door Nik Wouters - 2 maart 2010
Een unieke situatie lijkt zich dit jaar voor te doen. Nooit eerder kregen we in één kalenderjaar een volwaardig Metroid-, Zelda- en Mario-spel!

Nu we weten wanneer Metroid: Other M (derde kwartaal 2010) en Super Mario Galaxy 2 (11 juni 2010) in Europa gaan verschijnen, en Nintendo erop blijft hinten dat de nieuwe Zelda voor de Wii toch echt dit jaar uit gaat komen, lijkt één ding zeker; dit wordt het beste Nintendo-jaar ooit.

Ik heb namelijk even de geschiedenisboeken erop nageslagen, en in de hele historie van Nintendo is het niet één keer voorgekomen dat de spellenmaker drie volwaardige spellen van alle drie de toppers - Mario, Zelda en Metroid - in een kalenderjaar op de console uitbrengt.

Weinig Metroid
Hoofdschuldige voor het niet eerder tegelijk uitkomen van de drie topreeksen is Metroid. Terwijl in 1987 Super Mario Bros. (mei) en The Legend of Zelda (november) werden uitgebracht, moest Metroid, dat in januari van 1988 uitkwam, nog geboren worden.

In 1988 verscheen ook de opvolger van Zelda. Maar het tweede Mario-deel liet tot 1989 op zich wachten. 

En ja, als je bedenkt dat er tot 2003 maar twee consolespellen van Metroid uitkwamen, en dat er in de jaren '90 maar liefst zes jaar tussen twee Zelda-spellen zat, dan is de kans op drie toppers in hetzelfde kalenderjaar natuurlijk uiterst klein.

Eerdere beloftes
Het is niet de eerste keer dat Nintendo belooft dat in één kalenderjaar drie spellen van topreeksen zullen uitkomen. Bij de lancering van de Wii in 2006 leek Nintendo lange tijd op weg om Metroid Prime 3: Corruption,The Legend of Zelda: Twilight Princess en Super Mario Galaxy kort na elkaar uit te brengen. Tenslotte waren ze allemaal op de E3 in mei dat jaar uitgebreid te spelen.

Maar zoals vaker bij Nintendo werd die belofte gebroken. Alleen Zelda kwam in 2006 uit, in december. Metroid en Mario werden een jaar opgeschoven, naar respectievelijk oktober en november van 2007. Technisch gezien zat er nog geen jaar tussen de drie spellen, maar ze werden dus niet in hetzelfde kalenderjaar uitgebracht.

Nu dan wel?
Van Metroid: Other M en Super Mario Galaxy 2 weten we nu vrijwel zeker dat ze dit jaar komen. Zelda is - ondanks de toezeggingen van Nintendo - nog een twijfelgeval. Want redt Nintendo het wel om dit spel wereldwijd voor het einde van dit jaar uit te brengen?

Aan de andere kant zal Nintendo ongetwijfeld de druk voelen om Zelda ook bij ons dit najaar in de schappen te leggen. Ze hebben namelijk nog een Sinterklaas/kersttopper nodig, en dat zullen in ieder geval niet Metroid en Mario zijn...

71 reacties
Erik²  -  2 maart 2010, 14:02
Ik vind het een beetje kortzichtig om door deze drie titels alleen te stellen dat dit het beste jaar voor Nintendo ooit gaat worden. Net alsof andere games niet meetellen ofzo.
Djo_Wii  -  2 maart 2010, 14:04
Ik denk zelf dat ze Zelda dit jaar niet gaan redden. Toch denk ik dat het zeker een goed jaar word, beste is misschien wat overdreven icon_razz.gif
Herman?  -  2 maart 2010, 14:06
"Erik²" wrote:
Ik vind het een beetje kortzichtig om door deze drie titels alleen te stellen dat dit het beste jaar voor Nintendo ooit gaat worden. Net alsof andere games niet meetellen ofzo.
Ach, opzich zijn dit soort titel wel altijd verantwoordelijk voor wel of geen succes. Maar idd, ik vind sowieso dat veel third party-titels veel te weinig aandacht krijgen, ook van Nintendo zelf. Maar goed, dat staat los van deze blog.

