste Zelda snel weet te vinden. icon_cheesygrin.gif
Hencleo  -  1 september 2011, 19:43
"ZORA" wrote:
"TheMitch" wrote:
Ik kan niet eens dungeon 1 vinden in Zelda. :')
Een stuk of vier schermen omhoog.
Sjonge jonge, ik zoek te moeilijk. icon_e_smile.gif
Wezzz  -  1 september 2011, 19:57
Ik wacht nog even af met kopen. Maar ik ga binnenkort eens kijken wat je allemaal kunt downloaden.
Hencleo  -  1 september 2011, 19:58
"Wezzz" wrote:
Ik wacht nog even af met kopen. Maar ik ga binnenkort eens kijken wat je allemaal kunt downloaden.
:')
TheMitch  -  1 september 2011, 19:59
"Hencleo" wrote:
"ZORA" wrote:
"TheMitch" wrote:
Ik kan niet eens dungeon 1 vinden in Zelda. :')
Een stuk of vier schermen omhoog.
Sjonge jonge, ik zoek te moeilijk. icon_e_smile.gif
Ik was iets van 7 omhoog, 4 naar links en 8 naar beneden ofzo? Ondertussen kwam ik in zo'n oneindig doolhof en toen had ik door dat ik kansloos was.
Wezel  -  1 september 2011, 20:08
Nondeju zeg, heb ze allemaal een kleine 5 minuutjes gespeeld, maar wat ik vooral kut vond was de besturing. De knoppenindeling is niet erg logisch, maar dat zal wel zo zijn omdat de 3DS een andere lay-out heeft dan een Nes controller.
626b (moderator)  -  1 september 2011, 20:09
"Wezel" wrote:
Nondeju zeg, heb ze allemaal een kleine 5 minuutjes gespeeld, maar wat ik vooral kut vond was de besturing. De knoppenindeling is niet erg logisch, maar dat zal wel zo zijn omdat de 3DS een andere lay-out heeft dan een Nes controller.
Ik zou ook veel liever Y en B gebruiken in plaats van A en B.
TheMitch  -  1 september 2011, 20:10
NES_controller.jpg

Verschil valt wel mee imo. En ik kan prima omgaan met A/B.
Lol @ die mensjes in Zelda 2
"sorry I know nothing"
"ZORA" wrote:
Toch speel ik de eerste twee Zelda-games veel liever op Virtual Console. Ik ben zeer benieuwd wie dungeon 5 van de eerste Zelda snel weet te vinden. icon_cheesygrin.gif
Gewoon door blijven lopen icon_razz.gif . 7 is ook zoiets dat je maar net moet weten icon_razz.gif
Toen ik 12 werd kreeg ik van mijn ouders een GameBoy Pocket. Het eerste spel dat ik kocht was Mario & Yoshi. Ik heb in die tijd flink wat uren verspilt aan dit simpele spelletje. Ik ben maar wat blij dat dit spel nu tussen de gratis NES klassiekers zit. Ook al zal ik het niet zo veel spelen als toen, het blijft een lekker spel. icon_awesome.png
de meeste spellen zijn best stom zoals golf.
maar balloon flight is echt verslavend...
"super pikachu bros." wrote:
de meeste spellen zijn best stom zoals golf.
maar balloon flight is echt verslavend...
Stom?

Ach laat maar, ik ga daar geen woorden aan vuil maken, jij hebt de jaren 80 niet meegemaakt. icon_rolleyes.gif
"Ondoordacht Joch" wrote:
"super pikachu bros." wrote:
de meeste spellen zijn best stom zoals golf.
maar balloon flight is echt verslavend...
Stom?

Ach laat maar, ik ga daar geen woorden aan vuil maken, jij hebt de jaren 80 niet meegemaakt. icon_rolleyes.gif

Jij ook alleen als kind van 0-5 icon_razz.gif.
Ik ben best wel een NES/8-bit freak maar ik vind de Golf game ook niks...
Dat golfspel vind ik niet leuk, maar die andere games hebben allemaal wel wat.
Woep  -  2 september 2011, 21:15
Ik kan zo afschuwelijk slecht tegen frustrerende games die je niks uitleggen :')

Super Guide gaat dan wel weer een stapje te ver (en introduceert een nieuw psychologisch fenomeen: de angst om voor het eerst vernederd te worden door het hulp-aanbod), maar over het algemeen wil ik wel een beetje in een "flow" terechtkomen die goed wegspeelt.

NES-spellen doe ik nu alleen "voor het idee": het ziet er komisch uit, ik herken het vaag van vroeger, maar de laatste jaren heb ik niet één NES-game langer dan een uur gespeeld. Succes, gelukkigen!
Wezel  -  3 september 2011, 1:11
Dit is gewoon heel anders dan ik gewend ben. En ik vind het kut. icon_razz.gif
Fl@ppy  -  3 september 2011, 11:36
En mensen maar beweren dat de games van tegenwoordig niet makkelijker zijn. Ik ben al 6 keer game over gegaan in zelda 1 en heb nog steeds de eerste dungeon niet gevonden:p
jullie boffen nog als ik probeer een wachtwoord in te voeren bij icon_metroid.gif doet hij het niet doe ik iets fout? ik ga dood krijg wachtwoord schrijf het op en doe vervolgens herstarten wachtwoord invoeren en dan is hij fout
Ik moet toegeven dat het waar is. Maar Metroid en Zelda II zijn wel de extreme voorbeelden. Mario & Joshi is bijvoorbeeld een eenvoudiger spelletje om te spelen. Net als Wrecking Crew.
Hencleo  -  6 september 2011, 17:49
Nieuwelingen die Zelda 1 spelen, ik raad jullie aan deze handleiding te lezen van het origineel. Het legt een heleboel uit dat je moet weten maar niet in het spel zelf wordt uitgelegd.

Oh, en ik heb nu zelf niet meer zo'n moeite met het spel. Al tot de vierde dungeon (eerste na) heb ik 'm zelf kunnen vinden.
"Hyourinmaru" wrote:
"Ondoordacht Joch" wrote:
"super pikachu bros." wrote:
de meeste spellen zijn best stom zoals golf.
maar balloon flight is echt verslavend...
Stom?

Ach laat maar, ik ga daar geen woorden aan vuil maken, jij hebt de jaren 80 niet meegemaakt. icon_rolleyes.gif

Jij ook alleen als kind van 0-5 icon_razz.gif.
Het waren de beste jaren van mijn leven.
Laatste posts
Feestwolven van Wakkerdam: Special #4 (38)
door Biefstuk, 22:16
Het grote associatie topic. (11442)
door Alfons, 22:16
Wat ontdekte jij vandaag? (8086)
door Sephi, 22:14
Lompe Plaatjes & Filmpjes (3565)
door Sephi, 22:10
Waarheid of Leugen (wacht 3 posts) (2629)
door bartjebigger, 22:07
Tweet laden...
NGamer 01-2012
[N]Gamer Crew
[N]Gamer schrijft al acht jaar onafhankelijk over Nintendo. Heb je een nieuwstip of een vraag aan de redactie? Mail ons!
www.nedgame.nl, het grootste assortiment aan games en accessoires (nieuw en gebruikt)!