Nik, ik vind deze blog echt helemaal nik's icon_razz.gif Sorry, flauw. Leuk stuk =)
Het wordt zeker een goed jaar, maar inderdaad, beste... We moeten eerst zien of de titels wel echt zo goed zijn (en dat zijn ze vast), maar andere jaren waren ook goed (met een nieuwe consol), of voor de casueel gamers.
Oops  -  2 maart 2010, 14:07
Ik denk ook dat Zelda dit jaar niet gaat redden, omdat er nu nog steeds zo weinig over bekend is. Ik hoop alleen niet dat dit het beste jaar ooit wordt, maar misschien wel het beste jaar tot nu toe! Ik moet het allemaal nog even zien gebeuren...
Tsubaki  -  2 maart 2010, 14:08
Beste jaar voor de Wii met Monster Hunter Tri.
Erik²  -  2 maart 2010, 14:09
"Herman!" wrote:
"Erik²" wrote:
Ik vind het een beetje kortzichtig om door deze drie titels alleen te stellen dat dit het beste jaar voor Nintendo ooit gaat worden. Net alsof andere games niet meetellen ofzo.
Ach, opzich zijn dit soort titel wel altijd verantwoordelijk voor wel of geen succes. Maar idd, ik vind sowieso dat veel third party-titels veel te weinig aandacht krijgen, ook van Nintendo zelf. Maar goed, dat staat los van deze blog.

Er komen dit jaar nog veel meer goede games voor de Wii uit, als ik het zo zie (Monster Hunter 3, No More Heroes 2 etc.). Het kan dus wel degelijk wel het beste jaar van Nintendo worden, maar dat komt niet alleen door Nintendo (en stiekem wordt de DS ook vergeten).
@ De nieuwe TLOZ: Nintendo gaf zelf aan dat het wel 2010 zal worden, maar zijn ze dan niet een beetje laat met het uitbrengen van eventuele demo screenshots of iets in die richting.
Herman?  -  2 maart 2010, 14:09
"Tsubaki" wrote:
Beste jaar voor de Wii met Monster Hunter Tri.
Die is al eeuwen uit in Japan, dus 'k denk dat dat de reden is dat die niet meegerekend wordt.
"Erik²" wrote:
"Herman!" wrote:
"Erik²" wrote:
Ik vind het een beetje kortzichtig om door deze drie titels alleen te stellen dat dit het beste jaar voor Nintendo ooit gaat worden. Net alsof andere games niet meetellen ofzo.
Ach, opzich zijn dit soort titel wel altijd verantwoordelijk voor wel of geen succes. Maar idd, ik vind sowieso dat veel third party-titels veel te weinig aandacht krijgen, ook van Nintendo zelf. Maar goed, dat staat los van deze blog.

Er komen dit jaar nog veel meer goede games voor de Wii uit, als ik het zo zie (Monster Hunter 3, No More Heroes 2 etc.). Het kan dus wel degelijk wel het beste jaar van Nintendo worden, maar dat komt niet alleen door Nintendo (en stiekem wordt de DS ook vergeten).
Ja, HG en SS worden toch wel degelijk toppers lijkt mij...
Herman?  -  2 maart 2010, 14:13
"Fawful-san" wrote:
Ja, HG en SS worden toch wel degelijk toppers lijkt mij...
Als dat de toppers zijn waar we allemaal op moeten wachten, dan gaat het flink achteruit met Nintendo.
"Herman!" wrote:
"Fawful-san" wrote:
Ja, HG en SS worden toch wel degelijk toppers lijkt mij...
Als dat de toppers zijn waar we allemaal op moeten wachten, dan gaat het flink achteruit met Nintendo.
Ik zei niet dat het dé toppers worden van 2010...
Herman?  -  2 maart 2010, 14:19
"Fawful-san" wrote:
"Herman!" wrote:
"Fawful-san" wrote:
Ja, HG en SS worden toch wel degelijk toppers lijkt mij...
Als dat de toppers zijn waar we allemaal op moeten wachten, dan gaat het flink achteruit met Nintendo.
Ik zei net dat het dé toppers worden van 2010...
Dat las ik ja.
Erik²  -  2 maart 2010, 14:20
"Herman!" wrote:
"Fawful-san" wrote:
Ja, HG en SS worden toch wel degelijk toppers lijkt mij...
Als dat de toppers zijn waar we allemaal op moeten wachten, dan gaat het flink achteruit met Nintendo.

Toch kan je niet ontkennen dat heel wat mensen op dat spel zitten te wachten.
Herman?  -  2 maart 2010, 14:21
"Erik²" wrote:
Toch kan je niet ontkennen dat heel wat mensen op dat spel zitten te wachten.
Waar ik dan weer helemaal niets van begrijp. Ik bedoel... hoeveel van dezelfde Pokémon-games hebben we nu voor onze kiezen gekregen? icon_razz.gif

Misschien ligt het aan mij, maar dat vind ik dan wel vreemd.
Erik²  -  2 maart 2010, 14:23
"Herman!" wrote:
"Erik²" wrote:
Toch kan je niet ontkennen dat heel wat mensen op dat spel zitten te wachten.
Waar ik dan weer helemaal niets van begrijp. Ik bedoel... hoeveel van dezelfde Pokémon-games hebben we nu voor onze kiezen gekregen? icon_razz.gif

Misschien ligt het aan mij, maar dat vind ik dan wel vreemd.

Ik weet het. Ik vind het ook raar, maar ik wil dat spel ook heel graag. Maar dan meer uit nostalgie. Bovendien waren Gold & Silver gewoon de beste delen uit de reeks, ik vind het terecht dat ze daar een remake van maken.
"Herman!" wrote:
"Fawful-san" wrote:
"Herman!" wrote:
Als dat de toppers zijn waar we allemaal op moeten wachten, dan gaat het flink achteruit met Nintendo.
Ik zei net dat het dé toppers worden van 2010...
Dat las ik ja.
Ik heb per ongeluk de i niet getypt, er moest staan niet, niet net.
Herman?  -  2 maart 2010, 14:26
"Fawful-san" wrote:
Ik heb per ongeluk de i niet getypt, er moest staan niet, niet net.
Okido. De spellen zullen vast weer verkopen omdat het remakes zijn van de 'beste' Pokémon-games, maar ik vind de serie echt al veel te lang stilstaan icon_e_confused.gif
"Herman!" wrote:
"Fawful-san" wrote:
Ik heb per ongeluk de i niet getypt, er moest staan niet, niet net.
Okido. De spellen zullen vast weer verkopen omdat het remakes zijn van de 'beste' Pokémon-games, maar ik vind de serie echt al veel te lang stilstaan icon_e_confused.gif
Er komt wel weer een nieuwe generatie aan icon_e_biggrin.gif Nu hopen dat er een nieuwe feature in komt...
Laura (redactie)  -  2 maart 2010, 14:28
Ik vind het een interessante blog. Ik denk dat dit wel het beste jaar ooit is, van Nintendo. Tuurlijk; het kan altijd beter en je moet andere games niet vergeten, maar eerlijk is eerlijk; dit zijn wel mastertitels van Ninty. Daarbij zijn het ook titels die alle drie hele andere doelgroepen aanboren. Tuurlijk; er zijn ook veel mensen die alle drie of twee van de games leuk vinden, maar over het algemeen? Best verschillende games! En dat is leuk, en heel best voor Nintendo icon_razz.gif
Zelos  -  2 maart 2010, 14:35
2010 het beste jaar voor nintendo ooit? dat licht voor iedereen anders.
als je in de geschiedenis kijkt ben ik nog lang niet overtuigd dat dit dan het beste jaar zal worden. tuurlijk mario, zelda en metroid zorgen voor verkoopcijfers, maar ook die games vind ik persoonlijk achteruit gaan . ik ben ook zeker benieuwd naar no more heroes 2 en andere titels.
Oops  -  2 maart 2010, 14:39
HG en SS zullen er waarschijnlijk niet veel meewerken voor Nintendo (wereldwijd dan, in Japan is hij immers al uit!). Ik denk dat het nieuwe 5th gen pokemonspel daar wel voor gaat zorgen (komt volgens Nintendo dit jaar uit in Japan, eerst zien dan geloven natuurlijk). Er is veel belooft: Nieuwe gameplay, goede verhaallijn, nieuwe pokémons, nieuwe spelelementen. Ik denk dat het best wel eens iets leuks kan gaan worden...
Sadist  -  2 maart 2010, 14:40
Qua aanbod van software sowieso. Kijk maar eens naar Nintendo's eigen titels en kijk naar derde partij output.
Erik²  -  2 maart 2010, 14:41
"Oops" wrote:
HG en SS zullen er waarschijnlijk niet veel meewerken voor Nintendo (wereldwijd dan, in Japan is hij immers al uit!). Ik denk dat het nieuwe 5th gen pokemonspel daar wel voor gaat zorgen (komt volgens Nintendo dit jaar uit in Japan, eerst zien dan geloven natuurlijk). Er is veel belooft: Nieuwe gameplay, goede verhaallijn, nieuwe pokémons, nieuwe spelelementen. Ik denk dat het best wel eens iets leuks kan gaan worden...

Ik schat de kansen laag in. Ik ben benieuwd hoe ze met die serie nog een verfrissende richting in kunnen gaan.
Ik maak me er geen zorgen over. Ik zie alleen maar vooruitgang, zowel als bij Nintendo als bij andere game-industrieën. Ik denk dat als ik gewoon netjes afwacht alles helemaal goed komt
hopelijk komen ze dan ook alledrie in Europa uit dit jaar, want ze doelen waarschijnlijk de Amerikaanse release data.

Vorig jaar hadden we toch ook alle drie :p? Metroid Prime Trilogy, New Super Mario Brothers en Spirit Tracks.. Die eerste is een compilatie, maar toch!

En dit hoeft niet meteen het beste jaar voor Nintendo ooit te betekenen, de kwaliteit van de drie titels kan evengoed tegenvallen. Misschien worden ze wel allemaal snel even erdoor gestampt, omdat de druk van de hardcore steeds groter wordt.

Hoe het ook zei, 2010 lijkt een goed jaar te worden voor de Wii.
Herman?  -  2 maart 2010, 15:14
"Fawful-san" wrote:
"Herman!" wrote:
"Fawful-san" wrote:
Ik heb per ongeluk de i niet getypt, er moest staan niet, niet net.
Okido. De spellen zullen vast weer verkopen omdat het remakes zijn van de 'beste' Pokémon-games, maar ik vind de serie echt al veel te lang stilstaan icon_e_confused.gif
Er komt wel weer een nieuwe generatie aan icon_e_biggrin.gif Nu hopen dat er een nieuwe feature in komt...
Nieuwe feature in Pokémon? Kan dat?
Oli4--4  -  2 maart 2010, 15:34
Zelda is denk ik niet eens er voor nodig.

Vergeet niet dat Pokémon en Warioware ook een nieuw spel brengen. De laatste mag dan niet erg bijzonder zijn, het is wel het hoogtepunt van de serie.
Hencleo  -  2 maart 2010, 15:38
Oke... icon_neutral.gif Maar dan moeten die spellen ook echt toptitels zijn.
Artho  -  2 maart 2010, 15:56
"Herman!" wrote:
Nieuwe feature in Pokémon? Kan dat?

In plaats van een PedoMeter, een PedoScanner.
JET  -  2 maart 2010, 15:57
"Oops" wrote:
Ik denk ook dat Zelda dit jaar niet gaat redden, omdat er nu nog steeds zo weinig over bekend is. Ik hoop alleen niet dat dit het beste jaar ooit wordt, maar misschien wel het beste jaar tot nu toe! Ik moet het allemaal nog even zien gebeuren...

Is nooit bij zelda. Ze laten weinig los, en op E3 krijg je filmpje te zien etc etc.

Maar ik denk dat dit een heel goed jaar kan worden voor de wii, tenminste het mag onderhand wel.
Nik (redactie)  -  2 maart 2010, 16:08
"Revolution64" wrote:
Vorig jaar hadden we toch ook alle drie :p? Metroid Prime Trilogy, New Super Mario Brothers en Spirit Tracks.. Die eerste is een compilatie, maar toch!

Ja, maar ik bedoel hier alleen de consolespellen. Tuurlijk, een handheld Zelda is ook leuk, maar een Zelda voor de console is toch net wat specialer en grootser.
die drie games verschijnen dan wel alleen op de wii icon_e_confused.gif
Kan dit niet gevarlijk zijn? icon_neutral.gif Als dit een fantastisch jaar wordt, wat moeten we dan denken van 2011 op de Wii, dan kunnen ze ons niet meer doodleuk vertellen dat er dat jaar nog zo'n spel uitkomt.... Leuk dat het allemal dit jaar komt, maar gaat zo de special feeling van zulke spellen niet naar de knoppen?
noahhaon  -  2 maart 2010, 16:15
"Oli4--4" wrote:
Zelda is denk ik niet eens er voor nodig.

Vergeet niet dat Pokémon en Warioware ook een nieuw spel brengen. De laatste mag dan niet erg bijzonder zijn, het is wel het hoogtepunt van de serie.
Pokemon is niet vernieuwend,Ik vind het daarom geen toptitels meer.Maar inderdaad,warioware word echt een topgame!
fantastisch!!!!! icon_cheesygrin.gif , maar tellen de andere niet mee dan icon_rolleyes.gif pokemon, monster hunter tri, red steel 2 en nog wel een paar XD
Oops  -  2 maart 2010, 16:17
"noahhaon" wrote:
"Oli4--4" wrote:
Zelda is denk ik niet eens er voor nodig.

Vergeet niet dat Pokémon en Warioware ook een nieuw spel brengen. De laatste mag dan niet erg bijzonder zijn, het is wel het hoogtepunt van de serie.
Pokemon is niet vernieuwend,Ik vind het daarom geen toptitels meer.Maar inderdaad,warioware word echt een topgame!
Ik heb al gezegd in dit topic (en andere), dat GameFreak heeft gezegd dat de nieuwe titel vernieuwend gaat worden op veel manieren...
JET  -  2 maart 2010, 16:18
"noahhaon" wrote:
"Oli4--4" wrote:
Zelda is denk ik niet eens er voor nodig.

Vergeet niet dat Pokémon en Warioware ook een nieuw spel brengen. De laatste mag dan niet erg bijzonder zijn, het is wel het hoogtepunt van de serie.
Pokemon is niet vernieuwend,Ik vind het daarom geen toptitels meer.Maar inderdaad,warioware word echt een topgame!

Pokemon wordt een party game toch>??
Als ze eens met realtime pokemongevechten komen in Pokemon zou het pas tof zijn. Maar dat even terzijde.

Van de 3 "toptitels" kijk ik momenteel het meest uit naar Metroid. Mario Galaxy heb ik tot op heden weinig plezier aan beleefd en Zelda is nog een stuk verder weg.
jumper  -  2 maart 2010, 16:21
"Erik²" wrote:
Ik vind het een beetje kortzichtig om door deze drie titels alleen te stellen dat dit het beste jaar voor Nintendo ooit gaat worden. Net alsof andere games niet meetellen ofzo.

Kom op zeg wat hebben we vorig jaar nou voor iets cools gehad?
Oops  -  2 maart 2010, 16:21
"jumper" wrote:
"Erik²" wrote:
Ik vind het een beetje kortzichtig om door deze drie titels alleen te stellen dat dit het beste jaar voor Nintendo ooit gaat worden. Net alsof andere games niet meetellen ofzo.

Kom op zeg wat hebben we vorig jaar nou voor iets cools gehad?
Hij heeft het niet alleen over vorig jaar, hij heeft het over ooit...
Djo_Wii  -  2 maart 2010, 16:22
"legochesser" wrote:
Kan dit niet gevarlijk zijn? icon_neutral.gif Als dit een fantastisch jaar wordt, wat moeten we dan denken van 2011 op de Wii, dan kunnen ze ons niet meer doodleuk vertellen dat er dat jaar nog zo'n spel uitkomt.... Leuk dat het allemal dit jaar komt, maar gaat zo de special feeling van zulke spellen niet naar de knoppen?

Nee, niet als jij gewoon voor elke game zelf goed de tijd neemt. Als je gaat zitten rushen, dan wel.
Dat zeiden ze van 2007 ook al...
ZORA (moderator)  -  2 maart 2010, 17:23
Dit is waarschijnlijk het beste jaar van Nintendo... tot nu toe. Met drie van zulke titels kan het jaar in elk geval niet meer stuk. Het gekke is dat gamers al een paar jaar klagen dat de toptitels uitblijven en dat er hun ogen alleen maar meuk en 'casual shit' op de markt komt. Nu worden wij verblijdt met drie toptitels in een jaar en lees ik dat het eigenlijk wel eens teveel kan zijn omdat je je zou moeten haasten om al die games uit te kunnen spelen. Dat is onzin inderdaad, je hoeft ze niet eens in één keer te kopen en al zou je dat wel doen dan is het net wat Djo_Wii zegt: je kunt beter rustig een game uitspelen en dan naar de andere spellen kijken. Wij mogen blij zijn dat Nintendo zoveel moeite heeft gedaan om de games dit jaar uit te laten komen.
Wie hier zegt de Pokémon HeartGold & SoulSilver geen toppers zijn, spreken zeker voor zichzelf. Ik vind namelijk dat het wel degelijk toppers zijn, net zoals Zelda en Mario! Tuurlijk spreek ik ook voor mezelf, die opmerkingen hoeven dus niet gemaakt te worden
Ik denk het wel ja en zeker met Mario Galaxy 2 en Zelda dan is voor mij 2010 zeker geslaagd.
Ndoll1  -  2 maart 2010, 19:28
Nu nog een super smash bros versie voor de DS (een officiële) en het rijtje is compleet.
icon_cheesygrin.gif
GaryCXJk  -  2 maart 2010, 19:40
Golden Sun 3.

En ik vind het grappig dat ik er ooit een topic over heb gemaakt twee maanden terug en niet velen waren het ermee eens, maar wanneer een [N]Gamer staff er een topic over maakt wordt het pas een echte discussie.
icon_mad.gif
Herman?  -  2 maart 2010, 19:45
"ZORA" wrote:
Dit is waarschijnlijk het beste jaar van Nintendo... tot nu toe. Met drie van zulke titels kan het jaar in elk geval niet meer stuk. Het gekke is dat gamers al een paar jaar klagen dat de toptitels uitblijven en dat er hun ogen alleen maar meuk en 'casual shit' op de markt komt.
Drie toptitels per jaar zijn echt niet genoeg ofzo. Ten eerste zijn voor veel mensen niet alledrie de titels aantrekkelijk om te kopen, en ten tweede houdt Nintendo het daarna meestal even rustig met het uitbrengen van leuke games. Tuurlijk zijn er leuke thirdparty-games, maar als je die niet goed promoot dan worden ze gewoonweg bedolven onder al die casual meuk die in de rekken ligt. Daarnaast schiet de Wii gewoon veel en veel te kort op grafisch en online-gebied. Als Mario en Zelda straks in de rekken liggen dan kan ik eindelijk mijn WiiRemotes weer eens tevoorschijn halen, want die liggen al een paar maanden onder mijn tv stof te happen.... op een paar speelsessies voor reviewgames na, dan.
Oops  -  2 maart 2010, 19:48
Dit is idd leuk voor de Nintendo fans, maar once again qua spellen gaat Nintendo niet redden tegen Xbox360 en PS3... Dat weet ik nu al. Stel je voor dat xbox alleen meer een nieuwe Halo, een nieuwe Gears of war en een nieuwe GTA zou geven en de rest middelmatige of shit games of PS3 alleen een nieuwe Dante's Inferno, God of War en Uncharted en de rest ook avarage... Juist ja, niemand wordt daar blij van. Best raar dat als er een nieuwe Zelda, Metroid en Mario uitkomt Nintendofans gelijk roepen dat dit het beste jaar wordt, best wel zielig icon_neutral.gif
TROCKS  -  2 maart 2010, 19:52
Quote:
Nooit eerder kregen we in één kalenderjaar een volwaardig Metroid-, Zelda- en Mario-spel!

Time to celebrate! icon_e_smile.gif
glesto  -  2 maart 2010, 19:53
er zijn nog wel andere goede "games" de uitkomen dit jaar
Ik denk dat ik sowieso de nieuwe Zelda ga kopen, wss ook wel SMG2, maar dat ik het download is ook niet onwaarschijnlijk icon_redface.gif
King Boo  -  2 maart 2010, 20:00
2 Topgames, meer het jaar van Capcom. icon_e_smile.gif
eelko  -  2 maart 2010, 20:03
"Metal Electric" wrote:
Ik denk dat ik sowieso de nieuwe Zelda ga kopen, wss ook wel SMG2, maar dat ik het download is ook niet onwaarschijnlijk icon_redface.gif
schaam je icon_evil.gif
"eelko" wrote:
"Metal Electric" wrote:
Ik denk dat ik sowieso de nieuwe Zelda ga kopen, wss ook wel SMG2, maar dat ik het download is ook niet onwaarschijnlijk icon_redface.gif
schaam je icon_evil.gif

Ja, ik weet het ): Ik kijk wel of ik er zin in heb om um te kopen tegen die tijd, maar ik denk het wel =P
word zeker een goed jaar! Kan niet wachten tot Mario en Zelda! Vooral die laatste icon_cheesygrin.gif
Eline  -  3 maart 2010, 0:39
"Herman!" wrote:
"ZORA" wrote:
Dit is waarschijnlijk het beste jaar van Nintendo... tot nu toe. Met drie van zulke titels kan het jaar in elk geval niet meer stuk. Het gekke is dat gamers al een paar jaar klagen dat de toptitels uitblijven en dat er hun ogen alleen maar meuk en 'casual shit' op de markt komt.
Drie toptitels per jaar zijn echt niet genoeg ofzo. Ten eerste zijn voor veel mensen niet alledrie de titels aantrekkelijk om te kopen, en ten tweede houdt Nintendo het daarna meestal even rustig met het uitbrengen van leuke games. Tuurlijk zijn er leuke thirdparty-games, maar als je die niet goed promoot dan worden ze gewoonweg bedolven onder al die casual meuk die in de rekken ligt. Daarnaast schiet de Wii gewoon veel en veel te kort op grafisch en online-gebied. Als Mario en Zelda straks in de rekken liggen dan kan ik eindelijk mijn WiiRemotes weer eens tevoorschijn halen, want die liggen al een paar maanden onder mijn tv stof te happen.... op een paar speelsessies voor reviewgames na, dan.
Ja, mee eens... Ik speel nooit meer op mn Wii en de titels die eraan komen zijn ook totaal niet interessant voor mij. Alleen de DS weet nog voldoende leuks te brengen. Nu heeft dat natuurlijk met mijn smaak te maken, Mario Galaxy en Metroid zijn grote titels die je mee mag rekenen maar kom op... Jaar van Nintendo? Laat me niet lachen... Alleen in deze eerste 3 maanden zijn er bij Sony al meer toptitels uitgekomen dan Nintendo in een heel jaar zal releasen. Denk aan toppers als FFXIII, Heavy Rain, BioShock 2, God of War 3, etcetera...
Daarnaast komt ook StarCraft II uit en dat gaat echt MASSIVE worden, ik verwacht echt een game of the year.

"GaryCXJk" wrote:
En ik vind het grappig dat ik er ooit een topic over heb gemaakt twee maanden terug en niet velen waren het ermee eens, maar wanneer een [N]Gamer staff er een topic over maakt wordt het pas een echte discussie.
:x[/quote:3jcs6f5y] huilen [/quote]
Tsubaki  -  3 maart 2010, 2:09
idd Starcraft gaat er met de titel van door

weer een jaar voor Blizzard XD.

Anyway ik vind Nintendo's NES release jaar het beste jaar.

Komop de overschakeling van een amusant kaartspellen bedrijf naar video games. Lijkt me een tamelijk hoge groei van winst gezien het succes van mario bros. .
misschien is het beter te zeggen dat het het beste nintendo jaar gaat worden op het gebied van de wii. volgens mij komt er bij geen van deze 3 titels een titel uit op de DS.
Verder kunnen Sony en Microsoft misschien wel met andere games komen. Elk jaar is anders.
Ganon  -  3 maart 2010, 10:23
Oei Ngamer! Dat is een gevoelige uitspraak. Het mogen dan wel 'grote' titels zijn, maar wie zegt dat deze titels hun voorganger(s) overtreffen? Is het dan slechts het beste jaar omdat ze drie titels in een jaar hebben gepropt? Ik ben van mening dat ze het juist beter moeten spreiden.
Ik zie nu al het dilemma: welke ga ik eerst spelen? icon_e_wink.gif

Ik wacht het af, ik ga er vanuit dat Zelda Wii in 2011 uitkomt. Ik kan me niet meer herinneren dat Nintendo haar deathline heeft gehaald met een grote Zelda (ach, zolang de kwaliteit maar is gewaarborgd, vind ik het wachten waard).

Uiteraard hoop ik natuurlijk stiekem wel dat ze de deathline gaan halen. Maar, hé, ik ben optimistisch. So, shoot me icon_e_wink.gif
Tsubaki  -  3 maart 2010, 11:27
Je hebt de hele tijd deathline in plaats van deadline :p. deathline voelt wat negatiever aan.

In ieder geval ik hoor net dat Nintendo voordat ze een game bedrijf werden een hoop rare dingen doden zoals een taxi bedrijf en "Love Hotels" dus dat lijkt me toch echt het beste jaar voor hun (die overstap.)

Maar of dit het beste jaar voor Nintendo-fans is dat zou kunnen.
Kaz (gast)  -  3 maart 2010, 14:01
Ik kan echt niet wachten op deze toppers. icon_e_biggrin.gif
GaryCXJk  -  3 maart 2010, 15:13
"Tsubaki" wrote:
In ieder geval ik hoor net dat Nintendo voordat ze een game bedrijf werden een hoop rare dingen doden zoals een taxi bedrijf en "Love Hotels" dus dat lijkt me toch echt het beste jaar voor hun (die overstap.)
Waarom een taxi bedrijf doden? Vele mensen, voornamelijk toeristen, vertrouwen op de taxi. Deze doden zal de economie niet veel goeds doen.
Pokemon en WarioWare komen dit jaar toch ook nog icon_e_smile.gif

(ookal waren Pokemon Heartgold en Soulsilver er in Japan in 2008 al)
"Poke-hero" wrote:
Pokemon en WarioWare komen dit jaar toch ook nog icon_e_smile.gif

(ookal waren Pokemon Heartgold en Soulsilver er in Japan in 2008 al)

2009 mienjong
Erik²  -  3 maart 2010, 18:57
Het ergste is dat de line-up sowieso in het niet valt bij alle goede titels die voor andere consoles uitkomen.
Tsubaki  -  3 maart 2010, 20:09
"GaryCXJk" wrote:
"Tsubaki" wrote:
In ieder geval ik hoor net dat Nintendo voordat ze een game bedrijf werden een hoop rare dingen deden zoals een taxi bedrijf en "Love Hotels" dus dat lijkt me toch echt het beste jaar voor hun (die overstap.)
Waarom een taxi bedrijf doden? Vele mensen, voornamelijk toeristen, vertrouwen op de taxi. Deze doden zal de economie niet veel goeds doen.

1 Typo in me hele post en juist dat levert misverstanden op >.>
Ganon  -  4 maart 2010, 0:34
"Tsubaki" wrote:
Je hebt de hele tijd deathline in plaats van deadline :p. deathline voelt wat negatiever aan.

deathline, deadline, whatever, you get the point icon_razz.gif

Overigens is een deaDline icon_e_wink.gif bij Nintendo vaak wel negatief, want ze halen het vaak niet! icon_razz.gif
3 titels is dat zo bijzonder???????????????????
"Turtletim" wrote:
3 titels is dat zo bijzonder???????????????????
Nee, maar wel van elke hoofdserie van Nintendo op de console 1 spel in 1 jaar, dat is, zoals je in de blog hebt kunnen lezen, nog nooit eerder gebeurd.

En aan iedereen die roept dat als er op de XBox 3 titels uit zouden komen etc., die moet bedenken dat dit alleen over de series Mario, Metroid en Zelda gaat. Van andere ontwikkelaars komen ook veel goede spellen dit jaar (Red Steel 2, Monster Hunter Tri etc.).
Laatste posts
Het Café - Waar de titel weer normaal is (246008)
door Taragon, 09:32
Digitale dates voor dames (8)
door Tamara, 09:24
Het eShop topic (4132)
door NintendoJeroen, 07:39
Heroes of Ruin [RPG] (57)
door NintendoJeroen, 07:38
Het grote associatie topic. (9959)
door De Baron, 07:21
Tweet laden...
NGamer 06-2011
[N]Gamer Crew
[N]Gamer schrijft al acht jaar onafhankelijk over Nintendo. Heb je een nieuwstip of een vraag aan de redactie? Mail ons!
www.nedgame.nl, het grootste assortiment aan games en accessoires (nieuw en gebruikt)!